Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Rabitaya Şirk Diyenler Tek Bir Ayet Ve Hadis Getiremezler

H Çevrimdışı

hizhizmetci_tr

Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum kardeslerim


Bu konuyu acmamdaki maksadım bazı arkadaslar rabıtaya delil

getirmeden şirk deyip bir müslümanı müşrik diyerek kendi ni

zor duruma düşmesinler diye yazıyom




Rabıta nın şirk olduğuna yasak olduğuna dair bir ayet veya hadis Göstereilmemiştir var diyen varsa gösterin

.TAMAMEN , YORUM , MANTIK, YAPILMIŞTIR



SORU

Rabıta ve yapılış şekillerinden biri olan bir mürşidin anlındankendi anlına bir

ışık veya nur geldiğini düşünmeyi , istemeyi yasaklayan ve şirk olduğunu söyleyen bir

Ayet ,hadis varmı ? uydurma dahi olsa bır hadis varmı

Veya mesheb imamlarından yasaklayan bir sözü vermı YOK YOK YOK



Ellerinde bir delil olmadığından ferit aydın ve onun gibiler şöyle diyorlar..

Delili olmıyan bir şeye delil getirilmez, sen rabıtayı ortaya atıyon sen delil getir diyolar bize


…….. BİZDE ŞÖYLE CEVAP VERİYOZ


“Rabıta”, “ribat kelimesi”, Kur’an’da zikredilmektedir. (Âl-i İmran, 200)


FAKAT BU AYETEİN RABITAYLA ALAKASI YOKTUR

RİBAT KELİMESİNİ RABITA AYA İŞARET EDEN BİR DELİL OLDUĞUNU

İDDİA ETMİYORUZ İDDİA ETMEKTE YANLIŞ OLUR

Hiç kimse bugünkü şekliyle yapılan râbıtanın bire bir Âyette, hadiste, sahâbede olduğunu iddia etmemiştir.



Yok, eğer işâreti, delaleti veya iktizası kıyas yolu ile vasıtalı olarak Râbıtayı( düşünmeyi , hatırlamayı , bakmay } gösteren âyet ve haisler mevcuttur…



Bizim bir insanı düşünmek hatırlamak hakkında elimizde sahih veya zayıf delillerimiz var .

Fakat bir mürşidin anlından müridin anlına ışık ,nur akması ile ilgili sizi tatmin edecek somut bir delilimiz yok

DÜŞÜNMEK VE HATIRLAMAK İLE İLGİLİ SAHİH HADİSLERİ VARDIR


SİZDE RABITTA NIN ŞİRK OLDUĞUNU ORTAYA ATTIĞINIZ İÇİN

SİZDE ŞİRK OLDUĞUNA DAİR DELİL GETİRMELİSİNİZ DİYORUZ

Böyle bir şey yoksa olsa olsa biz görüşümüzde yanılmış oluruz.

Cenaze namazında nasıl bilirsiniz dendiğinde iyi biliriz deriz . Öyle deyilse olsa olsa hüsnü zannımızda yanılmış oluruz

Ama RABITAYA ŞİRK DİYENLER

ŞİRK OLDUĞUNA DAİR BİR AYET , HADİS , YOK İKEN RABITA NIN ŞİRK olduğunu söyleyip milyonlarca insanı KAFİRLİKLE SUÇLUYOLAR

O insanlar kafir deyilse o zaman o söz ferit aydın ve onun gibilerine döner durumları çok sakat iken sanki zafer kazanmış gibi tekfir ile gururlanıyolar yazık …Durumları çooook sakat……



........CEVAB VERİRKEN

TEK TEK OLURSA İYİ OLUR YOKSA GİT ŞU LİNKİ OKU , ŞURAYA BAK CEVAB ORDA

DEMEK OLMAZ SORUM BELLİ SİZ O KAYNAĞI BİLİYOSANIZ BAKIN ORDAN ALINTIYLA

CEVAB VERİRSENİZ DAHA İYİ ANLAŞILIR



SAYGILAR
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Aleykum selam burada ev sahibi biziz. Öncelikle siz gelip bizim gösterdiklerimizi okuyacaksınız ardından varsa sorun açılmış konuya yazıp devam edebilirsiniz ve bu konuyu ısıtıp ısıtıp sunmanızıda anlamış değilim.

Ferit Aydın Hocaya karşı buğzunuzu da anlıyorum bende şahsen kendi akidemde olmayan bir kişiye buğzederim. Bu zaten tevhidin gereğidir. Ferit Aydından nefret edenden akide olarak bende nefret eden kişiye buğz ederim.

delil vs istiyorsan sonuna kadar oku, ayrıca bizler konu eklerken ordan burdan zayıf uydurma hadisleri pişirip pişirip sunmuyoruz zayıf hadisle amel eden uydurma hadisleri baş tacı yapanlar kimdir bellidir hamdolsun bu konuda başımız her zaman ak.

