Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Risale-i Nur Şirk Ve Şirk Çikmazi...şirk Risaleleri...

KavlulFasl Çevrimdışı

KavlulFasl

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
''RİSALE-İ NUR ŞİRK ÇIKMAZI''

3.2.3. EBCEDİN KULLANILDIĞI YERLER

Sayı değerlerinden faydalanılarak, ebced çeşitli yerlerde kullanılmıştır. Başlıcaları şunlardır:

1) Günlük İhtiyaçlarda: Günlük ve çeşitli ihtiyaçlar için, rakam yerine kullanılmıştır. Yalnız, bu harfler, rakamlar gibi soldan sağa değil, sağdan sola doğru yazılmışlardır. Harfler çok bitişiktir.

2) Kitap Sayfalarında: Arap harfleriyle yazılmış olan ön söz, sunu, beğence, içindekiler ve dizin gibi kitabın asıl bölümlerinden ayrı olan sayfalar, bu harflerle numaralandırılmıştır. Örneğin Celâleddin Harzemşah’ın ön sözünün bütün sayfaları ebced harfleriyle numaralandırılmıştır (yazarı Namık Kemal’dir). İdes’e, yazarı Osman Adil ve Recaizade M. Ekrem tarafından yazılmış olan 90 sayfa tutan ön sözler ebcedle numaralandırılmıştır.

Ebced harflerinin sıra ile, fakat sayı değerlerine uyulmadan da kullanıldığı olmuştur. Ebcedin 28 harfi, 1’den 28’e kadar rakam olarak alınmıştır. Adlarını anacağımız kitapların ön sözlerinin sayfa numaraları da bu yoldadır:

Ahmet Refik, Makine Nazariyatı ve Tatbikatı, İstanbul 1314; Askerî Mecmua Tarih Kısmı, İstanbul 1927-1928; Yorgaki, Usûl-ı Cezaiye Kitabının Deavi Bölümü, İstanbul 1324; Osman Ergin, Mecelle-i Umur-ı Belediye, İstanbul 1338; Ahmet Midhat, Kâinat, İstanbul 1288-1299...

Ahmet Kemal’in Tarih-i Kadim-i Mısriyyîn ve Asar-ı Bedayi-i Akdem’in 22 sayfalık ön sözü Osmanlı alfabesinin harf sırasına göre numaralandırılmıştır.[382]

Ali Özek’in başkanlığında bir heyet tarafından hazırlanan ve Medine-i Münevvere, 1407/1987’de basılan Kur'ân-ı Kerim ve Açıklamalı Meâli’nin sonundaki Ta‘rîfu bihâze’l-Mushafi’ş-Şerîf başlıklı 10 sayfalık açıklama da ebced elifbasıyla numaralandırılmıştır.

Bu tarz kullanım, ülkemizde Lâtin harfleri ile yazılmış kitapların ön sözlerinin Roma rakamlarıyla numaralandırılmasına benzemektedir. Kullandığımız alfabenin harfleriyle numaralandırılmış mukaddimelere de rastlanmaktadır. Örneğin; İbn Hacer’in eseri Bulûğ el-Merâm’ın Ahmed Davudoğlu tarafından hazırlanan tercüme ve şerhi böyledir: Ahmed Davudoğlu, Selâmet Yolları, Sönmez Neşriyat, İstanbul 1977.

3) Yazı Bölümlerinde: Rakamla ya da "evvelâ, sâniyen" gibi sözcüklerle başlamış olan yazı bölümlerinin içinde kalan öteki sayılar ve bölümler, ebced harfleriyle gösterilmiştir.

4) Matematik ve Fizikte: Ebced, matematik ve fizikte de değerler yerine kullanılmıştır. Yalnız "se‘afaṣ" harfleriyle bilinmeyen; diğer harflerle bilinen değerler gösterilmiştir.[383]

Ebced hesabı, İslâmdan önceki Arapların kullandıkları bir sayı sisteminden ibarettir. Araplar, rakam dediğimiz özel işaretlere sahip olmadıklarından, sayıları harflerle ifade ediyorlardı. Geçmişteki sayı sistemlerinden biri olmaktan öte bir anlamı olmayan ebced hesabının değeri, hâlen yararlanılmakta olan Roma rakamı denilen sayı sisteminin değerinden fazla değildir. Ebced harflerinin sayı değerlerini gösteren tablo gibi, okurun aşina olduğunu tahmin ettiğimiz Romalıların sistemini gösteren tabloyu da verelim:


Yüzler


Onlar


Birler


100-(C)


10-(X)


1-(I)


200-(CC)


20-(XX)


2-(II)


300-(CCC)


30-(XXX)


3-(III)


400-(CD)


40-(XL)


4-(IV)


500-(D)


50-(L)


5-(V)


600-(DC)


60-(LX)


6-(VI)


700-(DCC)


70-(LXX)


7-(VII)


800-(DCCC)


80-(LXXX)


8-(VIII)


900-(CM)


90-(XC)


9-(IX)



1000-(M)




Bayrakdar’ın dediği gibi, bugün kullandığımız rakamları Müslümanların icat ettiğini kabul edersek:

Hiçbir sistem, bugün bütün dünyanın kullandığı ve Müslümanların malı olan sayı sistemi kadar kullanışlı değildir ve onun yerini tutamaz. Müslümanların sistemi kendi kolaylığının yanında, insana ayrıca zaman, iş, mekân ve zekâdan tasarruf sağlar. (...)

