Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

İlmi Konu Müzik, İlahi , Ezgi, Marş (çeşitlerinin) Hükmü

Mukim Çevrimdışı

Mukim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Müziğe helal diyenler ancak hadis ilminden ve fıkhtan cahil olan kimseler. İbn Hazm gibi anlayıştan uzak birini taklit edersen (İbn Hacer,İbn Teymiyye,İbn Kudame, Iraki ve Nevevi gibi alimler İbn Hazm'ın hadiste hiç olduğunu söylemişlerdir), İbn Abidin gibi tevhid düşmanı gibi birini taklit edersen, Gazali gibi Eşariler tarafından bile tekfir edilmiş birini taklit edersen


Sen ne ettin kardeşim İbn Hazm gibi bir müçtehide cahil dedin anlayıştan uzak dedin. Hadi bana ve başka kardeşlere cahil dedin tamam ama bir müctehide karşı ettiğin küstahlığı kabul edemem. künyesini aldığın İbn Abdilberr aliminin bir talebesi idi İbn Hazm. 400 eser yazmış bir alimden bahsediyoruz. bir Mezheb imamından bahsediyoruz, bir müctehidden bahsediyoruz, Onun ne kitapları nede hayatı hakkında tek bir bilgiye sahip olduğunu düşünmüyorum. Olsaydın bu cahil sözü etmemiş olurdun. el-muhalla eseri ortada yaz bakalım bir benzerini ilminle. Neyse bu denli cahil bir açıklamada bulunan adama fazla söz söylenmez.


Ve Vallahilazim bu sözleri ibn Hazma (rh.a) karşı etseydin seni yerin dibine sokardı ilmiyle ve sende cahilce ettiğin sözleri yutardın.
 
İ Çevrimdışı

İbn Abdilberr

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Sen ne ettin kardeşim İbn Hazm gibi bir müçtehide cahil dedin anlayıştan uzak dedin. Hadi bana ve başka kardeşlere cahil dedin tamam ama bir müctehide karşı ettiğin küstahlığı kabul edemem. künyesini aldığın İbn Abdilberr aliminin bir talebesi idi İbn Hazm. 400 eser yazmış bir alimden bahsediyoruz. bir Mezheb imamından bahsediyoruz, bir müctehidden bahsediyoruz, Onun ne kitapları nede hayatı hakkında tek bir bilgiye sahip olduğunu düşünmüyorum. Olsaydın bu cahil sözü etmemiş olurdun. el-muhalla eseri ortada yaz bakalım bir benzerini ilminle. Neyse bu denli cahil bir açıklamada bulunan adama fazla söz söylenmez.


Ve Vallahilazim bu sözleri ibn Hazma (rh.a) karşı etseydin seni yerin dibine sokardı ilmiyle ve sende cahilce ettiğin sözleri yutardın.

Hamdolsun İbn Hazm rahimullahı'da gayet iyi tanıyorum, el-muhalla'sınıda biliyorum. Eğer ehli sünnet alimlerinin kitaplarını okursan göreceksin ki İbn Hazm'ın lakabı şudur : SUHUFİ. İbn Teymiyye diyor ki : Bunun nedeni ilmi alimlerden değil, kitaplardan almasıdır. Böylece NASLARI ANLAYIŞTAN uzak kaldı. mecmuul fetava 7/143
El-muhalla'sını okuduysan mesailun minel usul babına bak orada kıyası reddediğinden ötürü imam nevevi onu "Karmati" olmakla suçlar. Karmatilerin kimler olduğunu bilirsin değil mi? İbn kesir'in el-bidayesinin 11.cildinde onun güzel yönlerini anlattıktan sonra onu şöyle nitelendirir : furuda sapmış bir zahiri... sonrada esma nasslarında saptı.. / el bidaye- matbaatus sadeh. Iraki ise onu cahillik ile suçlamıştır.

Zaten İbn Hazm'ın hadiste ve akidede (sıfat konularında) bozuk olduğu için ümmet ondan sakındırmıştır. Ancak onun hadisin delil oluşu ve fıkha dair mükemmel görüşleride mevcuttur. Tıpkı el muhalladaki meseleler gibi. İbn Teymiyye'nin onu kimi yerlerde övmesinin sebebide bu eseridir.