Konunu kilitliyorum,

https://www.islam-tr.org/tevhid/11948-fecr-i-sadik-dogdu-maske-goruldu-rabitanin-ic-yuzu-kitap.html

burdan devam edebilirsin, seni samimi olarak görmek istiyorum okuduğunu anlamam için verdiğim konuya 1 hafta sonra cedelden uzak yazdığınız müddetçe konu devam eder aksi halde yaptırım uygulanır.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Doğru diyorsun; Rabıtaya şirk diyenler tek bir ayet ve hadis getirmezler: En az 10 ayet ve hadis gettirirler



FECR-İ SADIK DOĞDU , MASKE GÖRÜLDÜ : RABITA'NIN İÇ YÜZÜ

https://www.islam-tr.org/tevhid/11948-rabitanin-ic-yuzu-fecr-i-sadik-dogdu-maske-goruldu-kitap.html




İŞTE RABITA


tc_white_bl.gif
tc_white_br.gif

spaceout.gif
spaceout.gif
spaceout.gif
spaceout.gif

spaceout.gif
spaceout.gif
spaceout.gif
spaceout.gif
spaceout.gif
spaceout.gif
spaceout.gif
spaceout.gif


196466_117681468307499_103649056377407_130472_7569549_n.jpg




rs_1258337677.jpg



https://www.islam-tr.org/tevhid/11948-rabitanin-ic-yuzu-fecr-i-sadik-dogdu-maske-goruldu-kitap.html

 
selsebil Çevrimdışı

selsebil

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum kardeslerim


Bu konuyu acmamdaki maksadım bazı arkadaslar rabıtaya delil

getirmeden şirk deyip bir müslümanı müşrik diyerek kendi ni

zor duruma düşmesinler diye yazıyom




Rabıta nın şirk olduğuna yasak olduğuna dair bir ayet veya hadis Göstereilmemiştir var diyen varsa gösterin

.TAMAMEN , YORUM , MANTIK, YAPILMIŞTIR


kardeş,abdulaziz bayındır hoca'nın tarikatçılığa bakış kitabını inceleyin.
çeşitli tarikatçılarla röportaj yapmış.tarikatçı şeyhleriniz,kardeşleriniz aylar öncesinden hazırlandıkları halde arkasında durdukları fikri hiçbi şekilde savunamıyolar.ki ağızlarından çıkan her iddiaya abdülaziz hoca ayetle hadisle karşılık veriyo.bidaha düşünün kim delil getiremiyo?
 
M Çevrimdışı

Mutedeyyin

Guest
tevhidin içinde böyle bir şey olduğuna siz delil getirin de biz tatbik edilim ameli yapan sizlersiniz sıhatini sizin belirtmeniz gerekmiyormu
 
S Çevrimdışı

soru işareti

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Hanım gerçekten ona niyetini kurmuştu, eğer Rabbinin açık delilini görmeseydi o da ona kurmuş gitmişti. Biz ondan kötülüğü ve fuhuşu uzaklaştıralım diye, böyle oldu. Gerçekten o, Bizim ihlasa mazhar edilmiş has kullarımızdandır.

yukarıdaki açık delil nedir? yusuf a.s. bir mürşidi mi rabıta etmiştir yoksa Allah'ın uyarısını, azabını mı hatırlamıştır?

Rabıta mürşidi hatırlayıp günahlardan, haramlardan sakınmak için yapılıyor, değil mi? Peki neden illa mürşid düşünülür? Allah'ı düşünmek çok mu zor? Tamam Allah'ı kafanda cisimleştirip mürşid gibi putlaştırma sadece uyarılarını ve azabını düşün. Mürşid rabıtası yapacağına kabir, cehennem rabıtası yap. işleyeceğin günah sebebiyle uğrayacağın azabı düşün, empati yap ki azab görüyorsun başından aşağı kaynar sular dökülüp derine tost makınasında olanca sıcakta kızartılıyor. bu rabıtanın sağlam olması için elini değil sadece parmağının ucunu iki saniye kaynar suya sok ya da bir kibrit çakıp parmağını 2 sn üzerinde tut bak bakalım mürşide gerek kalıyor mu? yanlış birşey söylemek istemiyorum ama mürşidi hatıra getirip şirk işleyeceğime mürşidi hatıra getirmeyip fısk işlerim. sonuçta fısk şirkten daha kötü olmasa gerek değil mi?!!
 