Şimdi aradaki kolaylık ve farkları göstermek için, meselâ 1843 yazacak olursak;

a) Roma Rakamıyla: MDCCCXLIII şeklinde bir şey elde ederiz.
b) Eski Arap Rakam Sistemiyle: ﺝﻡ ﺽ ﺥşeklini elde ederiz.
c) Müslümanların Sistemiyle: 1843 (١٨٤٣ )şeklini elde ederiz.

Bu karşılaştırmadan, Müslümanların sayı sisteminin daha kısa zamanda, az bir yer kaplayacak ve ilk bakışta zihnen kontrol edilebilecek kolaylıkta olduğu görülür. Hele çok sayılı ve büyük rakamlı dört işlem yapmaya kalkacak olursak, Romen ve Eski Arap sistemine göre bir çarpma için, icabında sayfalar gerekecek ve hatta işlem, içinden çıkılmaz hâle dönüşecektir.[384]

İşte bu sebeplerden dolayı Müslümanlar, ebced sayı sistemini terk etmişler ve ondalık sisteme geçmişlerdir.

Maalesef, bu sayı sistemi Nur Risaleleri’nde amacından çok farklı bir biçimde kullanılmıştır.

5) Sözcük Olarak: Kimi sözcüklerin sayı değerleri, o sözcüklerin simgesi olmuş ya da sözcük yerine kullanılmıştır. Örneğin Muhammed adının sayı değeri olan 92, Hz. Muhammed’i anlatmıştır.[385]

6) Büyülerde ve Muskalarda[386]

7) Tarih Düşürmede[387]


3.2.4. EBCEDLE TARİH DÜŞÜRME

Tarih düşürme, herhangi bir olayın tarihini ebcedin sayı değerleriyle saptama işidir. Harflerinin toplamı belirli bir hicret yılını gösteren sözcük, bir tamlama bulmak; tümce, mısra ya da beyit düzmek yoluyla yapılır.

Belirli bir tarihi gösteren söz ve deyişlere "tarih", yapılan işe "tarih düşürme" ya da "tarih koymak, tarih çekmek, tarihlemek", tarih düşürene de "tarihçi (müverrih)" denir.

Örneğin 1310’da doğan çocuğuna bir baba, Ömer Nazmi adını koymuştur. Bu sözcükler 1310 doğum yılını göstermektedir:

ﻰﻣﻆﻧﺭﻣﻋ

ﻉ = 70 ﻥ = 50310
ﻡ = 40 ﻅ = 9001000
ﺭ = 200 ﻢ = 40+
ﻯ = 101310
310
1000

Edebiyatta, daha çok mısra hâlinde olan bu tarihlerle, geçmiş yüzyılların önemli olayları saptanmış bulunmaktadır. Evlenme, doğum, bir göreve atanma gibi günlük olaylar için de tarih düşürülmüştür.

Ebced, bilinen hesap değeri ile, öteden beri sayılar için, rakam gibi kullanılmakta idi. Ebcedin bu niteliğinden faydalanılarak, belirli olayların geçtiği yılları gösteren sözler bulunmuş ve söylenmiştir. Örnekler:

Hafız Şirazî’nin ölümü için: ﻰﻠﺻﻣ ﻚﺎﺧ= 791

Timur’un Sivas’ı yakıp yıktığı tarih: ﺐﺍﺮﺨ= 803

İstanbul’un fetih tarihi olan 857 yılına: ﺔﺑﻴﻂﺓﺪﻠﺑ= 857

Fatih’in Uzun Hasan’ı yendiği tarihi gösteren: ﺍﺯﻴﺯﻋﺍﺭﺼﻧ ﷲﺍﻚﺭﺼﻧﻴ ﻮ= 878

Molla Cami’nin ölüm tarihi için: ﺎﻧﻣﺁ ﻥﺎﻜﻪﻠﺧﺩ ﻥﻤ ﻮ= 898

tarih olarak bulunmuştur.

Kemalpaşazade, Yavuz Sultan Selim’in Mısır’da Kansu Gavri’yi yenmesine tarih olmak üzere: ﺐﺮﻌﻠﺍﻚﻠﺎﻣﻣ ﺢﺗﻓ= 922 ve Mısır’ı aldığı zaman: ﺏﺭﻌﻟﺍﻚﻟﺎﻣﻣ ﺢﺘﺎﻓ= 923 sözlerini tarih olarak bulmuştur.

Birkaç ilginç örnek daha verelim:

Hızır Bey, Fatih Sultan Mehmed’in yaptırdığı bir camiye tarih olan şu mısrayı söylemiştir: ﻩﺭﻣﻋ ﻥﻣﺮﻣﻋ ﺪﻳﺯﻊﻣﺎﺟ= 850

Anlamı: Bu cami, yapanın ömrünü artırsın.

