Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

İlmi Konu Rasulullah'ı Kurutan Sözler : Uydurma Hadisler (kitap)

Ercan Küçük Çevrimdışı

Ercan Küçük

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Anlayışın hangi yönde çalışıyor halen çözemedim islam kavramı içerisinde diyorum tarkan diyorsun. İslami manada sorarsan cevabını alırsın. Kellemizide kesseler Mevlana Hz. lerine tek bir kötü söz söylemeyiz. Oda tüm diğer evliyalar gibi bizim başımızın tacıdır. kabul etmeyebilirsin ama hakaret edemezsin. 3-5 sapıtıgın söylediklerini Efendimiz (s.a.s) söyledi diye sarfedemezsin. Ben sizin üstadlarınıza laf söylemiyorum. Saygımı yitirmiyorum konuyu baska yerlere götürmeyin.
 
C Çevrimdışı

cihad_38

Üye
İslam-TR Üyesi
saffattan alıntı
Rasulullah s.a.v. dedi ki : "Benimde babam, seninde baban ateştedir"

Tüm ehli sünnet Rasulullah s.a.v. anne babasının kafir ve müşrik olduğuna, cehennemlik olduklarına icma etmiştir. Sufi özentileri hariç.

Müslim'in rivayet ettiği "... Benim babam da senin baban da cehen*nemdedir."[630] mealindeki hadis-i şerife gelince, bu hadisi Hammad b. Se*leme, Sabit'ten rivayet etmiştir. Ancak bunu Ma'mer b. Raşid de Sabit'ten rivayet etmiştir. Ma'mer'in rivayetinde "Benim babam da şenin baban da cehennemdedir." cümlesi yoktur. Bu cümlenin yerinde "Eğer bir kâfirin me*zarına uğrayacak olursan onu cehennemle müjdele" ibaresi bulunmaktadır. Hadis âlimlerince Hammad, zabt yönünden pek çok tenkid edilmiş olması*na rağmen, Ma'mer hiç bir tenkide uğramamış ve rivayet ettiği hadisler Bu-hârî ve Müslim tarafından tasvib edilmiştir. Binaenaleyh Hammad'ın riva*yetinin Ma'mer'in rivayeti karşısında hiçbir önemi yoktur. Nitekim bu ha*disi Bezzar ile Taberanî ve Beyhakî de Ma'mer'den rivayet etmişlerdir. Ay*rıca İbn Mace de bu hadisi Ma'mer'in lafızlarının aynı olan şu manâdaki lafızlarla rivayet etmiştir: "Bir a'rabi Peygamber (s.a)'e gelerek:

Ya Rasûlullah, babam gerçekten yakınlarıyla gerektiği gibi ilgilenirdi. Şöyle idi, böyle idi (diyerek babasını övdü ve:) babam nerededir? diye sor*du, Efendimiz:

"Ateştedir" buyurdu. Abdullah (r.a) demiştir ki: Bana öyle geliyor ki; adam bu cevaptan dolayı içlenerek:

Ya Rasûlullah, senin baban nerdedir? diye sordu. Rasûlullah (s.a): "Sen nerede bir müşrikin kabrine uğrarsan onu ateşle müjdele" bu*yurdu. Abdullah (r.a) demiştir ki: Bu a'rabi, bilahare müslüman oldu ve de*di ki: Rasûlullah (s.a) bana cidden yorucu bir görev yükledi. Ben yanından geçip de onu cehennemle müjdelemediğim hiç bir kâfirin kabri yoktur."[631]

