Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

İlmi Konu Sofilerin Kitaplarında Selefi Esintiler!

Ahıskalı Çevrimdışı

Ahıskalı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
CÜBBELİ VE SELEF MEZHEBİ'NDE ALLAH'IN NUZULÜ
27652




ALLAH'IN HABERİ SIFATLARI VE SEMERKAND YAYINEVİ(MENZİLCİLER)

27653




ALLAH ARŞIN VE SEMANIN ÜSTÜNDEDİR, SEMERKAND YAYINEVİ (MENZİLCİLER)

27654



MENZİLLİ MUHAMMED RAŞİD EROL'UN ALLAH'A AİD EL YÜZ GÖZ SIFATLARINI İSPATI

27655



İSTİVA MALUM KEYFİYYET MECHUL, SEMERKAND YAYINEVİ (MENZİLCİLER)

27656
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Konuyla alakası yok ama Sofi şahsın kendisiyle alakalı olarak diyeceğim , Tağutlar ajan olarak genelde sofi tıyniyetlilleri kendilerine Bel'am olarak kullanıyor. Nitekim Ramadan el Bûti de bunlardan biri idi. Zaten Esad, öldürülmesi üzerine Suriye'de 1 günlük yas ilan etti ve taziyede bulundu. Nasıl bulunmasın ki Ramadan el Bûti, Nusayri ordusunu Bedir ashabı olarak ilan etmiş, mucahidleri haricilikle suçlardı.


 
عبد الرحمن Çevrimdışı

عبد الرحمن

قُل آمَنتُ بِاللهِ ثُمَّ استَقِم
İslam-TR Üyesi
Selef mezhebinde tüm Müslümanlar birleşiyor. Sorun maalesef onun ötesine geçen ifadelerde. Her iki taraftan. Kelamcılar Selef mezhebi en sağlam yoldur, ama tevil yolu daha güçlüdür der. Bazı Hanbeliler ve onların yolunu takip eden Selefiler ise İstiva malumdur diyerek İstivanın manasını daha ayrıntılı tarif eder. Ayrıntıya girince ihtilaf başlıyor.

Şeyh Albani'nin rahimehullah aşağıda söylediğini örneğin herkes kabul eder:
Allah arşın üstündedir. Ancak mekandan münezzehtir, bu aklen ve delille böyledir.
29612


Kendisi yine başka bir yerde Maturidi alim Ali el-Uşi'nin kasidesini okur:
Ve rabbul arşi fevkal arşi lakin
bila vasfit temekküni vettisali
ورب العرش فوق العرش لكن * بلا وصف التمكن واتصال

Muhammed bin Süleyman el Halebi (v. 1228) bunu şöyle açıklıyor:
يعني أنه يجوز أن يقال إن الله تبارك وتعالى فوق العرش لقوله تعالى الرحمن على العرش استوى لكن نعتقد أن ذلك الاستواء لا كاستواء الأجسام وأن تلك الفوقية لا كالفوقيات المقتضية للجهات والمماسة والمحاذاة وارتفاع الجسم على الجسم والتمكن فإن ذلك محال في حقه تعالى بل تفوض حقيقة العلم بذلك إليه تعالى معتقدين الفوقية مع جهلنا بحقيقة الكيفية

Cihet muhaldir diyor örneğin. Ama birisi gelip de cihet muhal değildir dese tartışma çıkar.
 
Üst Ana Sayfa Alt