Ayrıca mesele bu değil, parantez içinde yazdığımdır. İbn Hazm'ın hadiste bir hiç (bu terimide bilirsin) olduğunu tüm muhaddisler söylemiştir. Kötü adetleri vardır. Mesela Buhari, Muslim hadislerini zayıflamak için elinden geleni yapar, sonra sika ravileri meçhul sayar. Zaten ibn hacerde lisanul mizanda şöyle der : Onun alışkanlığıdır ki, tanımadığı insanları meçhul sayar. / lisanul mizan 645

mesela risaletun fil gina'da buhari'nin rivayet ettiği hadise uydurma diyerek buhari'yi suçluyor??? Ümmetin sadıklığı ve abidliği üzerine icma ettiği yeryüzünündeki en büyük muhaddis Buhari'ye bu iftirayı atıyor?

ve mesela ibn mace'nin suneninde rivayet ettiği hadisi Malik ibn Ebu Meryem'i tanımadığını söyleyerek zayıflar. Bu hadiste ne derecede olduğunu gösterir. Bu yüzden tehzib'den ne mizan'dan ne de ibn hacerin lisanul mizanında ondan nakil yapılmaz, çünkü onun hadis hakkında ki sözlerinin bir ehemmiyeti yoktur.

Yani öz olarak demek istediğim, İbn Hazm'ın suhufi ve hadiste hiç olmasıdır. Yoksa ne muasırların ne de yakındakilerin gerek ezber gerek ilmi olarak ona yaklaşamaz.


 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim dediklerini araştırmaktayım fakat bulamıyorum başka şeyler buluyorum. kaynakları yazarken tam nerde bulacağımı yaz ki ona göre bakayım böyle zor oluyor. Yada kaynak yazmadan sadece ilgili arapça metnini yerleştir öylede kaynağı hemen bulabilir kontrol edebilirim.

Ve ben bazı klasik arapça terimlerli direk anlamıyorum (arapçayı modern arapçadan الفصحى öğrendiğim için). bunun için sözlüklere lisanularab ve mekaayiisulluga bakmam gerikiyor. dediğin SUHUFİ ve KARMATİ terimlerini lütfen arapça harfler ile yazabilirmisin?

Şimdiden barekAllahu fiik.
 
İ Çevrimdışı

İbn Abdilberr

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Kardeşim dediklerini araştırmaktayım fakat bulamıyorum başka şeyler buluyorum. kaynakları yazarken tam nerde bulacağımı yaz ki ona göre bakayım böyle zor oluyor. Yada kaynak yazmadan sadece ilgili arapça metnini yerleştir öylede kaynağı hemen bulabilir kontrol edebilirim.

Ve ben bazı klasik arapça terimlerli direk anlamıyorum (arapçayı modern arapçadan الفصحى öğrendiğim için). bunun için sözlüklere lisanularab ve mekaayiisulluga bakmam gerikiyor. dediğin SUHUFİ ve KARMATİ terimlerini lütfen arapça harfler ile yazabilirmisin?

Şimdiden barekAllahu fiik.

!!!يا من تدعي المعرفة باللغة العربية, وتجهلها في الحقيقة العملية
.ما زال لا يدري كيف يبحث عن الكلمة في القاموس
من الذي علمك هذه اللغة؟؟؟
.ولكنك تحاول أن تظهر أنك تدري وتعرف العربية
والآن, هيا انهض ورد علي؟؟؟
.اعلم أن أصل كلمة الصحُفي, من : الصحافة
لو كنت لا تدري أن كلمة "صحفي" أصله من الصحافة, فكيف تعلمت العربية؟
.وإن كنت لا تعرف أن تكتب "القرامطة" فكيف تعرف العربية؟ تعال الآن وأجبني بلسان القرآن
!!!وإلا لظهر أنك لا تتكلم العربية ولا تعرفها. ومن ثَم سأترجم لك ما كتبته هنا !!!
 
U Çevrimdışı

UmarIbnAbdulAziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selam aleykum kardes...İbn Abidin gibi tevhid düşmanı gibi birini taklit edersen . niye tevhid düsmani sora bilirmiyim??

