Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Tasavvuf Konusunda Selef Alimlerine Atılan İftiralara Nasıl Cevap Vermeliyiz?

Hicret Vakti Çevrimdışı

Hicret Vakti

Üye
İslam-TR Üyesi
Sofiler batıl bir din olan sufiliği insanlara hak gibi gösterip pazarlamakla yetinemiyormuş gibi bir de selef alimlerinin tasavvufu övdüğünü ve yakınlık beslediğini hatta- daha ileri giderek-alimlerin de şeyhlere bağlı olduğunu iddia ediyor.
İddialar şöyle:
İmam Şafii (r.a.) hakkında atılan iftiralar:

Dünyanızdan bana üç şey sevdirildi. Değiştirmeyi terk, insanlara güler yüzlü ve iyi muamele, tasavvuf ehlinin yoluna tabi olmak!
( Kaşfu’l-Hafa ve Muzilu’l-İlbas, I, 341/ no: 1089.)

İmam Şâfiî Hazretlerinin, “Hem fakih, hem sofi ol, sadece birisini yapma!”

Yine İmam Şafii için:
" Şeybân-ı Râ’î Hazretleri gibi bir zatın önünde, anasının dizi dibinde oturan bir çocuk gibi mütevazı bir tavır içinde bulunur ve teveccüh için beklerdi. Hatta İmam-ı Hanbelî Hazretleri:
—Ya İmam-ı Şâfi’i! Şeybân-ı Râ’î gibi bir ümmiye karşı niçin bu kadar tevazu gösteriyorsunuz?» diye sorduğunda O:
—Ya imam-ı Hanbelî! Bizim ilim ve iman konusundaki sözlerimiz bu zatta fiilen yaşanılan bir hâl ve davranış şeklinde tezahür etmiştir» diye cevap vermiştir. Hatta İmam-ı Hanbelî Hazretleri, imtihan etmek ve ilmî seviyesini ölçmek maksadıyla Şeybân-ı Râ’î Hazretlerine, fıkhın en çetrefilli meselelerinden birkaç soru sormuş, aldığı pek ince ve nükte dolu cevap karşısında hayret etmekten kendini alamamış ve düşüp bayılmıştır(bu kısmı iyi sallamış)."


İmam Azam Ebu Hanife (r.a.) hakkında atılan iftiralar:

"Hanefi alimlerinden Sahibid-dûr Haskefi şöyle nakletmiştir:
"Ebu Aliyyid Dekkak bu tarikati Ebu-l-Kasım Nesrabazi'-den, o Şibli'den, o Sirri Sakati'den, o Maruf-u- Kerhi'den, o Davud et-Tai'den, o da ilmi ve tarikatın her ikisi de Imam-ı Azam Ebu Hanife'den almıştır. Böyle olduğu halde saadat-ı kiramlara iktida etmek güzel bir şey ve dahi gerekli değil midir?" (Imam-ı Zerkani,
Haşiyetül A llame A lelAdevi A la Şerhi, A llametil izziyeti fi-Fıkhıl Maliki; 3/195)"



"İmam-ı Azam Hazretleri, vefatlarından iki sene önce kendi öğrencilerinden birine intisap ederek tarikat yoluna dahil olmuş, vefat ederken de: «Son iki senem olmasaydı helâk olurdum» buyurmuştur. "

İmam Malik (r.a.) Hakkında atılan iftiralar

"İmam Malik şöyle buyurmuştur:
"Kim ilim okur da tasavvuf ehli olmazsa fasık, kimi de tasavvuf ehli olupta ilim okumazsa zındık olur. Kim ikisinin arasında, yani alim hem de mutasavvıf olursa hakikat sahibi olur."
(Keşfu'l-Hafa; 1/341)"




Evet görüldüğü üzere her ne kadar çoğu kaynaksız bilgiler de olsa bazılarında çeşitli kaynaklar verilmiş. Mezkur kaynaklar hakkında bilgisi olan(güvenirliği hususunda) veya bu bilgilerin gerçekten bu kaynaklarda geçip geçmediğini teyit edebilecek abilerimden konuya cevap bekliyorum zira sofiler çok ciddi iddialarda bulunmuşlar.
 