İstanbul’un fetih yılı için Fatih de şunu düşürmüştür:

Feth-i İstanbûl’a fırsat bulmadılar evvelûn
Fethedip Sultan Muhammed dîdi târih: âhirûn

ﻥﻮﺮﺧﺁ= 857[388]

Dört mezhep imamının doğum ve vefat tarihleri ile, ne kadar yaşadıklarını göstermek üzere bir şair, şu beyitleri söylemiştir:


ﺎﻄﺑﺿ ﻒﻭﺟﻊﻄﻗ ﻰﻓ ﻚﻟﺎﻤ ﺎﻃﺴﻑﻳﺴ ﻰﻛﻴﻥﺎﻣﻌﻧﺦﻳﺮﺎﺘ


79 179 90 70 150 80


ﺩﺠﺣ ﺭﻣﺍﻖﺑﺴﺑ ﺪﻣﺤﺍﻮ ﺪﻧ ﺭﺑﺑ ﻥﻴﺻﻰﻌﻓﺎﺸﻠﺍﻮ


77 241 164 45 204 160


ﺮﻣﻌﻠﺎﻓﻡﻬﺘﻮﻣﻓ ﻢﻫﺪﻼﻳﻤ ﺭﻌﺸﻠﺍﻡﻅﻧ ﺐﻳﺗﺭﺘﻰﻠﻋ ﺬﺧﻓ


Bu beyitlerin ilk mısrası "Numan’ın tarihi..." diye başlıyor, son beyitte de "manzûmenin tertibine göre sırayla imamların doğumlarını, ölümlerini ve ne kadar yaşadıklarını al" denmiştir.[389]

İmam Buharî için de şöyle tarih düşülmüştür:


ﺭﻳﺭﺤﺘﻟﺍﻞﻣﻜﻣﺢﻴﺤﺻﻠﺍ ﻊﻣﺠ ﺎﺜﺪﺤﻣﻮﺎﻅﻓﺎﺣﻯﺭﺎﺧﺒﻠﺍﻦﺎﻜ


ﺭﻮﻧ ﻰﻓﻰﺿﻗﻧﺍﻮﺪﻳﻣﺣﺎﻬﻴﻓ ﻩﺭﻤﻋﺓﺪﻣﻮ ﻖﺪﺼﻩﺪﻼﻳﻤ


Buharî hafızdır, hadisçidir, es-Sahîh adlı eserini mükemmelce toplayıp kaleme almıştır. Onun doğumu sıdk (194), ömrü hamîd (62), vefatı nur (256) dadır.[390]

Bu örnekleri çoğaltmak mümkündür.[391]


Ð
 
KavlulFasl Çevrimdışı

KavlulFasl

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
''RİSALE-İ NUR ŞİRK ÇIKMAZI''

3.3. NUR RİSALELERİ’NE GÖRE EBCED VE CİFİR HESAPLARININ
DELİLLERİ

Said Nursî, Kur'an’ın ebced ve cifir hesapları ile tefsirinin kendince delillerini (?) vermiştir. Şimdi bunları tek tek inceleyelim:


3.3.1. BİR HADİS

Bir de cifir ve ebced hesabları, değil yalnız Muhyiddin-i Arabî gibi dahi muhakkiklerin, belki ekser edibler ve ulemâların hususan ehl-i keşfin mabeyninde câri bir medar-ı istihrac ve esrardır. Kur'an-ı Azimüşşan’ın sureleri başındaki mukattaat-ı hurufun bu hesabla münasebeti bulunduğunu, bu Hadis-i Şerif isbat ediyor:

Bir zaman Yahudi ulemâsından bir kısmı, Peygamber Aleyhissalâtü Vesselam’a demişler: "Senin ümmetinin müddeti azdır ki, ﻢﻠﺍ işaret ediyor." Peygamber Aleyhissalâtü Vesselam ferman etmiş ki: " ﻕﺳﻋ ﻡﺣ ﺺﻌﻴﻬﻜ gibi daha çok var." Onlar bu cevabtan sonra susmuşlar... Demek işârât-ı Kur'aniyenin cifir ile münasebeti var.[392]

Bu hesab-ı ebcedî, makbul ve umumî bir düstur-u ilmî ve bir kanun-u ebcedî olduğuna deliller pek çoktur. Burada yalnız dört-beş tanesini nümune için beyan edeceğiz.

Birincisi: Bir zaman Benî-İsrail âlimlerinden bir kısmı huzur-u peygamberîde surelerin başlarındaki ﺺﻌﻴﻬﻜ ﻢﻠﺍ gibi mukattaat-ı hurufiyeyi işittikleri vakit, hesab-ı cifrî ile dediler:

"Ya Muhammed! Senin ümmetinin müddeti azdır." Onlara mukabil dedi:

"Az değil." Sair surelerin başlarındaki mukattaatı okudu ve ferman etti: "Daha var." Onlar sustular...[393]


Ï


Said Nursî, bu hadisin ne kaynağını ne de sıhhat derecesini belirtmiş, üstelik hadisi hem eksik, hem de yanlış nakletmiştir:

Hadisi İbn İshak, İbn Abbas (r.a.)’tan rivayet etmiştir. Bu rivayete göre İbn Abbas şöyle demiştir:

Hz. Peygamber (s.a.v.), Bakara suresinin başındaki "Elif, lâm, mîm. Zâlike’l-kitâbu (...)" ayetlerini okurken, yanına Ebu Yasir b. Ahtab geldi. Sonra Ebu Yasir’in kardeşi Hayy b. Ahtab ile Ka‘b b. el-Eşref de geldiler. Hepsi, Hz. Peygamber’e "elif, lâm, mîm"in manasını sordular ve:

-Kendinden başka ilâh olmayan Allah için söyle, bunun sana gökten geldiği doğru mu? dediler. Bunun üzerine Hz. Peygamber:

-Evet, aynen böyle indi, buyurdu. Hayy da:

-Eğer doğru söylüyorsan, ben bu ümmetin ecelinin kaç sene olduğunu bilirim, dedi ve şöyle devam etti:

-Ümmetinin ömrünün sadece 71 sene olduğunu, bu harflerin ebced hesabının gösterdiği bir adamın dinine nasıl gireriz? Bunun üzerine Hz. Peygamber (s.a.v.) güldü. Hayy:

-Bundan başkası da var mı? deyince, Hz. Peygamber:

-Evet! Elif, lâm, mîm, sâd, dedi. Hayy da:

-Bu, birinciden daha çok ve ebced hesabı ile 160 sene eder. Başka var mı? dedi. Hz. Peygamber:

-Evet! Elif, lâm, râ, dedi. Hayy da:

-Bu, birinciden ve ikinciden daha çok. Biz şehadet ederiz ki, eğer doğru söylüyorsan, ümmetinin 231 senesi var. Daha var mı? deyince, Hz. Peygamber:

-Evet! Elif, lâm, mîm, râ var, dedi. Hayy:

-Şehadet ederiz ki, sana iman etmiyoruz ve hangi sözüne inanacağımızı bilemedik, dedi. Ebu Yasir de:

-Ama ben, peygamberlerimizin bu ümmetin hükümran olacağını haber verdiklerine, yalnız ne kadar hükümran olacaklarını açıklamadıklarına şehadet ederim. Eğer Muhammed doğru söylüyorsa, ben onu, bütün bu söylediklerini birleştirmiş olarak sayıyorum, dedi. Bunun üzerine Yahudiler kalktı ve şöyle dediler:

-İş büsbütün karıştı. Azı mı, çoğu mu alacağımızı bilemiyoruz.[394]

İmam İbn Kesir, bu hadisin zayıf olduğunu belirtmektedir.[395]

Bu hadis, sahih değildir. Bunu naklettikleri şeyin gerçek olup olmadığını araştırmayan bazı müfessirler, İbn İshak’ın Siyer’i gibi makbul olmayan siyer ve meğazî kitaplarından almışlardır. Bu gibi kitaplardaki rivayetlerin çoğu mutemet değildir.[396]

İbn Münzir de bunu, başka bir tarîkle İbn Cüreyc’ten mu‘dal olarak rivayet etmiştir.[397]

Her şeyden önce, bu hadis zayıftır, hüccet olarak ileri sürülemez. Zaten, siyer kitapları zayıf rivayetler ile doludur ki, bu rivayetler asla delil olamazlar. Said Nursî birçok ayeti ebced hesabı ile tefsir ettiğine göre, buna delil olarak ileri sürdüğü bu hadisin, en azından herhangi bir hadis kitabında yer alması gerekmez miydi?

Sonra, bizzat İbn İshak, bu rivayetinden sonra şöyle der:

Surelerin başındaki bu harfler, müteşabih ayetlerdendir. Bunların ne manaya geldiğini ancak Allah Tealâ bilir. Yahudilerin bunları cümmel usûlüne göre hesaba kalkışmaları ve böyle anlamaları üzerine "Kitabı sana indiren odur. Onun bazı ayetleri muhkem (açık anlamlı)dir ki, bunlar Kitabın anasıdır. Diğerleri ise müteşabihtir. Kalplerinde eğrilik olanlar, fitne çıkarmak, kendilerine göre yorumlamak için müteşabih ayetlerin ardına düşerler. Oysa onun tevilini Allah'tan başka kimse bilmez. İlimde ileri gidenler: 'Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır' derler. Bunu akıl sahiplerinden başkası düşünmez." (Âl-i İmrân, 3/7) ayeti nazil olmuştur.[398]

Haydi diyelim ki, Yahudiler ile alâkalı hadis, rivayet bakımından sahihtir; fakat bu takdirde de bunu dirayet bakımından inceleriz. Bu inceleme sonunda görürüz ki, hadis yine onların çektiği manaya gelmez. Çünkü, Hz. Peygamber (s.a.v.)’in, Ahtab oğlu Hayy ile Yasir’e verdiği cevaptan maksadı, onların anladığı manayı iptal ve şüphelerini gidermek olması da mümkündür. Hz. Peygamber biliyordu ki, onların maksatları gerçeği gizlemek ve insanları şüphe içinde bırakmaktır. Hatta verilen cevap üzerine kötü maksatlarını açıklamaya mecbur olan Hayy: "Muhammed! Senin işin bize karışık geldi"demiştir.[399]

İmam İbn Kesir de şöyle der:

Bu harflerle vakitlerin bilindiği, olayların, fitnelerin ve savaşların zamanlarının çıkarılacağını öne sürenler ise; Kur'an’da olmayan şeyler iddia etmekte ve uçulması gerekmeyen yerde uçmaya kalkışmaktadırlar. Bu husus, zayıf bir hadiste varit olmuştur ki, bu hadis bile istihracın doğruluğundan çok, batıl olduğuna delâlet etmektedir.[400]

İbn Haldun da der ki:

Şurası da bilinmektedir ki; Ebu Yasir ve Hayy’den nakledilen kıssa, İslâm milletlerinin ömrünün mezkur adet ile tayinine ve tahdidine delâlet etmez, bunu ifade ve ispat edemez. Çünkü, bu harflerin muayyen sayıları ifade etmesi akla, yahut da tabiatta bunun böyle olduğuna dayanmaz. Bunun temeli hesap ve cifir ilimleriyle uğraşanların "cümmel hesabı" dedikleri sonradan icat edilmiş bir esasa dayanır. Bu hesap öteden beri kullanılmaktadır, şairler ve nâsirler[401] bundan faydalanmışlardır; ancak bu mezkur harflerin Allah nezdinde de aynı sayıları ifade ettiğini göstermez. Ebu Yasir ve Hayy’in bu husustaki görüşleri Müslümanlar arasında değil, Yahudiler arasında bile delil olmayıp, istidlâl için elverişli değildir.[402]

Arapların, sayılara delâlet etmek üzere huruf-u mukattaa kullanmaya alışkın oldukları izaha muhtaç bir konudur. Belki de, onların böyle bir şey kullandıkları bulunamaz... Siyercilerin söylediklerine göre, onun aslı Yahudilere dayanır.[403]

Reşid Rıza da, cümmel hesabının eski olduğunu, bunun Araplara Süryanîler ve İbranîlerden geçtiğini belirtmektedir.[404]

İmam Şatıbî de şöyle der:

Bazılarına göre huruf-u mukattadan maksat, bu ümmetin ecelini belirleyen sayı remizleridir (cifr hesabı gibi). Siyer kitaplarında bu manaya delâlet eden sözler vardır. Bu iddianın dikkate alınabilmesi için, Kur'an indiği sırada Arapların harflere belli sayılar yükleyerek tarih düşme ya da zaman belirleme gibi bir usûlü bildikleri sabit olmalıdır. Oysaki onların böyle şeyleri bildikleri asla sabit değildir. Bunun aslı, siyer müelliflerinin de zikrettiği gibi Yahudilere dayanmaktadır.[405]

İbn Abbas’tan rivayet edilen haberlerin bir kısmının uydurma olduğu, bilinen bir gerçektir. Tefsirde bir çok söz, söylemediği hâlde kendisine isnat edilmiştir. Bu hadisin ravisi olarak gösterilmesine karşın, İbn Abbas ebced hesabının bir çeşit sihir olduğu görüşündedir:

Allâme İbn Hacer şöyle der: Bu (ebced hesabı ve ondan ümmetin beka müddeti, olaylar, fitnelerin ve savaşların zamanlarının çıkarılması vb. şeyler) batıldır, ona itimat edilemez. İbn Abbas’ın Ebî Câd hesabından sakındırdığı ve onu sihir cümlesinden saydığı sabittir. Bu (sihir saymak) uzak bir görüş değildir, çünkü bu işin şeriatta aslı yoktur.[406]

Subhi es-Salih bu konuda der ki:

Bu nevi hesaba dayalı neticeler "Ebî Câd hesabı"olarak isimlendirilir ki, âlimler şiddetle buna karşı çıkmış ve ondan sakındırmışlardır.[407]

Manidardır ki, yine İbn Abbas (r.a.)’tan, Hz. Peygamber’in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:

"Nice Ebu Câd harflerini öğrenen vardır ki, ancak müneccimlik yapmıştır. Kıyamet günü Allah indinde, onun için iyilikten ve hayırdan bir nasip yoktur."[408]

Yine İbn Abbas’tan rivayet edilen bir hadis de şöyledir: Hz. Peygamber buyurmuştur ki:

"Yıldızlardan bir ilim alan (müneccimlik yapan), sihirden bir şube alır. (Bilgisi) arttıkça o (sihir) da artar."[409]

Bu hesabın; adı ne olursa olsun, hangi milletten alınırsa alınsın, Araplar onu ister kullanmış olsun ister olmasınlar, incelediğimiz bu hadis zayıf ya da sahih olsun, varacağımız son nokta şudur:

Arap elifbasındaki harflere verilen sayı değerlerinin -bu değerlerin muhtelif olduğunu da biliyoruz-, Allah indinde de aynı sayıları ifade ettiğini ileri sürmek, Allah hakkında bilmeden söz söylemek demektir.


Ð
 
M Çevrimdışı

malcolm x

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
bu kadar öğrencilerin gençlerin namaz kılmasına vesile olan bi insan ve kitapları hakkında bnları söylemek bize yakışmaz..kardeşlerim yapmayın... allah sorar..ben izmir de öğrenciyim gelin de görün nasıl insanlara bu dini anlatıyorlar bırakın şu bölünmüşlüğü..eğer bekliosanız efendimiz(sav) den şefaat silin allah aşkına şu sayfayı...peygamber aşkına
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
bu kadar öğrencilerin gençlerin namaz kılmasına vesile olan bi insan ve kitapları hakkında bnları söylemek bize yakışmaz..kardeşlerim yapmayın... allah sorar..ben izmir de öğrenciyim gelin de görün nasıl insanlara bu dini anlatıyorlar bırakın şu bölünmüşlüğü..eğer bekliosanız efendimiz(sav) den şefaat silin allah aşkına şu sayfayı...peygamber aşkına

Eleştirme diyorsun ama konuyu okumadan direk eleştiren sizsiniz. Önce okuyun sonra eleştirin.
 