S Çevrimdışı

Sadat-ı Kiram

Üyeliği İptal Edildi
Banned
kardeş,abdulaziz bayındır hoca'nın tarikatçılığa bakış kitabını inceleyin.
çeşitli tarikatçılarla röportaj yapmış.tarikatçı şeyhleriniz,kardeşleriniz aylar öncesinden hazırlandıkları halde arkasında durdukları fikri hiçbi şekilde savunamıyolar.ki ağızlarından çıkan her iddiaya abdülaziz hoca ayetle hadisle karşılık veriyo.bidaha düşünün kim delil getiremiyo?

Rabıta şirkmi değilmi? bu konu beni aşar daha doğrusu pek ilgilenmem..

Ama Abdulaziz bayındır dedinmi birde ''Hoca'' sıfatını yapıştırdınmı işte ona çok Gülerim :)

Adam Hz.Mehdi'yi inkar ediyor..Hayz'lı ike kur'anı eline alıp okuyabilirsin diyor , oruç tutabilirsin diyor , Başörtüsüne mesh olur diyor..diyorda diyor Hoca! mızz :)
 
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
Hanım gerçekten ona niyetini kurmuştu, eğer Rabbinin açık delilini görmeseydi o da ona kurmuş gitmişti. Biz ondan kötülüğü ve fuhuşu uzaklaştıralım diye, böyle oldu. Gerçekten o, Bizim ihlasa mazhar edilmiş has kullarımızdandır.

yukarıdaki açık delil nedir? yusuf a.s. bir mürşidi mi rabıta etmiştir yoksa Allah'ın uyarısını, azabını mı hatırlamıştır?

Rabıta mürşidi hatırlayıp günahlardan, haramlardan sakınmak için yapılıyor, değil mi? Peki neden illa mürşid düşünülür? Allah'ı düşünmek çok mu zor? Tamam Allah'ı kafanda cisimleştirip mürşid gibi putlaştırma sadece uyarılarını ve azabını düşün. Mürşid rabıtası yapacağına kabir, cehennem rabıtası yap. işleyeceğin günah sebebiyle uğrayacağın azabı düşün, empati yap ki azab görüyorsun başından aşağı kaynar sular dökülüp derine tost makınasında olanca sıcakta kızartılıyor. bu rabıtanın sağlam olması için elini değil sadece parmağının ucunu iki saniye kaynar suya sok ya da bir kibrit çakıp parmağını 2 sn üzerinde tut bak bakalım mürşide gerek kalıyor mu? yanlış birşey söylemek istemiyorum ama mürşidi hatıra getirip şirk işleyeceğime mürşidi hatıra getirmeyip fısk işlerim. sonuçta fısk şirkten daha kötü olmasa gerek değil mi?!!

Kendini düşünme zorunda mı hissediyorsun devamlı ?????kaldıki tabiaatda tefekkür edebilecek onca şey var ken kendin gibi olanı düşünmek gerçekten çok acınası bir durum heleki ALLAH celle celaluhuyu düsünmek ile kendin gibi birini düşünmeyi ayni kefeye koyma cüretini gösterebilmek bayağı beceri isteyen bir iş......
 
U Çevrimdışı

Ummu Ubeida

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
SubhanAllah.. Bu tarikat ehillerinin delil olarak getirdigi tek sahih ayet : Allah'a yaklaşmak için vesileler arayın (Maide,35)
ayetidir. Bu ayeti kafalarına ve nefislerine göre yorumlayıp.. her hüccete karşı kullanmaktadırlar.. ayetin gercek anlamı aslında çok acık:

Ey Allah'a ve Resulüne iman edenler! Siz o sözleşmelerini bozanlara, o kâfirlere, o fâsıklara, o bozgunculuğa koşanlara benzemeyiniz de, Allah'dan layıkıyle korkunuz. Allah'ın cezasından, azabından korkunuz, çirkinliklerden sakınınız, şayet bir günaha düştünüzse hemen tevbe ediniz. Zira anladınız ki gafûr (çok affedici), rahîm (çok acıyıcı) olan Allah'ın azab ve cezası da pek büyüktür. Fakat takva (Allah'tan gereğince korkma)yı yalnız fenalık yapmamaktan ve yalnız kaçınmaktan ibaret menfi (olumsuz) bir huy kabul etmeyiniz. Kıssada dinlediniz ki muttakî âdem oğlunun kardeşinin karar verdiği cinayete karşı bile Allah korkusuyla elini uzatmak istememesi ve yalnız öğüt ile yetinmesi, kendisini öldürülmeden kurtarmaya yetmedi. Şu halde kötülüklerden kaçınmakla yetinmeyip, tam mânâsıyla korununuz da Allah'ın korumasına girmek ve affına ve rahmetine ermek için Allah'dan vesile de isteyin. Boş durmayıp, yalnız iman ve korku ile yetinmeyip, Allah'a yakınlık için vesile de arayınız. En uygun sebeplere teşebbüs etmek suretiyle Allah'ın sevgisine layık güzel ameller yapmaya iradenizi sarfediniz de ve Allah yolunda, İslâm dini uğrunda, doğru yol üzerinde gücünüzü bolca kullanmakla mücalede ediniz, dahilî ve haricî engel ve zorluklara göğüs gerip hak düşmanlarını yeniniz.

