Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Rüyada Evladının Öleceği Söylenir mi? Rüyada Sakalsız ve Bıyıklı Peygamberi Görmek?

zamane genci Çevrimdışı

zamane genci

Üye
İslam-TR Üyesi
Essalamü Aleykum,
Ablamın 2 oğlu var şuan 4 aylık hamile doktordan oğlu olacağını öğrendiği günden beri sürekli ağlıyor. Oğullarından birisinin öleceğine inanıyor. Evlenmeden önce rüyasında Peygamberimizin ince bıyıkla (peygamberimizi Sadri alışığa benzeterek tasvir ediyor) sandalyede oturduğunu ona 3 oğlu olacağını birisinin öleceğini söylediğini görmüş.
Ben Peygamberimizin bu şekilde bıyık bırakmadığını hep sakallı olduğunu ve günümüz artistlerine asla benzemediğini onun şeytan olabileceğini söyledim.
O da bana Peygamberimiz bir hadisi şerifinde; şeytan kendini hiçbir zaman ben olarak tanıtamaz. Eğer beni rüyanızda gördüysen o benimdir. demiş o peygamberimizdir. Diyor. Resmen acı çekiyor kardeşimin acı çekmesine dayanamıyorum. Diyanete başvuracağını müftüyle konuşacağını söylüyor müftü onu belki incitir veya daha yanlış bilgiler verir diye korkuyorum zaten çoğu konuda hiçbir şey bilmiyor. Sizce ne yapmalıyım?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
zamane genci;312137' Alıntı:
Essalamü Aleykum,
Ablamın 2 oğlu var şuan 4 aylık hamile doktordan oğlu olacağını öğrendiği günden beri sürekli ağlıyor. Oğullarından birisinin öleceğine inanıyor. Evlenmeden önce rüyasında Peygamberimizin ince bıyıkla (peygamberimizi Sadri alışığa benzeterek tasvir ediyor) sandalyede oturduğunu ona 3 oğlu olacağını birisinin öleceğini söylediğini görmüş.
Ben Peygamberimizin bu şekilde bıyık bırakmadığını hep sakallı olduğunu ve günümüz artistlerine asla benzemediğini onun şeytan olabileceğini söyledim.
O da bana Peygamberimiz bir hadisi şerifinde; şeytan kendini hiçbir zaman ben olarak tanıtamaz. Eğer beni rüyanızda gördüysen o benimdir. demiş o peygamberimizdir. Diyor. Resmen acı çekiyor kardeşimin acı çekmesine dayanamıyorum. Diyanete başvuracağını müftüyle konuşacağını söylüyor müftü onu belki incitir veya daha yanlış bilgiler verir diye korkuyorum zaten çoğu konuda hiçbir şey bilmiyor. Sizce ne yapmalıyım?
Âleykum selam we rahmetullah;

Kardeşim anlattığınız vakıâda birçok problem bulunmaktadır. Bunlar;

1- Ömür boyu sakallı olarak, Sakalı emredip bıyığı kesen Rasulullah'ın, sakal fıtratını kazıyıp bıyığı bırakarak Allah'a isyan eden muşriklere benzeyerek görülmesine rağmen bilgisizlikten dolayı ablanızın buna inanması bâtıldır.

Kisra'nın elçileri, Rasûlullah (s.a.v)'i Yemen'e götürmek için ve Kisrâ'nın tehditlerini içeren bir mesajla huzura çıktıklarında Rasûlullah (s.a.v) elçilerin bıyıklarını uzatıp, sakallarını kısalttıklarını gördü, onlara bakmak istemedi ve şöyle dedi:
"Yazıklar olsun size! Bunu size kim emretti?"
Onlar: "Rabbimiz (yani Kisrâ) emretti." deyince,
Rasûlullah (s.a.v): "Lakin benim Rabbim bana sakalımı uzatıp bıyığımı kısaltmamı emretti." buyurdular.
(İbni Sa’d(1/449); Said Bin Mansur, Musannef, (172); İbni Kesir, el Bidaye, (4/264); Ebu Nuaym, Delail, (1/349); İbnu'l Cevzi, el Vefa, (2/460); Tarihut Taberi, (2/654); Suyuti, Durrul Mensur, (1/276); Nebhani, Huccetullah, (1/521); Suyuti, Esbabı Vurud, (213); İbni Hacer, Metalibul Aliye, (2206)


İbni Ömer radıyallahu anhuma, Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in şöyle buyurduğunu rivayet ediyor; "Bıyıkları kısaltın, sakalları uzatın. Muşriklere benzemeyin".
(Malik, Muvatta, (şa'r,1); Buhari, (libas,63-64); Muslim, (taharet, 52); Ebu Davud, (4199); Tirmizi, (2764); Nesai, (taharet, 14); Ahmed, (2/16, 356, 365, 366, 387); Beyhaki, (1/151); Camius Sağir, (3878); Cem'ul Fevaid, (5872-73); Suyuti, Esbabı Vurudil Hadis, (77); Ramuz, (19/12); Beyhaki, Şuab, (6430-34); et Tac, (4/319); İbni Ebi Şeybe, (8/376); Cem'ul Cevami, (4611); Tarihu Bağdat, (5/11); Kenz, (17251); Berika, (5/196) Neylul Evtar, (1/114); Zadul Mead, (1/163)

2- Gaybdan haber verme şirki.
Hem kaç çocuğu olacağını, bunların cinsiyetlerini ve hangisinin öleceğini bildirmesi gaybdır!

Gaybın anahtarları Allah’ın katındadır. Onları ancak O bilir. Karada ve denizde ne varsa hepsini bilir. Düşen hiçbir yaprak ve yerin karanlıklarında hiçbir dane yoktur ki, Allah onu bilmesin. Yaş ve kuru ne varsa hepsi Kitab-ı Mubîn’dedir.” (En’am, 59)

Allah bildirmesi durumunda peygamberlerin gaybdan bazı cûz-i haberlere vâkıf olması mumkundur.
Gaybı bilen O’dur. Gaybını, radı olduğu rasulden başkasına bildirmez” (Cin, 26-27)
Aksi durumda oğlu Yusuf (a.s.) yaşadığı halde, babası Yakub (a.s.) yıllarca göz yaşı dökmezdi.

3- Rasulullah (s.a.v.) kendi oğlunun öleceğini bilemedi ki (oğlu İbrahim öldüğünde evinde değildi, haber gelince evine gitti ve ağladı.) diğer insanların çocukların öleceğini bilsin.

Usame b. Zeyd'den demiştir ki:
Rasûlullah (s.a.v.)'in bir kızı, "Oğlum ya da kızım can vermek üzeredir (acele) yanımıza gel" diye kendisine elçi gönderdi. (O sırada) Sâd ile ben de yanında (idik) zannedersem, Ubeyy de (orada idi) Peygamber de (elçiye) "Ona söyle, Allah'ın aldığı da verdiği de kendisinindir. Onun yanında her şey(in) belli bir zamana kadar (ömrü vardır)" dedi ve (kızına) selam göndererek elçiyi uğurladı.
Kısa bir süre sonra (kızı, Peygambere gelmesi için yemin vererek tekrar) elçi gönderdi. Bunun üzerine (Peygamber) onun yanına vardı. Çocuk hem Rasûlullah (s.a.v.)'in kucağına kondu. Çocuk can çekiştiriyordu. Rasûlullah (s.a.v.)'in gözlerinden yaşlar boşandı.
Sâd kendisine; "Bu ne ya Rasûlullah" dedi.
Rasûl-u Ekram: "Bu, bir rahmettir. Allah onu kullarının kalblerine koymuştur. Allah, ancak merhametli olan kullarına rahmet eyler." buyurdu.
(Ebu Davud, Cenâiz, bab 23 - 24; Hadis no: 3125; Buhârî, cenaiz 32, 43, merza 9, eyman 9, tevhid 2; Muslim, Cenaiz, 11, Fedâil, 62; Nesâî, Cenâiz, 13, 22; İbn Mâce, Cenaiz 53; Ahmed b. Hanbel 1-268, 273; V-204, 205, 207, VI-3)


4- Rüyada, sözde peygamberin, ablanızın çocuğunun öleceğini söylediğini bildirmiş.
Ölmeyecek çocuk yoktur ki. Bu ifadeye göre, ablanızın çocuklardan birisinin, ablanızın hayattayken ve çocuklardan birinin ufakken öleceği açıkça geçmemektedir.

5- Ölüm (dünyada) tüm insanlar (ve cinler) içindir. Bundan dolayı yeis içine düşmektense, hayırlı ameller işleyerek asli yurdumuzu ikâme etmeye çalışmalıyız.

Sizi biraz korku, biraz açlık; mallardan, canlardan ve ürünlerden eksiltme ile yıpratıcı bir imtihandan geçireceğiz; bundan kaçış olmaz. Sen sabır gösterenlere müjde ver. Onlar, başlarına bir sıkıntı gelince şöyle derler: “Biz, Allah’a aidiz. Zaten, ona döneceğiz”. Onların üzerinde Rablerinin verdiği olgunluklar ve bereket bulunur. Yola gelenler işte onlardır. (Bakara 155-157)

6- Peygamber rüyada görülebilir; peki Rasulullah'ın şemâiline uymayan hallerde görülen rüyalar nasıl açıklanmıştır?


Peygamberi Rüya'da Görmek



7- Rûyayla âmel etmenin şartı ve görülen kötü rüya karşısında yapılması gereken?

Ehl-i sunnet âlimleri, görülen rüyayla amel etmek için bazı şartlar belirlemişlerdir, buna rağmen amel edilmesi mecbur da değildir. Bu şartlar :
a) Görülen rüya, İslam'ın farzlarından birini ibtal veya haram/yasaklarından birini de helal etmemeli , Kur'an ve sunnete muhalif olmamalı.
b) Rüyayı gören şahsın güvenilir, herkesin itimat ettiği, yalan söylemeyeceği ve dinin esaslarını hakkıyla bilen ve yaşayan birisi olmalıdır.
c) Rüyadaki bilgiler dinin bir emri gibi (kât'i) kabul edilmemeli. Sadece tavsiye edilebilir. Rûyalar birer ikazdır. Bağlayıcı ve zorlayıcı olamaz. Bu rüyaya uyanlar ayıplanmayacağı gibi, uymayanlar da ayıplanmaz.

Kötü bir rûya (kâbûs) görülüp uyanılması durumunda ise;
Ebu Katâde (radıyallahu anh)'ın anlattığına göre, Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın şöyle söylediğini işitmiştir:
"
Rûya Allah'tandır. Hulm (sıkıntılı rüya) şeytandandır. Öyle ise, sizden biri, hoşuna gitmeyen kötü bir rüya (hulm) görecek olursa sol tarafına tükürsün (3 kez tükürür gibi yaparak tu, tu tu der) ve ondan Allah'a istiâze etsin (sığınsın). (Böyle yaparsa şeytan) kendisine asla zarar edemiyecektir."
(Buharî, Tıbb 39, Bed'u'l-Halk 11, Ta'bir 3, 4, 10,14, 46; Muslim, Ruya 5, (2262); Muvatta 1, (2, 957); Tirmizî, Ruya 4, (2288); Ebu Dâvud, Edeb, 96, (5021)

“Bize Muhammed b. Kesir, Mahled b. Huseyn'den, (O) Hişam'dan, (O) İbn Sîrîn'den, (O da) Ebu Hurayra'dan (naklen) haber verdi ki O şöyle dedi:
Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
"Rüya üç (çeşittir): Güzel rûya Allah'tan bir müjdedir. (Hulm, sıkıntılı) rûya şeytandan (kaynaklanan) bir hüzünlendirmedir. (Diğer bir çeşit) rûya ise insanın (şuur altından) kendisine anlattığı şeylerden (kaynaklanır). Binaenaleyh, biriniz hoşlanmadığı (bir rüya) gördüğünde onu anlatmasın ve kalkıp namaz kılsın!"

(Dârimi, Rûya, bab 6, Hadis no: 2149 ; Buhari, Tâbir, 26 (8/77, merfu olduğu tasrih edilmeyerek); Muslim, Rûya, 6 (4/1773); Ebu Davud, Edeb, 94 (4/304); Tirmizi, Rûya, 1(4/532); İbn Mace, Rûya 3 (2/1285); Musned, 2/ 269, 395)
 
Son düzenleme:
zamane genci Çevrimdışı

zamane genci

Üye
İslam-TR Üyesi
Allah razı olsun kardeşim,
yazının tamamını ablamla birlikte okuduk.// Ben senelerce bunun şüphesiyle yaşadım hayattaki çocuklarımın yasını tuttum her oğlum olduğunda biraz daha o rüyanın gerçek olduğuna inandım. Sayenizde çok rahatladım sizden Allah razı olsun.
 
Üst Ana Sayfa Alt