Bu da gösteriyor ki, Hammad'ın rivâyetindeki "Benim babam da senin baban da cehennemdedir" cümlesi hadisin aslında yoktur. Bu cümleyi Ham*mad b. Seleme, Sabit'ten o da Enes b. Malik'ten rivayet etmiştir. Bu rivaye*ti de Müslim Sahih'ine almıştır. Halbuki hadisi Ma'mer b. Reşid de Sabit'*ten rivayet etmiştir ve Hammad b. Seleme'ye muhalefet ederek bu cümleyi zikretmemiştir. Neticede kesinlikle şunu öğrenmiş oluyoruz ki "Hammad ri*vayetinde, ravi kendi fehm ve idrakine göre hadisi manâ cihetiyle nakleder*ken hadiste tasarruf etmiştir,
hiç korkmadan peygamberin anne babasına kafir diyorsunuz,velevki öylede olsa ben haya ederim,peygamberimin ana babasına kafir demeyi ve bunu dillendirmeyi.
herkesin haya perdesi farklı.
 
C Çevrimdışı

cihad_38

Üye
İslam-TR Üyesi
Bir de Mevlanın sevilmesinin nedeni Mesnevideki "Pornografik" hikayeleridir.
bu ne kin ya Rabbii,..
demek 6 cilt ve binlerce sayfanın içinde sadece pornografi dediğiniz yazılar yüzünden sevilmiş öyle mi ? ilmine hayran oldum.
 
Ercan Küçük Çevrimdışı

Ercan Küçük

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Çok teşekkür ederim kardeşim bu güzel anlatımın için. Ya hu ben nasıl olurda Efendimiz (s.a.s.) hakkında yorumda bulunabilirim veya evliyalar hakkında şudur budur diyebilirim. İnsan düşünmezmi biraz padişah yetiştiren veliler yetiştiren evliyaların arasında Mevlana Hz. lerine attıkları ifitiralar farkedilmedi. Yani mevlanayı onlar tanıyamadılar kendi hocaları ve ozamanın halkı tanımayadı bizim 1930 temeline dayanan ibni teğme suud yandaşları tanımayı başardılar. Tebrikler
 
E Çevrimdışı

es-saffat

Üyeliği İptal Edildi
Banned
saffattan alıntı


Müslim'in rivayet ettiği "... Benim babam da senin baban da cehen*nemdedir."[630] mealindeki hadis-i şerife gelince, bu hadisi Hammad b. Se*leme, Sabit'ten rivayet etmiştir. Ancak bunu Ma'mer b. Raşid de Sabit'ten rivayet etmiştir. Ma'mer'in rivayetinde "Benim babam da şenin baban da cehennemdedir." cümlesi yoktur. Bu cümlenin yerinde "Eğer bir kâfirin me*zarına uğrayacak olursan onu cehennemle müjdele" ibaresi bulunmaktadır. Hadis âlimlerince Hammad, zabt yönünden pek çok tenkid edilmiş olması*na rağmen, Ma'mer hiç bir tenkide uğramamış ve rivayet ettiği hadisler Bu-hârî ve Müslim tarafından tasvib edilmiştir. Binaenaleyh Hammad'ın riva*yetinin Ma'mer'in rivayeti karşısında hiçbir önemi yoktur. Nitekim bu ha*disi Bezzar ile Taberanî ve Beyhakî de Ma'mer'den rivayet etmişlerdir. Ay*rıca İbn Mace de bu hadisi Ma'mer'in lafızlarının aynı olan şu manâdaki lafızlarla rivayet etmiştir: "Bir a'rabi Peygamber (s.a)'e gelerek:

Ya Rasûlullah, babam gerçekten yakınlarıyla gerektiği gibi ilgilenirdi. Şöyle idi, böyle idi (diyerek babasını övdü ve:) babam nerededir? diye sor*du, Efendimiz:

"Ateştedir" buyurdu. Abdullah (r.a) demiştir ki: Bana öyle geliyor ki; adam bu cevaptan dolayı içlenerek:

Ya Rasûlullah, senin baban nerdedir? diye sordu. Rasûlullah (s.a): "Sen nerede bir müşrikin kabrine uğrarsan onu ateşle müjdele" bu*yurdu. Abdullah (r.a) demiştir ki: Bu a'rabi, bilahare müslüman oldu ve de*di ki: Rasûlullah (s.a) bana cidden yorucu bir görev yükledi. Ben yanından geçip de onu cehennemle müjdelemediğim hiç bir kâfirin kabri yoktur."[631]

Bu da gösteriyor ki, Hammad'ın rivâyetindeki "Benim babam da senin baban da cehennemdedir" cümlesi hadisin aslında yoktur. Bu cümleyi Ham*mad b. Seleme, Sabit'ten o da Enes b. Malik'ten rivayet etmiştir. Bu rivaye*ti de Müslim Sahih'ine almıştır. Halbuki hadisi Ma'mer b. Reşid de Sabit'*ten rivayet etmiştir ve Hammad b. Seleme'ye muhalefet ederek bu cümleyi zikretmemiştir. Neticede kesinlikle şunu öğrenmiş oluyoruz ki "Hammad ri*vayetinde, ravi kendi fehm ve idrakine göre hadisi manâ cihetiyle nakleder*ken hadiste tasarruf etmiştir,
hiç korkmadan peygamberin anne babasına kafir diyorsunuz,velevki öylede olsa ben haya ederim,peygamberimin ana babasına kafir demeyi ve bunu dillendirmeyi.
herkesin haya perdesi farklı.


Dediğin bir kere yalandan ibaret. Hammd bin Seleme'nin zabt ve cerh yönünden sika olduğunu İbn Hacer şöyle naklediyor : "O saduk ve sikadır"

Kıvırın bakalım, nereye kadar kıvırıyorsunuz. Utanmadan Muslim hadisine bile zayıf diyorsunuz.

Peygamberin s.a.v. anası babası müşriktir. Eğer bu size hakaret olarak geliyorsa, bu sizin anlayışınızdandır.

Zira Nuh a.s. oğluda kafir olarak öldü. Rasulullah s.a.v.'in yine amcasıda müşrik olarak öldü.

Bu arada size bir tüyo vereyim, bari kendi cahilliğinizi bununla örtün. Suyuti, Rasulullah s.a.v anne babası Müslüman öldü derken şunu diyor : "Hadislerin zahiri üzere anlaşıldığı gibi ebeveynleri kafir iken, mezardan diriltildiler ve iman ettirildiler."

İşte sizin savunduğunuz görüşün delilide budur. Boşa hadis zayıflamak gibi işlere kalkışmayın.
 
Ercan Küçük Çevrimdışı

Ercan Küçük

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
O babası için değil sen bilgisizliğini bu tüyoyla ört o amcası için Allah diriltip iman ettirdi ve bunu sebebide Efendimize (s.a.s) çokça yardım etmiş olması olmasın sakın ?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Vatan sevgisi imandandır [es-Sagâni, el-Ehadîsu’l-Mevdua sayfa.7]


(Vatan sevgisi imandandır) hadis-i şerifi, İslâm âlimlerinin en büyüklerinden ve ikinci bin yılın müceddidi olan İmam-ı Rabbani hazretlerinin, Mektubat kitabının 155. mektubunda ve hümanistlerin bile sevdiği Evliyanın büyüklerinden Mevlana Celaleddin Rumi hazretlerinin Mesnevi’sinde vardır.

Ol evliyalarki bir bakışta ilm-i ledün cilvesi ile bir ağacın yapraklarını bilir ama söylemez , bize lazım oldu farz olan iman namaz, bunları yapamayan gerisini hiç yapamaz.

Hadis-i Şerifler için 2şık geçerlidir. a)Hiçbir Hadis Kur'ana ters düşmez. b) Ters düşmüş ise hadis değildir. Öyleyse ortada mevzu yoktur.
Kardeşim mevzu (uydurma) olan bir rivayeti, sapıkların zırvalarıyla sahihlediğini mi sanıyorsun?
 
Üst Ana Sayfa Alt