D Çevrimdışı

Daimaİslam

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Sofiler batıl bir din olan sufiliği insanlara hak gibi gösterip pazarlamakla yetinemiyormuş gibi bir de selef alimlerinin tasavvufu övdüğünü ve yakınlık beslediğini hatta- daha ileri giderek-alimlerin de şeyhlere bağlı olduğunu iddia ediyor.
İddialar şöyle:
İmam Şafii (r.a.) hakkında atılan iftiralar:

Dünyanızdan bana üç şey sevdirildi. Değiştirmeyi terk, insanlara güler yüzlü ve iyi muamele, tasavvuf ehlinin yoluna tabi olmak!
( Kaşfu’l-Hafa ve Muzilu’l-İlbas, I, 341/ no: 1089.)

İmam Şâfiî Hazretlerinin, “Hem fakih, hem sofi ol, sadece birisini yapma!”

Yine İmam Şafii için:
" Şeybân-ı Râ’î Hazretleri gibi bir zatın önünde, anasının dizi dibinde oturan bir çocuk gibi mütevazı bir tavır içinde bulunur ve teveccüh için beklerdi. Hatta İmam-ı Hanbelî Hazretleri:
—Ya İmam-ı Şâfi’i! Şeybân-ı Râ’î gibi bir ümmiye karşı niçin bu kadar tevazu gösteriyorsunuz?» diye sorduğunda O:
—Ya imam-ı Hanbelî! Bizim ilim ve iman konusundaki sözlerimiz bu zatta fiilen yaşanılan bir hâl ve davranış şeklinde tezahür etmiştir» diye cevap vermiştir. Hatta İmam-ı Hanbelî Hazretleri, imtihan etmek ve ilmî seviyesini ölçmek maksadıyla Şeybân-ı Râ’î Hazretlerine, fıkhın en çetrefilli meselelerinden birkaç soru sormuş, aldığı pek ince ve nükte dolu cevap karşısında hayret etmekten kendini alamamış ve düşüp bayılmıştır(bu kısmı iyi sallamış)."


İmam Azam Ebu Hanife (r.a.) hakkında atılan iftiralar:

"Hanefi alimlerinden Sahibid-dûr Haskefi şöyle nakletmiştir:
"Ebu Aliyyid Dekkak bu tarikati Ebu-l-Kasım Nesrabazi'-den, o Şibli'den, o Sirri Sakati'den, o Maruf-u- Kerhi'den, o Davud et-Tai'den, o da ilmi ve tarikatın her ikisi de Imam-ı Azam Ebu Hanife'den almıştır. Böyle olduğu halde saadat-ı kiramlara iktida etmek güzel bir şey ve dahi gerekli değil midir?" (Imam-ı Zerkani,
Haşiyetül A llame A lelAdevi A la Şerhi, A llametil izziyeti fi-Fıkhıl Maliki; 3/195)"



"İmam-ı Azam Hazretleri, vefatlarından iki sene önce kendi öğrencilerinden birine intisap ederek tarikat yoluna dahil olmuş, vefat ederken de: «Son iki senem olmasaydı helâk olurdum» buyurmuştur. "

İmam Malik (r.a.) Hakkında atılan iftiralar

"İmam Malik şöyle buyurmuştur:
"Kim ilim okur da tasavvuf ehli olmazsa fasık, kimi de tasavvuf ehli olupta ilim okumazsa zındık olur. Kim ikisinin arasında, yani alim hem de mutasavvıf olursa hakikat sahibi olur."
(Keşfu'l-Hafa; 1/341)"




Evet görüldüğü üzere her ne kadar çoğu kaynaksız bilgiler de olsa bazılarında çeşitli kaynaklar verilmiş. Mezkur kaynaklar hakkında bilgisi olan(güvenirliği hususunda) veya bu bilgilerin gerçekten bu kaynaklarda geçip geçmediğini teyit edebilecek abilerimden konuya cevap bekliyorum zira sofiler çok ciddi iddialarda bulunmuşlar.
Bahsi gecilen kitap(kesful-hafa) hakkinda bilgim yok fakat kitabin yazari hicri 11. Yüzyılda yaşamış imam Malik ise hicri 1. Yüzyılda yaşamıştır Sofilik ise bu ikisi arasında çıkmıştır, karari size bırakıyorum KEŞFÜ’l-HAFÂ - TDV İslâm Ansiklopedisi
 
Usuli Çevrimdışı

Usuli

ےے مِلَّةُ إِبْرَاهِيمَ ےے
İslam-TR Üyesi
Hanbeli fakihi Şemsuddin İbn Muflih (708-763 h/1308-1362) Qalanisiden naklen Ahmed bin Hanbelin şöyle dediğini rivayet ediyor:

ونقَل إبراهيمُ بنُ عبدِ اللهِ القلانِسيُّ أنَّ أحمدَ قالَ عن الصوفيّةِ : لا أعلمُ أقوامًا أفضلَ منهم

"İbrahim bin Abdillah el-Qalanisi, Ahmedin Sofiler hakkında şöyle dediğini nakletmiştir: Onlardan daha faziletli olan topluluk tanımıyorum!"
İbn Muflih: el-Furu: 1319
 
Usuli Çevrimdışı

Usuli

ےے مِلَّةُ إِبْرَاهِيمَ ےے
İslam-TR Üyesi
Bazı insanlara tasavvufdan (nefis tezkiyesi, zühd) bahs ettiğin zaman hemen akıllarına "yanmaz kefen" satan şarlatan kalpazan Cübbeli geliyor veya onun gibiler. Oysa tasavvufun (nefis tezkiyesi) ne olduğunu bilmek için şu şarlatanlara bakmanıza gerek yok. Onun için sofiliği tasavvufu öven alimlerin sözlerinden yola çıkarak günümüzdeki şarlatanların övüldüğü anlamını çıkarmamak lazım.
 
D Çevrimdışı

Daimaİslam

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Hanbeli fakihi Şemsuddin İbn Muflih (708-763 h/1308-1362) Qalanisiden naklen Ahmed bin Hanbelin şöyle dediğini rivayet ediyor:

ونقَل إبراهيمُ بنُ عبدِ اللهِ القلانِسيُّ أنَّ أحمدَ قالَ عن الصوفيّةِ : لا أعلمُ أقوامًا أفضلَ منهم

"İbrahim bin Abdillah el-Qalanisi, Ahmedin Sofiler hakkında şöyle dediğini nakletmiştir: Onlardan daha faziletli olan topluluk tanımıyorum!"
İbn Muflih: el-Furu: 1319
İbn teymiyyede hicri 7.yuzyilda yaşamıştır, kabirden ölüden medet uman müslümanlarla mücadele etmiştir, bu tür sıkıntılar o dönemdede mevcuttu, o dönemde iyi sofi kötü sofi vardi günümüzdede iyi sofi kötü sofi var hatta Çeçende cihad eden sofiler var.. eski sofiler iyiydi şimdikiler sapitmis gibi bir şey yok o dönemdede sapiklar vardi, hiçbir zaman hak ehliyle bidat ehli kesin çizgilerle siyah beyaz ayrılmadi böyle bir dönem varsada peygamberimiz sav ve ondan sonraki birkac nesildir tahminim,
Peygamberimiz Efendimiz aleyhisselam buyurdu ki:
"Sizin en hayırlınız, benim zamanımda yaşayanlarınızdır.Sonra zamanımda yaşayanlara yakın olanlar, sonra da onlara yakın olanlardır.
Onlardan sonra öyle bir topluluk gelir ki, kendilerinden şahidlik istenmediği halde şahidlik yaparlar, hiyanet ederler de kendilerine güvenilmez. Aralarında itimat ve güven yok olur. Söz verirler fakat yerin getirmezler. Onlarda şişmanlık çok yaygınlaşır..."
(Buhari Şehadet: 9)

Dolayısıyla sofiligi yada tasavvufu öven alimlerin bu kavramlara nasil bir mana verdiklerine bakılması lazim
 
Son düzenleme:
Never Give Up Çevrimdışı

Never Give Up

Üye
İslam-TR Üyesi
Şirksiz tarikat tasavvuf olmaz. Tecrübe ile sabittir..
Bu uydurma hadisleri yayanlarda bu tarikatçılar.. Kaynak gösterdikleri esere bakıyoruz. Acluni uydurmadır yazıyor ama bunlar sahih diye naklediyor.. Kabir ehlinden yardım isteyin diyen söz uydurmadır.. Kimse bu saçmalığı hadis diye nakletmesin.. Peygamber'e de iftira etmesin..

İnsanların inançları bir yana, kimsenin diniyle ilgilenmiyorum ama bir kitapta yazanı çarpıtarak aktarmak şarlatanlıktır.. Bunu kim yaparsa yapsın şarlatandır.. Kardeşim de babam da yapsa sahtekarlıktır. Gerçeğe ihanet olmaz.
 
Üst Ana Sayfa Alt