Esselamu Aleykum ve Rahmetullahi ve Berekad
Aşağıdaki Bid’at Olan Tevessül'e Getirilen Delillere Reddiye Arıyorum Ayrıca videoda ki adam sitedeki "Caiz ve Şirk Olan Tevessul, İstiğase Ve Şefaat"konusundaki delillere değinmiş farklı şeyler söylemiştir. Buna nasıl doyurucu bir cevap verilir.?
Bu hadis,Tirmîzî’de, İbn Mâce’de ve Ahmed b. Hanbel’in Müsned'inde geçer.
“Gözleri kör bir adam Hz. Muhammed sallAllahu aleyhi ve selleme gelir ve şöyle der:
- Allah’a dua et, bana şifa versin. Allah'ın Elçisi buyurur ki,
-İstersen dua ederim, istersen durumuna sabredersin daha iyi olur. Adam;
"Dua et" der.
Hz. Muhammed sallAllahu aleyhi ve sellem ona, güzelce abdest almasını, iki rekat namaz kılmasını ve şöyle dua etmesini emreder: “Allah’ım senden istiyorum, rahmet peygamberi Muhammed ile birlikte sana yöneliyorum. “
- Ya Muhammed, şu ihtiyacımın görülmesi için seninle Allah’a yöneldim. Ya Rabb! Onu benim hakkımda şefaatçi kıl .”
derken adam videoda diyor ki Rasulallah'a Ya muhammed diye hitap edilmez zira Aranızda, birbirinizi çağırdığınız gibi çağırmayın Peygamberi... * Nur- 63 demekki dua eden kişi peygamberimizin yanında yoktu diyerek bununla peygamberimizle birlikte dua ettiğinin yanlış olduğuna delil getiriyor. yani peygamberimiz o an dua edenin yanında değildi ve uzaktan da olsa onunla dua edebiliriz diye delil getiriyor.
birde aşağıdakiler var :
Muhammed Hadimi :
Peygamberler ve evliya zatlar öldükten sonra da, bunlar vasıtasıyla Allahü teâlâya yalvararak dua etmeye, tevessül ve istigase etmek denir; çünkü bunlar ölünce, mucizeleri ve kerametleri devam eder.(Berika)
Şihabüddin-i Remli :
Enbiya ölünce mucizeleri, evliya ölünce de kerametleri kesilmez. Peygamberlerin mezarda diri olduklarını, namaz kıldıklarını, haccettikleri, hadis-i şerifler açıkça bildirildi. Şehitlerin de diri oldukları, kâfirlerle savaşırken, yardım ettikleri bildirildi. (Şevâhid-ül-hak)
Abdülaziz Dehlevî Fatiha suresinin tefsirinde :
Birisinden yardım istenirken, yalnız ona güvenilirse, onun Allahü teâlânın yardımına mazhar olduğu düşünülmezse haramdır. Eğer yalnız Allahü teâlâya güvenilip, o kulun Allah’ın yardımına mazhar olduğu, Allahü teâlânın her şeyi sebeple yarattığı, o kulun da bir sebep olduğu düşünülürse caiz olur. Peygamberler ve Evliya da, böyle düşünerek başkasından yardım istemişlerdir. Böyle düşünerek birisinden yardım istemek, Allahü teâlâdan istemek olur. (Tahkik-ul-hakkıl-mübin)
Aşağıdaki Bid’at Olan Tevessül'e Getirilen Delillere Reddiye Arıyorum Ayrıca videoda ki adam sitedeki "Caiz ve Şirk Olan Tevessul, İstiğase Ve Şefaat"konusundaki delillere değinmiş farklı şeyler söylemiştir. Buna nasıl doyurucu bir cevap verilir.?
Bu hadis,Tirmîzî’de, İbn Mâce’de ve Ahmed b. Hanbel’in Müsned'inde geçer.
“Gözleri kör bir adam Hz. Muhammed sallAllahu aleyhi ve selleme gelir ve şöyle der:
- Allah’a dua et, bana şifa versin. Allah'ın Elçisi buyurur ki,
-İstersen dua ederim, istersen durumuna sabredersin daha iyi olur. Adam;
"Dua et" der.
Hz. Muhammed sallAllahu aleyhi ve sellem ona, güzelce abdest almasını, iki rekat namaz kılmasını ve şöyle dua etmesini emreder: “Allah’ım senden istiyorum, rahmet peygamberi Muhammed ile birlikte sana yöneliyorum. “
- Ya Muhammed, şu ihtiyacımın görülmesi için seninle Allah’a yöneldim. Ya Rabb! Onu benim hakkımda şefaatçi kıl .”
derken adam videoda diyor ki Rasulallah'a Ya muhammed diye hitap edilmez zira Aranızda, birbirinizi çağırdığınız gibi çağırmayın Peygamberi... * Nur- 63 demekki dua eden kişi peygamberimizin yanında yoktu diyerek bununla peygamberimizle birlikte dua ettiğinin yanlış olduğuna delil getiriyor. yani peygamberimiz o an dua edenin yanında değildi ve uzaktan da olsa onunla dua edebiliriz diye delil getiriyor.
birde aşağıdakiler var :
Muhammed Hadimi :
Peygamberler ve evliya zatlar öldükten sonra da, bunlar vasıtasıyla Allahü teâlâya yalvararak dua etmeye, tevessül ve istigase etmek denir; çünkü bunlar ölünce, mucizeleri ve kerametleri devam eder.(Berika)
Şihabüddin-i Remli :
Enbiya ölünce mucizeleri, evliya ölünce de kerametleri kesilmez. Peygamberlerin mezarda diri olduklarını, namaz kıldıklarını, haccettikleri, hadis-i şerifler açıkça bildirildi. Şehitlerin de diri oldukları, kâfirlerle savaşırken, yardım ettikleri bildirildi. (Şevâhid-ül-hak)
Abdülaziz Dehlevî Fatiha suresinin tefsirinde :
Birisinden yardım istenirken, yalnız ona güvenilirse, onun Allahü teâlânın yardımına mazhar olduğu düşünülmezse haramdır. Eğer yalnız Allahü teâlâya güvenilip, o kulun Allah’ın yardımına mazhar olduğu, Allahü teâlânın her şeyi sebeple yarattığı, o kulun da bir sebep olduğu düşünülürse caiz olur. Peygamberler ve Evliya da, böyle düşünerek başkasından yardım istemişlerdir. Böyle düşünerek birisinden yardım istemek, Allahü teâlâdan istemek olur. (Tahkik-ul-hakkıl-mübin)