Eğer ehli sünnet alimlerinin kitaplarını okursan göreceksin ki İbn Hazm'ın lakabı şudur : SUHUFİ. İbn Teymiyye diyor ki : Bunun nedeni ilmi alimlerden değil, kitaplardan almasıdır. Böylece NASLARI ANLAYIŞTAN uzak kaldı. mecmuul fetava 7/143

SubhanALLAH ibn Teymiyye ibn Hazm alimlerden ögrenmemis diye elestiriyor...ibn teymiyye bize nederdi acaba..ilim olamadan büyük konular üzere konusuyoruz ..
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
!!!يا من تدعي المعرفة باللغة العربية, وتجهلها في الحقيقة العملية
.ما زال لا يدري كيف يبحث عن الكلمة في القاموس
من الذي علمك هذه اللغة؟؟؟
.ولكنك تحاول أن تظهر أنك تدري وتعرف العربية
والآن, هيا انهض ورد علي؟؟؟
.اعلم أن أصل كلمة الصحُفي, من : الصحافة
لو كنت لا تدري أن كلمة "صحفي" أصله من الصحافة, فكيف تعلمت العربية؟
.وإن كنت لا تعرف أن تكتب "القرامطة" فكيف تعرف العربية؟ تعال الآن وأجبني بلسان القرآن
!!!وإلا لظهر أنك لا تتكلم العربية ولا تعرفها. ومن ثَم سأترجم لك ما كتبته هنا !!!




ممتاز يبدو انك تقدر على كتابة بالعربية ولكن هذا لا يكتفي لفهم الكتب القديمة او الحديثة. وقد تنبهت الى اخطاء كثيرة في كتابتك
اولا: لا يقول العرب 'ما زال لا يدري...' بل نقول : ما زلت لا تعلم البحث عن كلمة في القاموس او المعجم
ثانيا: فالجملة 'والآن, هيا انهض ورد علي' غريب جدا.
ما سمعت كلاما مثله حتى الآن
و لعلك تصح قولك ب 'قم و استجب لي ان استطعت'
ثالثا: اصل كلمة الصحفي هو 'صحف' و لا صحافة. و قلت 'لو كنت لا تدري أن كلمة "صحفي" أصله من الصحافة... ' فهذه الجملة غير صحيح. واصح: و عجزت عن فهم اصل الكلمة.


و معنى الكلمة صحفي في الفصحى بالمعنى كاتب في الصحيفة اليومية :. و قد قلت لك اني درست الفصحى و لذاك لا اعلم معنى مصطلح صحفي 'او'قرمطة في الكتب القديمة.
و كذا تستمر تصحيح الاخطاء

باختصار: تحتاج الى مزيد من المعلومات في النحو و الصرف لإتقان كتابتك باللغة العربية بشكل جيد




و لا اريد منك الكتابة بالعربية ولكن اريد منك مصادر الكتب او نصوص علمية تتعلق بالموضوع
اشك في انك استخدمت غووغل لتكتب هذه..
نعم انا جاهل و اسالك ما انت عالم و انت لا تستطيع ان تحدث عن نفسك بالعربية؟


ابدأ بالتعليم اصل الكلمة
-----
admin ve moderatörlerden ricam bu yazımı ibn abdilberr kardeşimiz okusun ve cevap versin sonra isterseniz silin
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Tekrar konuya dönecek olursak bu müzik konusunda bir çok mesele vardır müzik haram deyip işin içinden çıkamazsın içtihad lazım ve iş sadece hadiste belirtilen çalgı aletleri ile alakalı değil ibn Hazmın görüşlerini delilleri ile çürüten bir alim var mı mesela hangi müzik haram bu zamanda vs...
- beatboxcuların çıkardığı enstrüman sesleride mi hadiste belirtilen 'çalgı aletleri' kapsamında değerlendirilmeli, ona haram demek için delil nedir?
- canlı müzik ve cansız müzik aynı şekildemi değerlendirilmeli. Oysaki arada bariz bir fark var mesela kasetten 1 yıl önce okunmuş ezanı namaz vakti için kullanmak sahih değil..
- bu zamanda müzik sadece çalgı aletleri ile yapılmıyor mesela elektronik müzik var.
vs vs

abdulhak ve abdulmuizz kardeşlerimiz çok güzel çeşitli nakiller yapmışlar fakat bu zamanın müzik anlayışı ile ilgili bir ictihad göremiyorum yazılarında.
 
