Bir amelin veya sözün ibadet olduğunu Kur'an'dan ve sünnetten şu şekillerde anlayabiliriz:
a) Allah (c.c)'ın o ameli, sözü ve inancı sevdiği bildiriliyorsa,
b) Allah (c.c)'ın o amel, söz ve inançtan razı olduğu bildiriliyorsa,
c) Allah (c.c)'ın o amel, söz ve inancı emrettiği bildiriliyorsa,
d) Allah (c.c)'ın o amel, söz ve inancın yapılması halinde kabul ettiği bildiriliyorsa,
e) Allah (c.c)'ın o amel, söz ve inancı yapılması karşılığında mükafat vereceği bildiriliyorsa,
f) Allah (c.c)'ın o amel, söz ve inancın terk edilmesi halinde ceza vereceği bildiriliyorsa,
g) Allah (c.c)'a itaat, boyun eğme ve küçüklenmeyi ifade ediyorsa,
h) Allah (c.c)'ın, o amel, söz ve inancın sadece kendisine yapılmasını istediği bildiriliyorsa,
ı) Allah (c.c)'ın, o amel, söz ve inancı yapanları övdüğü bildiriliyorsa,
i) O amel, söz ve inancın ibadet olduğu açıkça bildiriliyorsa,
j) O amel, söz ve inancın sadece Allah (c.c)'a yapılması gerektiği bildiriliyorsa.
Böylece Kur'an ve sünnette bir amel, söz ve inancın ibadet olduğu anlaşılır.
a) Allah (c.c)'ın o ameli, sözü ve inancı sevdiği bildiriliyorsa,
b) Allah (c.c)'ın o amel, söz ve inançtan razı olduğu bildiriliyorsa,
c) Allah (c.c)'ın o amel, söz ve inancı emrettiği bildiriliyorsa,
d) Allah (c.c)'ın o amel, söz ve inancın yapılması halinde kabul ettiği bildiriliyorsa,
e) Allah (c.c)'ın o amel, söz ve inancı yapılması karşılığında mükafat vereceği bildiriliyorsa,
f) Allah (c.c)'ın o amel, söz ve inancın terk edilmesi halinde ceza vereceği bildiriliyorsa,
g) Allah (c.c)'a itaat, boyun eğme ve küçüklenmeyi ifade ediyorsa,
h) Allah (c.c)'ın, o amel, söz ve inancın sadece kendisine yapılmasını istediği bildiriliyorsa,
ı) Allah (c.c)'ın, o amel, söz ve inancı yapanları övdüğü bildiriliyorsa,
i) O amel, söz ve inancın ibadet olduğu açıkça bildiriliyorsa,
j) O amel, söz ve inancın sadece Allah (c.c)'a yapılması gerektiği bildiriliyorsa.
Böylece Kur'an ve sünnette bir amel, söz ve inancın ibadet olduğu anlaşılır.