Dilimizde bilindiği üzere "vesile ", kendisiyle bir gayeye ulaşılan, yani yaklaşılan sebep, yaklaşma sebebi demektir ki "mâbihittakarrub" (kendisiyle yaklaşılan şey) mânâsına, sadece "kurbet" (yaklaşma) da denilir. Nitekim Hasen, Mücahid, Atâ, Abdullah b. Kesir gibi bir çok selef tefsircileri "yani yakınlık" diye tefsir etmişlerdir. Katâde, Allah'a itaat ve hoşnut olacağı amel ile yaklaşınız, diye anlatmış; Sûddî de: "yani istemek ve yakınlık" diye ifade etmiştir ki, hem "ibtiğâ" (isteme)yi, hem "vesile"yi açıklamaktır.

İbnü Zeyd de, "muhabbet (sevgi) ile Allah'a kendinizi sevdirmeye çalışınız" demiş ve, "Onların taptıkları da Rab'lerine bir yol arar, her biri Allah'a daha çok yaklaşmak için çalışır" (İsrâ, 17/57) âyetini okumuştur.

Şu halde mânânın özeti: "Biz müminiz, Allah bizi yalnız iman ile sever deyip de ciddiyetsiz olmayınız, Allah'dan korkunuz, kötü ahlâktan ve çirkin amelden sakınınız sonra yalnız korkmak ve sakınmakla da kalmayınız, iradenizi sarfedip gerekli sebeplere de teşebbüs ediniz, Allah'ın emirlerini yerine getiriniz ve bununla da kalmayınız, Allah'a yaklaşmak için daima vesile arayınız, her fırsattan istifade ile kendi gönlünüz ve isteğinizle farzlar ve vacipler dışında güzel güzel işler, Allah'ın rızasına uygun ameller yaparak kendi tarafınızdan da kendinizi Allah'a sevdirmek isteyiniz, isteyerek, yalvararak çalışınız ve uğraşınız" demektir.

Ve bunda "Mümin kulum bana nafile ibadetlerle yaklaşmaya devam eder" kudsî hadisinin mânâsının yerleştirilmiş bulunduğu açıktır... (alıntıdır..!)

Herşey bu kadar açıkken, Bu ayeti kendi zihniyetlerine göre yorumlayıp.. İlla Şirk batagının içine düşmek isteyenler için açık ayetler vardır.. : 'Kendilerine Allah'ın dini apaçık ulaştıktan sonra bu yoldan yüzçevirip kendi yollarında kalmak isteyenleri artık o yolda bırakırız...'

Andolsun, cehennem için cinlerden ve insanlardan çok sayıda kişi yarattık (hazırladık). Kalbleri vardır bununla kavrayıp-anlamazlar, gözleri vardır bununla görmezler, kulakları vardır bununla işitmezler. Bunlar hayvanlar gibidir, hatta daha aşağılıktırlar. İşte bunlar gafil olanlardır. (7/179)

Onlar, Allah´ın, kalplerini, kulaklarını ve gözlerini mühürlediği kimselerdir. Gafil olanlar onların ta kendileridir. (16/108)

Rabbim gaflet uykusundan bir an önce uyanmayı nasıb etsin..! Measselameh..!
 
B Çevrimdışı

bahadır42

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Hafsa Bint-i Ekrem kardeşim ALLAHIM senden razı olsun ne güzel cevaplamışsın ..
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Kendini düşünme zorunda mı hissediyorsun devamlı ?????kaldıki tabiaatda tefekkür edebilecek onca şey var ken kendin gibi olanı düşünmek gerçekten çok acınası bir durum heleki ALLAH celle celaluhuyu düsünmek ile kendin gibi birini düşünmeyi ayni kefeye koyma cüretini gösterebilmek bayağı beceri isteyen bir iş......

sanırım arkadaşı yanlış anladın , eleştiriyor yazısında savunmuyor.
 
Üst Ana Sayfa Alt