M Çevrimdışı

morueqq

لا إله إلا الله
İslam-TR Üyesi
selamun aleykum akhiler aranızdaki sorunu inşaALLAH özelden halledin ve anlayışlı olun Allah adalet sahibidir hemen parlamayın hesabınızı ahirette o görsün ya da helalleşin ve Allah'ın razı olacağı bi iş yapın çünkü Allah'ın hesabı kolay değildir

Allah'a ve Resûlü'ne itaat edin ve çekişip birbirinize düşmeyin,çözülüp yılgınlaşırsınız,gücünüz gider... (Enfal Suresi,46)
Ali imran:103 - Hep birlikte Allah'ın ipine (kitabına, dinine) sımsıkı sarılın. Parçalanıp ayrılmayın. Allah'ın üzerinizdeki nimetini düşünün. Hani siz birbirinize düşmanlar idiniz de, O, kalplerinizi birleştirmişti. İşte O'nun (bu) nimeti sayesinde kardeşler olmuştunuz. Yine siz, bir ateş çukurunun tam kenarında iken oradan da sizi O kurtarmıştı. İşte Allah size âyetlerini böyle apaçık bildiriyor ki, doğru yola eresiniz."Kim haksız olduğu bir münakaşayı terkederse kendisine cennetin kenarında bir ev kurulur. Haklı olduğu bir münâkaşayı terkedene de cennetin ortasında bir ev kurulur."

Tirmizi, Birr 58, (1994); Ebu Dâvud, Edeb 8, (4800); İbnu Mâce, Mukaddime 7, (51); Nesâî, Edeb (6, 21).

İbnu'l-Müseyyeb (rahimehullah) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) ashâbının (radıyallahu anhüm) arasında otururken, bir adam Hz. Ebu Bekir'e hakaretâmiz sözler sarfederek cefa verdi. Ancak Hz. Ebu Bekir (radıyallahu anh) adama karşı sükût etti. Adam ikinci sefer aynı şekilde hakaret ederek eziyet verdi. O yine sükût etti. Adam üçüncü sefer de eziyet verince Hz. Ebu Bekir (adama hak ettiği cevabı vererek) intikamını aldı. Bunun üzerine Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) hemen kalktı. Hz. Ebu Bekir:
"Ey Allah'ın Resûlü, yoksa bana darıldınız mı?" diye sordu.
"Hayır"dedi. "Ancak semadan bir melek inmiş, sana söylediklerini tekzib ediyordu. Sen intikamını alınca melek gitti, şeytan oturdu. Bir yere şeytan oturdu mu ben orada duramam.
"


Ebu Dâvud, Edeb, 49 (4896, 4897).

- İbnu Abbas (radıyallahu anhümâ) hazretleri şöyle buyurmuştur: "Kardeşinle münâkaşa etme, zîra münâkaşanın hikmeti anlaşılmaz, sıkıntısı eksik olmaz, tutamayacağın bir vaadde de bulunma."

Ebu Hureyre (ra) anlatıyor: Resulullah (sav) buyurdular ki:

“Allah'a ve ahiret gününe inanan kimse, ya hayır konuşsun ya da sussun.”

(Tirmizi, Kıyamet 51)

Mü’minler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin. Allah’a karşı gelmekten sakının ki size merhamet edilsin.Hucurat 10

Muhammed Allah'ın elçisidir. Onun beraberinde bulunanlar, inkarcılara karşı sert, birbirlerine merhametlidirler. fetih 29

Kafirlere dahi hoş sözle daveti emreden Allah müslümanlar arasındaki bu çekişmeye ve tahammülsüzlüğe ne der

şeytanın köşede oturup bize güldüğünü bazen göremiyoruz kendi nefsime de bir öğüttür bu yaptığımız ancak kafirlerin hoşuna gider


 
İ Çevrimdışı

İbn Abdilberr

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Adminlerdende ricam konuyu baltalayan, bireysel tartışmaları (benimde dahil olmak üzere) mesajları silmesidir. Arkadaşlardanda özür diliyorum konu dağıldığı için
 
Ebu Muhammed Eymen Çevrimdışı

Ebu Muhammed Eymen

Bir adım öteside, Bin adım öteside toprak..
Frm. Yöneticisi
​Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: "Müslümana sövmek fasıklık, onunla savaşmak küfürdür." (Buhârî, Îmân 36; Muslim, Îmân 116)
 
farkındayız Çevrimdışı

farkındayız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Neşid dinlerken hiçbir müzikte almadığım bi haz alıyorum. Arapça bilmediğim halde.
Neşidlerdeki bu hava nerden geliyor??
Eskiden de neşid varmıydı??(Peygamberimiz zamanında)
Ahir zamandaki neşidler ile ilgili hadis vamıdır. Niye bu kadar etkiliyor beni. anlayamıyorum
 
farkındayız Çevrimdışı

farkındayız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
 
AbdulFettah Çevrimdışı

AbdulFettah

94.7 - Öyleyse, bir işi bitirince diğerine koyul.
İslam-TR Üyesi
İmam Gazzâlî, İhyâ isimli eserinin 35 sayfasını bu meseleye ayırarak bütün söylenenleri tahlil etmiş, delilleri karşılaştırmış ve şu neticeye varmıştır:

Mûsıkî ister ses ister âlet ile olsun tek hükme bağlı değildir: Haram, mekruh, mubah ve mustehab olabilir.

1) Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan gençler için yalnızca bu duyguları tahrik eden müzik haramdır.
2) Vakitlerinin çoğunu buna veren, iştigâli âdet haline getiren kimse için mekruhtur.
3) Güzel sesten zevk alma dışında bir duyguya kapılmayan kimse için müzik mübahtır, serbesttir.
4) Allah sevgisi ile dolub taşan, duyduğu güzel ses kendisinde yalnızca güzel sıfatları tahrik eden kimse için mustehabdır.
(C. II. s. 302)

Şunu belirtelim ki, fazileti veya cihadı teşvik eden marşların ihtilât olmaması ve kadınların tesettüre riayet etmesi şartıyla mahzuru yoktur. Ahlâksızlığa teşvik edici şarkıların haram olduğunda ise hiç bir şüphe bulunmamaktadır. Hatta şarkının mubah olduğunu söyleyenler bile, onun haram olduğunu söylemişlerdir.
Özellikle çağımızda radyo ve televizyonun çokça görülen munkerleri hakkında bu haramhk hükmü söz konusudur.
Şüphe yok ki, günümüzde şarkı dinlemekten uzak kalmak evlâdır. Çünkü şarkı dinlemenin hükmünde en azından bir şüphe vardır. Mu'minler ise sahih hadis-i şerifte açıkça belirtildiği gibi, şubhelerin sınırında durur, ileriye gitmezler. Şubheleri terkeden kimse dininin de ırzının da lehine günahtan kurtulmuş olur. Tehlikeli bölgenin çevresinde dolaşıp duranın ise tehlikeye düşme ihtimali yüksektir. Özellikle şarkıların muhtevasında boy pos, yanak, güzellik, naz, ayrılık, visal, içki içmek gibi şeylerden söz ediyorsa -Şevkâni'nin de zikrettiği gibi- bunlardan uzak durmak gerekir.(Neylu'l-Evtâr, VIII, 105)

Psikolojik veya asabî bazı rahatsızlıkların tedavisi için müzik dinlemekte mahzur yoktur.
Prof. Dr. Vehbe Zuhaylî; İSLAM FIKHI ANSİKLOPEDİSİ; C: 4, S: 376 - 378

Kardeşler ihtilaflı bir meselede niye herkes kendi görüşünü baskalarına dayatmaya çalışıyor ? İslam ulemasının ihtilaf ettiği bir hususta doğru dürüst ilim talebesi bile olamayan bizler mi ordan burdan bir kaç ayet hadis delil getirip işin içinden çıkacağız? Sadece bu konu için söylemiyorum örneğin namazı terk edenin müslüman mı yoksa kafir mi olacağı konusundada böyle tartışmalar oluyor, sadece hanbeli mezhebi kafir olacağını söylerken birileri yine çıkıyor namazı terkeden kafirdir bu konuda âlimler arasında icma vardir ihtilaf yoktur diyor ne icması kardeşim, nerde yaşıyon sen? Bu da son zamanlarda iyice klişeleşen bir kavram oldu, zira herkes icma var deyip başlıyor kendi itikat ettiği görüşü dayatmaya, aman ona muhalefet etmeyin ettiğinizde ise işte o zaman kıyametler kopuyor iş tekfire kadar varıyor ne yazıkki.. Yine aynı şekilde Bazı kimseler çıkmış bu konuda icma var diyor, konuyu baştan sona okudum(m.sabri efendinin görüşleri hariç) bu konuda bir icma göremedim, yoksa ben mi yanlış okudum? Yukarıda ilgili mesajlari alıntıladım, açıkça görüldüğü gibi icma yok bu meselede, ama şüpheli işlerden kaçınmak en iyisi olacaktır..
 
Üst Ana Sayfa Alt