D Çevrimdışı

dergahım

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
bazı ınsanalar okurr ama anlamaz senın anlamadıgın gıbı bende az bı okudum beduzzamanı.tesfırı kendı nefsı ıle beraber hıkaye analqatarak yapıyor.mesala askerlık gıbı....kardes ama kusurları bagaslayalım selamun aleyküm...
 
C Çevrimdışı

coban_75

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
selamun aleykum: said nursiyi pek tanımam hayatını da bilmem nihayetinde bir çok ünlü kişi gibi.. ama hasta risalesini okudum mantık dışı bir söz yok ayrıca peygamberim demesi hiç daha önce duymadığım bir iddia hem gü
zel yorum yapanlar peygamberlik idda edecek diye birşey de yok said nursinin de böle bir iddası olsaydı ölmeden bunu dile getirirdi ozaman halkı olurdunuz aksine olmamış hem böyle bir amaç için çalışacak çile çekecek hem de öyle bir amacı vardıda söylemeyecek pek mantıklı gelmiyor sadece her insanın müslümanlar hakkında konuşurken dikkatli olması gerekiyor küfür noktasında ithamlar kişileri küfre sokabilir.unutmayın eleştirdiğiniz bir müslüman....
 
KavlulFasl Çevrimdışı

KavlulFasl

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Pavlus adlı Hristiyanlığı Şekillendiren Bir Kahraman vardır...Hristiyanları Böldü Parçaladı Şirke Sürükledi ve Bu Dava Uğruna kendini Parçalayarak Öldürdü...Öyleyse Pavlus Haklı Olmuştur...Çünkü Ne Çileler Çektiğini Okumalısınız Pavlus'un...

SAİD NURSİ bir hata yaptı ancak Arkasından Gidenler Bunu anlamalı değillermiydi !?Neden Okudukları Kitapları ''KUR'AN-A ARZ ETMİYORLAR'' Sünnete Arz etmiyorlar...?!

Bunu yapslardı Şimdi Polemik kalmayacaktı...

Bu siteden Tamamını Okuyabilirsiniz...

NUR RİSALELERİ’NE ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM
(RİSALE-İ NUR’UN İÇYÜZÜ)

http://www.islamkutuphanesi.com/turkcekitap/online/nurculugun_icyuzu/erreddualerresail.htm

KİTABIN TAMAMI BUNUN GİBİ RİSALELER ÜZERİNE YAZILAN BİR ÇOK KİTAP VAR OKUMALISINIZ ''KUR'AN-A ARZ ETMELİSİNİZ Kİ İDRAK EDEBİLESİNİZ !!...

HİDAYET ALLAH'IN KİTABI ANLAMAK İSYETENLERİN ÜZERİNE OLSUN !!
...................

selamun aleykum: said nursiyi pek tanımam hayatını da bilmem nihayetinde bir çok ünlü kişi gibi.. ama hasta risalesini okudum mantık dışı bir söz yok ayrıca peygamberim demesi hiç daha önce duymadığım bir iddia hem gü
zel yorum yapanlar peygamberlik idda edecek diye birşey de yok said nursinin de böle bir iddası olsaydı ölmeden bunu dile getirirdi ozaman halkı olurdunuz aksine olmamış hem böyle bir amaç için çalışacak çile çekecek hem de öyle bir amacı vardıda söylemeyecek pek mantıklı gelmiyor sadece her insanın müslümanlar hakkında konuşurken dikkatli olması gerekiyor küfür noktasında ithamlar kişileri küfre sokabilir.unutmayın eleştirdiğiniz bir müslüman....
 
KavlulFasl Çevrimdışı

KavlulFasl

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
yazıyı tam okumadım ama okuyacagım risale-i nur şirk çıkamazı demişsiniz nasıl yani böyle yazarak hakaret etmişsiniz....


TEVHİD NEDİR ? Bunu Cevaplarken ''Şirk Nedir?'' anlamış olacaksınız... ŞİRK NEDİR ? Bunu Öğrenmelisiniz...

Cennete Girmek - Allah'ın Rızasını Kazanmak isteyen Müslüman olduğunu Dil ile İkrar edenler bunları ''Kur'an-ı en çok Okunan ve Anlamak için Türkçe veya Hangi Dilden anlıyorlarsa Onunla okumalılardır..'' Sahih Sünnet ev Hadisi anlamalıdırlar...Bunun İçin Önce Kur'an gelmektedir...Hocafendi- Şeyhefendi-Üstad-Ağabeylerin Kör Gözü ve İdraksiz Yorumlamaları ile değil Kendi ''AKLINIZ VE BİRİKİMİNİZ'' ile öğreneceksiniz....

Şirk Çıkmazı Yazmamın Nedeni (!) Bu Felsefe Kitabının içinde Onlarca ''Şirk İçerikli Söz -Kıssa ve Görüşleri Sait Nursi adlı Filozof savunmatadır...Alim demediğim için Üzgünüm Alim adı Şirksiz İman edenelere ''Gaybdan haber vermeyen Tevhidi Müslüman İnsanlara verilir...

Bu yönden Alim değil Yolundan gittiği ''Hallac b.Mansur-M.İbn Arabi-Mevlana Celaleddin Rumi-Ahmed Faruki ve tüm Felsefeseci Gavs -Kutup-Evtad Abdallar ile aynı isime sahiptir...
 
N Çevrimdışı

nureddin_79

Üye
İslam-TR Üyesi
yazıyı tam okumadım ama okuyacagım risale-i nur şirk çıkamazı demişsiniz nasıl yani böyle yazarak hakaret etmişsiniz....

Hem yazıyı okumadım diyorsun hemde hakaret etmişsiniz diyorsun ? Ben sana kısa bir yazı aktarıyım belki bunu okurda üzerinde biraz tefekkür edersin:

''Sarf ve nahiv ilmini okuyan bir medrese talebesinin vefat edip, kabirde Münker ve Nekir'in: "Men Rabbüke" (Senin Rabbin kimdir?) diye suallerine karşı, kendini medresede zannedip nahiv ilmiyle cevap vererek, "Men mübtedâdır, Rabbüke onun haberidir. Müşkül bir meseleyi benden sorunuz, bu kolaydır" diyerek, hem o melâikeleri, hem hazır ruhları, hem o vâkıayı müşahede eden orada bulunan bir keşfü'l-kubur velîsini güldürdü ve rahmet-i İlâhiyeyi tebessüme getirdi. Azaptan kurtulduğu gibi, Risale-i Nur'un bir şehid kahramanı olan merhum Hâfız Ali, hapiste Meyve Risalesini kemâl-i aşkla yazarken ve okurken vefat edip kabirde melâike-i suale mahkemedeki gibi Meyve hakikatleriyle cevap verdiği misilli, ben de ve Risale-i Nur şakirtleri de, o suallere karşı Risale-i Nur'un parlak ve kuvvetli hüccetleriyle istikbalde hakikaten ve şimdi mânen cevap verip onları tasdike ve tahsine ve tebrike sevk edecekler inşaallah.'' (Şualar, 11 Şua 233)

Risale-i Nur Külliyatı Arama Motoru

Allahtan hiç korkmayan adamlar kabirdeki olup bitenlerden haberleri nasıl olabilir ? ''Azaptan kurtuldu'' diyor: Bu GAYBİ bir mevzu olsa gerek, bunun bilgisi onlara nasıl ulaştı, nasıl bunu bilir hayret - bide bu adama ALİM diyolar doğrusu KAHİN olmalı. Hemde Münker ve Nekir meleklerin sorularına Risaleden cevap verdi diyor, Subhanallah. Bir nurcu sitesinde ''Risaleleri niye okumalıyız'' diye bir başlık altında bunu yazmış zavallılar - ahirette kurtulmak isterseniz okumanız gerek çünkü münker nekir suallerine cevap bu kitaptan verilecek diyolar.
 
D Çevrimdışı

dergahım

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
TEVHİD NEDİR ? Bunu Cevaplarken ''Şirk Nedir?'' anlamış olacaksınız... ŞİRK NEDİR ? Bunu Öğrenmelisiniz...

Cennete Girmek - Allah'ın Rızasını Kazanmak isteyen Müslüman olduğunu Dil ile İkrar edenler bunları ''Kur'an-ı en çok Okunan ve Anlamak için Türkçe veya Hangi Dilden anlıyorlarsa Onunla okumalılardır..'' Sahih Sünnet ev Hadisi anlamalıdırlar...Bunun İçin Önce Kur'an gelmektedir...Hocafendi- Şeyhefendi-Üstad-Ağabeylerin Kör Gözü ve İdraksiz Yorumlamaları ile değil Kendi ''AKLINIZ VE BİRİKİMİNİZ'' ile öğreneceksiniz....

Şirk Çıkmazı Yazmamın Nedeni (!) Bu Felsefe Kitabının içinde Onlarca ''Şirk İçerikli Söz -Kıssa ve Görüşleri Sait Nursi adlı Filozof savunmatadır...Alim demediğim için Üzgünüm Alim adı Şirksiz İman edenelere ''Gaybdan haber vermeyen Tevhidi Müslüman İnsanlara verilir...

Bu yönden Alim değil Yolundan gittiği ''Hallac b.Mansur-M.İbn Arabi-Mevlana Celaleddin Rumi-Ahmed Faruki ve tüm Felsefeseci Gavs -Kutup-Evtad Abdallar ile aynı isime sahiptir...








sen bana okudugun rısalenın hangı sozu sırk olarak gordugun yazıyı bır gonderde rendeleyelım ıstersen...bırde hangı mehzeptensın bunuda bıldırrısen sevırım kardes....
 
KavlulFasl Çevrimdışı

KavlulFasl

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Rendeleyeceksin :muhaha Zorlama Yorum/Parçalama/Kasablama/Fasit Te'vil gibi midir bu ''Rendeleme'' olayı...

Ayrıca Ben Alevimiyim :muhaha Fussilet 33.Ayetinde Adım Geçer...Başka adları Soysuzlar Koyar...

Allah Ne diyeyim İnşallah Enfal Süresi 29 ile ''Mutlak ile Göreceli/Muğlakları''ayırma Firasetini ve Tarık 13.ayetini anlamayıp ''Kesin ayrıcı Sözleri'' anlamayı.....Nasip eder Sana...


NUR RİSALELERİ’NE ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM
(RİSALE-İ NUR’UN İÇYÜZÜ)


http://www.islamkutuphanesi.com/turkcekitap/online/nurculugun_icyuzu/erreddualerresail.htm



islamkutubhanesi.com Sitesi Caferilerin ama Kitabı Caferiler Basmadı Merak etme...Buraya atmışlar Bizde Hazır KAYNAK OLSUN DİYE VERİYORUZ... Tamamına ''Ayet ve Sahih Hadis/Sünnet /Ehl'i Sünnet Alimlerinin Görüşleri ile Cevablamazsanız.''

islam-tr.org de Delilsiz ve Usulsuz Yorumdan Ceza verme Hakkı doğar...

Sapık Te'vil / gibi Konularda da aynı Hak elimizdedir...

600 Sayfalık Eleştiri/Tenkidi Tek tek Copy yapmadan Cevaplayınız...Bunu yapmadığınız Takdirde Cevap yazmayın...
 
D Çevrimdışı

dergahım

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
hı ehlı sunnetten deılsın yanı anladım kardes selametle ayetı gondermışsın ben sana kafırsın demedımkı bu aytı gonderıyon sadece sordum.işim olmaz burda4 hak mehzep vardır gerısı uydurmadır.ınceledım gene anlamamışsınız ALLAH ISTEDIGINI DOGRU YOPLA ILETIR BU AYETI TESFIR YAPARKEN SIZIN ANLADIGINIZ GIBI DEIL EVET NASIL YANI ALLAH DILEDIGINI DOGRUYU GOZTERIRI BU SENIJKN ISTEMENE BAGILDIR AMA EHLI SUNNETTEN CIKMIŞ BAZI ALIMLER SAPITIYPLAR.....
 
KavlulFasl Çevrimdışı

KavlulFasl

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Anlamamak İçin iyi Bir Gayret göstermişsin ...

Ehl'i Sünnet değilim ''Sünnet Ehliyim'' Sünnet Ehli Olmak Ne anlama Gelir !?

Fussilet 33.Ayet de Bana verilen isim Apaçık Akıl Sahiplerine Tekbir Cümlede açıklanmış...Kur'anda Bizede Bizden Öncekilerde ''Müslüman'' adını Koyan Allah ile aran nasıl !?

Allah'ın Kitabını Ayağının altına alıp Başının üstüne Hangi Kitabı koydun anlamıyorsun bu ayetleri ?!

Sana Verdiğim Link apaçık Ortada ..O Linkin tamamına Cevap vermeden Cevap yazma..

Haydi Şimdi 600 Sayfayanın Tamamına ''Ayet ve Sahih Hadis/Sünnet /Ehl'i Sünnet Alimlerinin Görüşleri ile Cevabla !!!

Bunun Dışında Demogoji istemiyorum...


hı ehlı sunnetten deılsın yanı anladım kardes selametle ayetı gondermışsın ben sana kafırsın demedımkı bu aytı gonderıyon sadece sordum.işim olmaz burda4 hak mehzep vardır gerısı uydurmadır.
 
D Çevrimdışı

dergahım

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
kardes selametle ele;tirme alimleri elestirgin alim dedigin gibi sunnet ehli olandir alevi olayina gelince ben onlarin stesinded bulundum onlar bu kadar muhalefet yapuyolar diye sordum yoksa banene allahin i;,şinemi karisacam hangi mehzebe tabisin oyreneboilirmiyim yanluiş analama kafirsin demiyorum ////!!!!!ayet gonderıyon bana ben sana ınkar mı edıyorum veya sana kafırın suresınımı okuyorum...!!?
 
KavlulFasl Çevrimdışı

KavlulFasl

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Senin Bu Konuları Saptırman ve Benden Mezhebimi Öğrenmek gibi bir Saçmalıkla beni Yönlendirmene nasıl aldanayım...Kendini Akıllı biri görebiliyorsun ...Bende Öyle görüyorum kendimi ...Muhatabına karşı Önce samimi ol!!

Muhatabının Konularını Sündürme Mezhebim olsa Cennet Garanti değil...Olmazsa Garanti değil...

Benden İstediğin Cevap Senin Damarlarında dolaşanın verdiği ''....'' ne ise odur...

Ben Kedim adına Konuşulmasını istemiyorum Konuma Cevap vermelisin ''İndirgememelisin''...

Senin Muhatabın yazılarımdır....Bu yazılara Cevap vereceksin..Beni karşına alman konumuzu Kişiselleştirir...



kardes selametle ele;tirme alimleri elestirgin alim dedigin gibi sunnet ehli olandir alevi olayina gelince ben onlarin stesinded bulundum onlar bu kadar muhalefet yapuyolar diye sordum yoksa banene allahin i;,şinemi karisacam hangi mehzebe tabisin oyreneboilirmiyim yanluiş analama kafirsin demiyorum ////!!!!!ayet gonderıyon bana ben sana ınkar mı edıyorum veya sana kafırın suresınımı okuyorum...!!?
 
D Çevrimdışı

dergahım

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
anladıgım kadar mehzepbı hıce sayıyorsun bura taamam(anlaşıldı)
2 samımı yım....
3 mehzerpnenmı cennete gıdecen?yoksa ıbadetnenmı yoksa ALLAHIN rahmetınlemı?....
şeytan insanın damarlarında dolaşır dogrudur ondan nasıl kurtulursun onu araştır kardesım...
konun ıyı deıl eleştıremessın oyle bır peyganber varısını!!!!!!!!!!

damarındakı seytanla mucadele et saldırgan olma kusurları ayıpları bagışlakı allahda bızlerı bagıslasın kardesım...


selametle....
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt