Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Seçimlerde Oy Kullanmak

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
M Çevrimdışı

mutmain

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
sevgili nochi sorunuzdan samimi olduğunuza inanarak çevaplıyorum
türkiye cumhuruyeti islam kanunları ile yönetilmiyor mecliste insanların seçtiği kişiler millete vekaleten hevalarından kanunlar üretip onunla devlet idare ediyorlar ve bunu devleti yönetsin diye 5 senede bir secimle yönetim değiştiriyorlar
şimdi eğer müslimansan islami kanunları kabul ediyorsun demektir
sevgili kardeşim madem müslimansin sana rehberlik edecek seninde destek vereceğin bir hocan yok mu
elin demokratı sahte ilahlık taslayan partileri tc nin başına getiriyorki kemal kanunları ile yönetsin ve bunun başkada yolu yoktur
bize ne kardeşim tc ye bir put seçmek
evet bu toprakların asıl sahibi biz muslimanlarız öyle ise demokratların bu ülkede def olup gitmesi için insanları alimlere imamlara çağırki şah rıza pehlevi gibi avrupalarına sığınsınlar
bizde islami düzenimizi kuralım
 
M Çevrimdışı

mutmain

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kim Allah'ın indirdiği ile hükmetmezse, işte onlar kâfirlerin tâ kendileridir.(maide 44)
allahın indirdiği ile hükmetmeyecek olnları seçme
yavaş yavaş islamı getireceklerine inanıyorsan bu bir zan dır ve zannın coğuda batıldır isabetli değildir

Onlardan bir kısmının okuyup yazması yoktur, kitabı bilmezler. Bildikleri sadece birtakım uydurmalardır. Onlar ancak zanna dayanırlar. (Bakara 78)
zannı bırakalım kesin olan allahın ayetleri ile hareket edelim
 
N Çevrimdışı

nohchi

Üye
İslam-TR Üyesi
maide 44 ayeti de acıklarmısınız alimler o ayetın tevsırını nasıl yapmıslar
 
N Çevrimdışı

nohchi

Üye
İslam-TR Üyesi
bır de bır soru daha bu demokrası sıstemınde sen kulnamasan bıle senın oyun hesaplanıyor ???buna ne dıyeceksnız
 
M Çevrimdışı

mutmain

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
alimler derken burda alimlerin icması söz konusu değil ibni abbas inkar etmeden başka kanunlarla hükmederse kafir olmaz demiş
ki böyle bile olsa mevcut sistemde şeriatı inkar etmeden parti kuramassın
hepside ben şeriatçı değilim diyor yani bunlar inkarcı kafirlerdir
 
M Çevrimdışı

mutmain

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
onlar kullanılmayan oyları hesaplamasının benimle ne alakası var onların hesaplamasının bana getirdiği sorumluluk nedir
 
N Çevrimdışı

nohchi

Üye
İslam-TR Üyesi
ama hesaplamasının anlamı su sen turkıyedekı her partıye oy verıyorsun ama kulandıgın vakıt sadece bır partıye
 
N Çevrimdışı

nohchi

Üye
İslam-TR Üyesi
seriat konusuna gelınce sence turkıyede kac kısı seriat dedıgın zaman senden kacıyor etrafına bır bak Allah askına o da herkesın bır sucu var cunku bız bu kelımeyı yanlıs teblıg etmısız serıat ne demek Allah c.c kanunları pekı bır kısının musluman olması ıcın Allahın kanunlarını kabul etmesı lazım zaten etmıyorsa musluman deıldır ama sen serıat dedın mı ınsanlar senden kacıyor cunku serıatı sadece asmak la kesmek le bılıyorlar kelımenın anlamını bılmıyorlar sadece onlar kendı penceresınde bakıyor
 
M Çevrimdışı

mutmain

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
el alemin nasıl baktığı bizi allah yolundan alı koymasın islam hz ademden beri koşularak içabet gören bir din değildir ilam garib doğdu ğarib devam edecek müsliman gariblere ne mutlu( hadis)
peygamberimize yaptıkları hakaretler peygamberin yanlışlıklarından değil müşriklerin aşşağılık oluşlarından doşlayıdır onun için kim nederse desin sen rabbini razı etmeye bak
 
M Çevrimdışı

mutmain

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
her partiye eşit onlar dağıtıyor bu benim iradem değil onların iradesidir herkes kendi amellerinden sorulacaktır
 
N Çevrimdışı

nohchi

Üye
İslam-TR Üyesi
tabiki bana ne baskalarından ben islamın bana gosterdıgı yolda urumeye devam edecem insallah ama oy kullanma konusunda sızde tekrar bır dusunun derım benım bunu soylememde kesınle sızı dusundugumdendır
 
M Çevrimdışı

mutmain

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
beni düşündüğün için soğolun ama siz düşündüyseniz bana neden oy kullanacağımı şeri delillerle anlatırmısın
olurki yanıldıysam allahtan affımı dileyeyim
 
N Çevrimdışı

nohchi

Üye
İslam-TR Üyesi
Demokrasilerde bir partinin takdim ettiği programa bakarak ona oy vermek, rejime oy vermek manasına gelmez. Takdim edilen program halkın ve ülkenin menfaatine uygun ise, dinimize göre de korunması gereken maddi ve manevi değerlerimizi koruma hususunda mevcudun en iyisi ve en uygunu ise oy verilir; bunu manası da "verili ve değiştirilemez bir rejim çerçevesinde" olabildiğince, "faydalı olanı elde etmek ve zararlı olandan kurtulmaktır" ve bu da İslam'a aykırı değildir.

Laik demokratik rejimi benimsemiş ve uygulamakta olan bir ülkede yaşamayı, bu rejimi uygulayan devletin verdiği hizmetleri ve yükümlülükleri kabul etmek, böyle bir ülkede mülk edinmek, ticaret yapmak, iş yapmak, aile kurup çoluk çocuk sahibi olmak… bu rejimi benimsemek manasına gelmiyorsa, yukarıda açıklanan niyet ve maksatla bir partiye oy vermek de rejimi benimsemek manasına gelmez. Mevcut şartlarda emaneti (milletin maddi ve manevi değerlerini) güvenilir ellere teslim etmek manasına gelir.

Böyle bir niyet ve maksatla belli bir partiye oy veren kimse, değerleri koruma niyeti ve bu niyetle bir faaliyette bulunması sebebiyle ecir de alır; ama hem iktidarların faydalı ve zararlı icraatına maruz kalan, hem de zararı azaltma, faydayı arttırma yönünde en küçük bir katkıyı esirgeyen kimseler sorumlu olabilirler. yenisafak -hayrettın karaman yazısı
ayrıca Muaz bin Cebel Yemen`e Gönderiliyor
Resûl-i Ekrem Efendimizin Müslüman beldelere vâli ve zekât tahsil memurları gönderdiği sıradaydı. Bir gün sabah namazından sonra cemaata dönerek "İçinizden hanginiz Yemen`e gider?" buyurdu.
Hz. Ebû Bekir "Ben giderim yâ Resûlallah" dedi.
Peygamber Efendimiz hiç bir cevap vermeyip sustu. "Az sonra tekrar "Hanginiz Yemen`e gider?" diye sordu.
Bu sefer Hz. Ömer ayağa kalktı "Ben giderim yâ Resûlallah" dedi.
Peygamber Efendimiz Hz. Ömer`e de cevap vermeyip sustu. Bir müddet bekledikten sonra tekrar "İçinizden Yemen`e kim gider?" diye sordu.
Muaz bin Cebel (r.a.) kalkıp "Ben giderim yâ Resûlallah" dedi.
Bunun üzerine Peygamber Efendimiz (a.s.m.) "Ey Muaz! Bu vazife senindir" buyurdu.
O sırada Yemen üç vâliliğe ayrılmıştı. Hz. Muaz vâliliklerin en büyüğü olan Cened vâliliğine tayin edilmişti. Orada kadılık yapacak halka İslâmiyeti Kur`an-ı Kerim okumayı öğretecek Yemen ülkesinde tahsil edilen zekât ve sadakaları da vazifelilerden teslim alacaktı.
Hz. Muaz Medine`den ayrılacağı sırada Peygamber Efendimiz ona "Sana halli için herhangi bir dava getirildiği zaman nasıl ve neye göre hüküm verirsin?" diye sordu.
Hz. Muaz "Allah`ın kitabındaki hükümlerle hüküm veririm" dedi.
Resûl-i Ekrem Efendimiz "Eğer Allah`ın kitabında onunla ilgili bir hüküm bulamazsan neye göre hüküm verirsin?" diye sordu.
Hz. Muaz "Resûlullahın sünnetine göre hüküm veririm" dedi.
Resûl-i Ekrem Efendimiz bu sefer "Resûlullahın sünnetinde de onunla ilgili bir hüküm bulamazsan ne yaparsın?" diye sordu.
Hz. Muaz "O zaman kendi görüşüme göre içtihad eder hüküm veririm" dedi.
Resûl-i Ekrem Efendimiz bundan son derece memnun oldu. Bu memnuniyetini şöyle ifade etti:Allah`a hamdolsun ki Resûlullahın elçisini Resûlullahın razı olduğu şeye muvaffak kıldı."837 burda kendı gorusune gore ıctıma etmek once akıl ondan sonra da vıcdan la olur
 
M Çevrimdışı

mutmain

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Demokrasilerde bir partinin takdim ettiği programa bakarak ona oy vermek, rejime oy vermek manasına gelmez. Takdim edilen program halkın ve ülkenin menfaatine uygun ise, dinimize göre de korunması gereken maddi ve manevi değerlerimizi koruma hususunda mevcudun en iyisi ve en uygunu ise oy verilir; bunu manası da "verili ve değiştirilemez bir rejim çerçevesinde" olabildiğince, "faydalı olanı elde etmek ve zararlı olandan kurtulmaktır" ve bu da İslam'a aykırı değildir.

Laik demokratik rejimi benimsemiş ve uygulamakta olan bir ülkede yaşamayı, bu rejimi uygulayan devletin verdiği hizmetleri ve yükümlülükleri kabul etmek, böyle bir ülkede mülk edinmek, ticaret yapmak, iş yapmak, aile kurup çoluk çocuk sahibi olmak… bu rejimi benimsemek manasına gelmiyorsa, yukarıda açıklanan niyet ve maksatla bir partiye oy vermek de rejimi benimsemek manasına gelmez. Mevcut şartlarda emaneti (milletin maddi ve manevi değerlerini) güvenilir ellere teslim etmek manasına gelir.

Böyle bir niyet ve maksatla belli bir partiye oy veren kimse, değerleri koruma niyeti ve bu niyetle bir faaliyette bulunması sebebiyle ecir de alır; ama hem iktidarların faydalı ve zararlı icraatına maruz kalan, hem de zararı azaltma, faydayı arttırma yönünde en küçük bir katkıyı esirgeyen kimseler sorumlu olabilirler. yenisafak -hayrettın karaman yazısı
ayrıca Muaz bin Cebel Yemen`e Gönderiliyor
Resûl-i Ekrem Efendimizin Müslüman beldelere vâli ve zekât tahsil memurları gönderdiği sıradaydı. Bir gün sabah namazından sonra cemaata dönerek "İçinizden hanginiz Yemen`e gider?" buyurdu.
Hz. Ebû Bekir "Ben giderim yâ Resûlallah" dedi.
Peygamber Efendimiz hiç bir cevap vermeyip sustu. "Az sonra tekrar "Hanginiz Yemen`e gider?" diye sordu.
Bu sefer Hz. Ömer ayağa kalktı "Ben giderim yâ Resûlallah" dedi.
Peygamber Efendimiz Hz. Ömer`e de cevap vermeyip sustu. Bir müddet bekledikten sonra tekrar "İçinizden Yemen`e kim gider?" diye sordu.
Muaz bin Cebel (r.a.) kalkıp "Ben giderim yâ Resûlallah" dedi.
Bunun üzerine Peygamber Efendimiz (a.s.m.) "Ey Muaz! Bu vazife senindir" buyurdu.
O sırada Yemen üç vâliliğe ayrılmıştı. Hz. Muaz vâliliklerin en büyüğü olan Cened vâliliğine tayin edilmişti. Orada kadılık yapacak halka İslâmiyeti Kur`an-ı Kerim okumayı öğretecek Yemen ülkesinde tahsil edilen zekât ve sadakaları da vazifelilerden teslim alacaktı.
Hz. Muaz Medine`den ayrılacağı sırada Peygamber Efendimiz ona "Sana halli için herhangi bir dava getirildiği zaman nasıl ve neye göre hüküm verirsin?" diye sordu.
Hz. Muaz "Allah`ın kitabındaki hükümlerle hüküm veririm" dedi.
Resûl-i Ekrem Efendimiz "Eğer Allah`ın kitabında onunla ilgili bir hüküm bulamazsan neye göre hüküm verirsin?" diye sordu.
Hz. Muaz "Resûlullahın sünnetine göre hüküm veririm" dedi.
Resûl-i Ekrem Efendimiz bu sefer "Resûlullahın sünnetinde de onunla ilgili bir hüküm bulamazsan ne yaparsın?" diye sordu.
Hz. Muaz "O zaman kendi görüşüme göre içtihad eder hüküm veririm" dedi.
Resûl-i Ekrem Efendimiz bundan son derece memnun oldu. Bu memnuniyetini şöyle ifade etti:Allah`a hamdolsun ki Resûlullahın elçisini Resûlullahın razı olduğu şeye muvaffak kıldı."837 burda kendı gorusune gore ıctıma etmek once akıl ondan sonra da vıcdan la olur
insanın insani ihtiyaçları zorunluluktur sorunda kaldığımız işlerde bizler günaha yada küfre gitmeyiz bizi böyle bir ortamı yaşamak zorunda bırakan kafirler sorumlu olur
bunun oy kullanmakla alakası yoktur
bir gün gelirde seni zorla alıp oy sandığına götürürlere zorla elidnden tutup muyhur bastırırlarsa o oyu sen kullanmamış günahınada seni buna zorlayaz girmiş olur
 
M Çevrimdışı

mutmain

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
muaz bin cebelin içtihadı kurana muhalefet ederse batıl olur o içtihadını kuran ve hadis ışığında yapmıştır
 
N Çevrimdışı

nohchi

Üye
İslam-TR Üyesi
kardesım neden anlamak ıstemıyorsun oy kullanmasan bıle oy kullanmısla es deger sayılıyorsun bunu idrak etmeye calıs
 
M Çevrimdışı

mutmain

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
parti tüzüklerinde hepsi islama muhalefet etmiştir ve ehvanı şerde değildir
ehvanı şer bir işi zorla yaptırmaktır kimse sizi oy kullanmaya zorlamıyor
öyle ise insanları batıl partilere çağıracağımıza müsliman imamlarımıza çağıralım
 
T Çevrimdışı

tewhid-el-hak

Üye
İslam-TR Üyesi
peki sana soruyorum sen oy verdinmi o insana yardim etmis olmuyomusun ya birinde 10 oy varsa diyerindede 10 tane var peki senin oyunla ikisinden biri 11 oldumu kimin sayesinde orya geliyolar ? senin oyunun sayesinde degilmi ? sana bir misal verdim ve niceler senin gibi dusunup oy verip taghutlara basa gelmelerine yardimi oluyor
 
M Çevrimdışı

mutmain

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
sevgili nochi niye tekrar edip duruyon onların oyu eşit dağıtmasının benimle ne alakası var
sen ne kadar oy kullanırsan kullan avrupanın muhalefet edeceği birini başa geçiremessin bu oy ile
öyle ise kullandığın oyların saçma bir kağıtla farkı neki oy oy deyip duruyon
 
leylinur Çevrimdışı

leylinur

Üye
İslam-TR Üyesi
kardesım neden anlamak ıstemıyorsun oy kullanmasan bıle oy kullanmısla es deger sayılıyorsun bunu idrak etmeye calıs
kardeş önce şu konuda hem fikirmiyiz merak ediyorum demokrasi bir fikirdir değil mi?islama tezattır değil mi?bu konuyu netleştirisek
sanırım demek istediğimiz daha çok anlaşılır,mesela dinler arası diyalogta bir fikir reddetmişsiniz onu,neden islama ters çünkü,burda sıkıntı yoksa diyeri çözülür,sonuçta halifede oy ile seçilecek mesele,oy kullanma meselesi değil mesele rejimin demokrasi olması ve her oyun ona hizmet ediyor olması bu bir,ikincisi seçmen olmayabilirsin ayrıca,herkes seçmen olmuyor biliyorsun!!!,eger öyle olsaydı oy kullanma yüzdesi açıklanmazdı,sorulara cevap verirseniz muhatap olmak isterim :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt