Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Memuriyet Yemini ve Günümüz Şartlarında Öğretmen Olmanın Hükmü Nedir?

B Çevrimdışı

bir mü'min

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Hayırlı ramazanlar kardeşlerim,
ben bu konuyu araştırmaya başladığımda burayı buldum. Ben Türkçe öğretmenliği son sınıf öğrencisiyim. Kpss ye hazırlanıyordum fakat memuriyet yemini diye bir konuya denk geldim. Bunun için bıraktım.

Abilerim, ablalarım. Kafam çok allak bullak oldu. Öğretmen olursam imanımdan olma korkusu var içimde. Kimisi yemin edince küfre düşersin diyor, kimisi bu dini bir yemin değildir küfre düşmezsin diyor. Henüz konuyu tam anlayamadığım için de bir şey yapamıyorum. Artık aileme emeklerinin karşılığını vermek istiyordum. Zaten yemini öğrenmeden önce okullardaki durumlardan dolayı kafam karışıktı şimdi bir de memuriyet yemini... Bana yardımcı olur musunuz?
Gerçekten ne yediğim yemekten ne uyuduğum uykudan bir tat alıyorum. Gün içerisinde sadece uyuyor ve uyanıyorum. Günahsa Allah affetsin Allah'ım şu an imanlıysam al canımı diyorum. Ne yapacağımı bilemez durumdayım. Bana yardımcı olur musunuz?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Hayırlı ramadanlar kardeşim

Bu konu hakkında daha önce cevap verilmişti.

Okul ortamı, öğretmenlik benim pek sıcak bakmadığım bir yer ,Hele ki devlet okulları,özel okul olarak istisnalar mevcut.Niyetiniz halis ki böyle bir soruyu gündem etmişsiniz.Niyetiniz dahilinde başka bir alana yönelme durumu yok mu ?iyice araştırıp bakın derim.
Benim açımdan öğretmenliği tasvip etmiyorum.
Şirke, günaha bulaşma açısından değerlendiriyorum.Doktorluk, mühendislik vs...bir sürü alan var.


Yazı söz gibi değil diyen âlimler de mevcut.

 
Alketa Çevrimdışı

Alketa

2024 Resmi Kitap Sponsoru
İslam-TR Üyesi
Ben de aksine öğretmenliğin tam da bu zamanda cok onemli oldugunu dusunuyorum
yani bir suru coluk cocuga ogrenciye rehber olmak tam da o yaslarda cok onemli.
yani memurluk yemini tamam o konu biraz muallak ama esnaf olup da bana faize bulasmayani doktor olup ortamin cok da mukemmel olmadigi muhendis olup calip cirmadan hakkiyla is yapma garantisini gostersin.
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Ben de aksine öğretmenliğin tam da bu zamanda cok onemli oldugunu dusunuyorum
yani bir suru coluk cocuga ogrenciye rehber olmak tam da o yaslarda cok onemli.
yani memurluk yemini tamam o konu biraz muallak ama esnaf olup da bana faize bulasmayani doktor olup ortamin cok da mukemmel olmadigi muhendis olup calip cirmadan hakkiyla is yapma garantisini gostersin.

Uhti sıkıntı şöyle resmi günler başlı başına sıkıntı.hadi bir kaçtın iki kaçtın her sene aynı uygulama.ikincisi müfredat sen elinden geldiğince anlat.Biri çıkıp demez mi ne anlatıyor bebelere.Herkes muhafazar değil ki.
Dediğim gibi istisna olan özel okul olabiliyor.Bu tarz bir kurumda çalışabilecekse bişey diyemem
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Abi olur verdikten sonra yazı olmuş,söz olmuş ne farkeder ki :unsure: her türlü onaylama var.

:) hacım valla öyle bir devirde yaşıyoruz ki; boş bir kağıda imza at.iç çamaşırına kadar alırlar misal.Allahu alem Bundan dolayı bazı âlimler niyeti şart kosmuşlar.
 
B Çevrimdışı

bir mü'min

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Hayırlı ramadanlar kardeşim

Bu konu hakkında daha önce cevap verilmişti.

Okul ortamı, öğretmenlik benim pek sıcak bakmadığım bir yer ,Hele ki devlet okulları,özel okul olarak istisnalar mevcut.Niyetiniz halis ki böyle bir soruyu gündem etmişsiniz.Niyetiniz dahilinde başka bir alana yönelme durumu yok mu ?iyice araştırıp bakın derim.
Benim açımdan öğretmenliği tasvip etmiyorum.
Şirke, günaha bulaşma açısından değerlendiriyorum.Doktorluk, mühendislik vs...bir sürü alan var.


Yazı söz gibi değil diyen âlimler de mevcut.




Abi, sizin attığınız yeri okuduğumda iş çıkmaza giriyor. Yani en azından ben mi öyle anlıyorum bilmiyorum ama çünkü imza meselesi olunca imza her alanda karşımıza çıkıyor deniliyor. Okullardaki yemin metnini etmesek elektrik, su, telefon bu gibi kurumlarda da imzalar atıldığı söyleniyor. İşler böyle olunca benim iyice kafam karışıyor. Çünkü diyelim ki okuldaki yemin törenine gitmedim imzayı da atmadım, bu sefer diğer zamanlarda karşıma elektrik , su gibi ya da daha farklı konular çıkacak. İşler sarpa sarıyor. Öğretmenlikte benim çocukluk hayalimdi abi. Bunun için hiç başka meslek düşünmedim. Bir ara PDR bölümünü çok istedim ama bence hangi alanda okursak okuyalım karşımıza bir sürü sorun çıkıyor. Şaşmış durumdayım.
Uhti sıkıntı şöyle resmi günler başlı başına sıkıntı.hadi bir kaçtın iki kaçtın her sene aynı uygulama.ikincisi müfredat sen elinden geldiğince anlat.Biri çıkıp demez mi ne anlatıyor bebelere.Herkes muhafazar değil ki.

Dediğim gibi istisna olan özel okul olabiliyor.Bu tarz bir kurumda çalışabilecekse bişey diyemem

Özel okullara gitsem orada da durum aynı değil mi? Orada da törenler olmayacak mı ? Okuduğum bölümde Turkce öğretmenliği yan dalı yok oraya geçsem. Bir yanım da diyor hadi sen gitmedin oraya tam laik bir insan gelse çocukların kafalarını bulandırsa ne olacak. Ki okullarda bazen görüyoruz çocuklara tesettür bile nasıl anlatılıyor Allah esirgesin.
 
أهل الحديث Çevrimdışı

أهل الحديث

لا إله إلا الله
Moderatör
Abi, sizin attığınız yeri okuduğumda iş çıkmaza giriyor. Yani en azından ben mi öyle anlıyorum bilmiyorum ama çünkü imza meselesi olunca imza her alanda karşımıza çıkıyor deniliyor. Okullardaki yemin metnini etmesek elektrik, su, telefon bu gibi kurumlarda da imzalar atıldığı söyleniyor. İşler böyle olunca benim iyice kafam karışıyor. Çünkü diyelim ki okuldaki yemin törenine gitmedim imzayı da atmadım, bu sefer diğer zamanlarda karşıma elektrik , su gibi ya da daha farklı konular çıkacak. İşler sarpa sarıyor. Öğretmenlikte benim çocukluk hayalimdi abi. Bunun için hiç başka meslek düşünmedim. Bir ara PDR bölümünü çok istedim ama bence hangi alanda okursak okuyalım karşımıza bir sürü sorun çıkıyor. Şaşmış durumdayım.
Mühim olan imza değil, yemindir. Elektrik, su gibi kurumlarda atılan imzada herhangi bir yemin etmiyorsun. Ama memurluk yemininde Allah'tan başkası adına yemin etmek bir yana, bir tağutun ilkesine, inkılabına bağlı kalmaya yemin ediyorsun. Üstelik bunu zaruretten de yapmıyorsun, işte şirk tam da burada.

“Allah dışında bir şey üzerine yemin eden kimse şirk koşmuştur.” (Müsned, II, 34)

“Yemin edecek kişi Allah dışında hiçbir şey üzerine yemin etmesin.”
(Nesâî, Eymân, 4)

Öğretmenlik çocukluk hayalinse, hayalinden vazgeçmene gerek yok, bunu yine gerçekleştirebilirsin. Biraz çaba ve sabır gerekecek ki, bu her işte var. İnternet üzerinden özel ders/kurs satabilirsin. YouTube üzerinden konu anlatımları vs... çekebilirsin. Instagram'dan bir sayfa açarak reklam alabilirsin. Nihayetinde sen yine sevdiğin, hayalini kurduğun işi yapacaksın. Allah rızka kefildir. Rızkın konusunda endişelenme.


İçinde bulunduğumuz şu zamanda artık dijital içeriklere daha fazla talep var. Sen bu işi dijital ortamdan yapmaya başladığında belki de daha az zahmet verip daha iyi bir hayat seviyesine erişeceksin. Yeter ki, kararlı ol ve vazgeçme. Rabbim seni korusun.
 
Son düzenleme:
B Çevrimdışı

bir mü'min

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Mühim olan imza değil, yemindir. Elektrik, su gibi kurumlarda atılan imzada herhangi bir yemin etmiyorsun. Ama memurluk yemininde Allah'tan başkası adına yemin etmek bir yana, bir tağutun ilkesine, inkılabına bağlı kalmaya yemin ediyorsun. Üstelik bunu zaruretten de yapmıyorsun, işte şirk tam da burada.

“Allah dışında bir şey üzerine yemin eden kimse şirk koşmuştur.” (Müsned, II, 34)

“Yemin edecek kişi Allah dışında hiçbir şey üzerine yemin etmesin.”
(Nesâî, Eymân, 4)

Öğretmenlik çocukluk hayalinse, hayalinden vazgeçmene gerek yok, bunu yine gerçekleştirebilirsin. Biraz çaba ve sabır gerekecek ki, bu her işte var. İnternet üzerinden özel ders/kurs satabilirsin. YouTube üzerinden konu anlatımları vs... çekebilirsin. Instagram'dan bir sayfa açarak reklam alabilirsin. Nihayetinde sen yine sevdiğin, hayalini kurduğun işi yapacaksın. Allah rızka kefildir. Rızkın konusunda endişelenme.


İçinde bulunduğumuz şu zamanda artık dijital içeriklere daha fazla talep var. Sen bu işi dijital ortamdan yapmaya başladığında belki de daha az zahmet verip daha iyi bir hayat seviyesine erişeceksin. Yeter ki, kararlı ol ve vazgeçme. Rabbim seni korusun.


Peki abi öğrenmek için soruyorum çok sağ olasın güzel açıklamışsın. Bunu dini yemin ve resmi yemin olmak üzere ikiye ayrılanlar da var. Bu yeminin resmi yemine girdiğini söylüyorlar. Ve namus ve şerefi Allah yerine koymadığımız için yani bizim için bir kutsiyeti olmadığından dolayı bu şirk değil günah olur diyorlar. Bunu nasıl açıklarsın?
 
أهل الحديث Çevrimdışı

أهل الحديث

لا إله إلا الله
Moderatör
Peki abi öğrenmek için soruyorum çok sağ olasın güzel açıklamışsın. Bunu dini yemin ve resmi yemin olmak üzere ikiye ayrılanlar da var. Bu yeminin resmi yemine girdiğini söylüyorlar. Ve namus ve şerefi Allah yerine koymadığımız için yani bizim için bir kutsiyeti olmadığından dolayı bu şirk değil günah olur diyorlar. Bunu nasıl açıklarsın?
Bu bâtıl bir tevildir. Bu şekilde her şirke ve günaha bir kılıf uydurabilirsin. Yemin cümlesinin içinde "anayasa, laiklik ve demokrasiye bağlı kalmaya" yemin ediyorsun. Yani namusu ve şerefi, Allah yerine koymasan bile "Ben Allah'tan hakimiyeti alıp bir puta verdim." diyerek bunun üzerine yemin ediyorsun. Buna kalben inanmasan da veya "Ben bu yemini mecburen ettim ama uymak zorunda değilim." diye düşünsen de sonuç değişmez. Çünkü kimse sana silah zoruyla yemin et, demiyor.

Bazı mürcieler "Ameller, niyetlere göredir." hadisini bu tarz meselelerde delil getiriyor. Bu da bâtıldır. Çünkü kabirperestlerde kabirleri putlaştırırken, "Ben şirk koşmak için bunu yapıyorum." demiyor. O da kendi düşüncesinde temiz bir niyetle bunu yaptığını düşünüyor.

Önceki ümmetlerden iki kişi, puta tapan bir kavme uğramışlardı. Onların yanına kim gelirse mutlakâ putlarına kurban kestirirlerdi. Gelenlerden birine:
«–Bir şey kurban et!» dediler. O ise:
«–Yanımda bir şey yok.» dedi.
«–Bir sinek bile olsa kurban et!» dediler. O da bir sinek kurban edip geçti ve Cehennem’e müstahak oldu.
Diğerine de:
«–Bir şey kurban et!» dediler. O ise:
«–Ben Allah’tan başka kimseye kurban kesmem!» dedi. Onu şehit ettiler, o da Cennet’e girdi.” (Ahmed, Zühd, 22; Ebû Nuaym, Hilye, I, 203.) [Senedi sâhihtir.]

Misâl burada cehennemlik olan şahsın niyeti şirk koşmak değildi. O canını kurtarmak istiyordu. Ama buna rağmen Allah'tan başkasına kurban kestiği için cehennemlik oldu. Memurluk yemininde ise kimse kimseyi canıyla tehdit etmiyor. Ortada tehdit varken bile cehennemlik olunuyorsa, tehdidin olmadığı bir meselede küfür sözü söylemek hayli hayli şirktir.

“Ey insanlar! Allah’tan (hakkıyla) sakının ve rızkınızı güzel yoldan arayın. Hiç kimse (Allah’ın kendisine takdir ettiği) rızkı -geç de olsa- elde etmeden ölmeyecektir. Öyleyse Allah’tan (hakkıyla) sakının ve rızkınızı güzel yoldan arayın. Helâl olanı alın, haram olanı bırakın!” (İbn Mâce, Ticâret, 2)
 
Repentant Çevrimdışı

Repentant

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ve namus ve şerefi Allah yerine koymadığımız için yani bizim için bir kutsiyeti olmadığından dolayı bu şirk değil günah olur diyorlar. Bunu nasıl açıklarsın?

O kısımda yemin olmasına dahi gerek yok,direkt "kabul ederim" ibaresi eklense bile o metne onay verilmez ayrıca sen ne olduğunun da farkındasın insanlar bilmeden bunu kabul ediyorlar.Tabii ki son karar senindir...Umarım hayırlısıyla önün açılır.
 
B Çevrimdışı

bir mü'min

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Bu bâtıl bir tevildir. Bu şekilde her şirke ve günaha bir kılıf uydurabilirsin. Yemin cümlesinin içinde "anayasa, laiklik ve demokrasiye bağlı kalmaya" yemin ediyorsun. Yani namusu ve şerefi, Allah yerine koymasan bile "Ben Allah'tan hakimiyeti alıp bir puta verdim." diyerek bunun üzerine yemin ediyorsun. Buna kalben inanmasan da veya "Ben bu yemini mecburen ettim ama uymak zorunda değilim." diye düşünsen de sonuç değişmez. Çünkü kimse sana silah zoruyla yemin et, demiyor.

Bazı mürcieler "Ameller, niyetlere göredir." hadisini bu tarz meselelerde delil getiriyor. Bu da bâtıldır. Çünkü kabirperestlerde kabirleri putlaştırırken, "Ben şirk koşmak için bunu yapıyorum." demiyor. O da kendi düşüncesinde temiz bir niyetle bunu yaptığını düşünüyor.

Önceki ümmetlerden iki kişi, puta tapan bir kavme uğramışlardı. Onların yanına kim gelirse mutlakâ putlarına kurban kestirirlerdi. Gelenlerden birine:
«–Bir şey kurban et!» dediler. O ise:
«–Yanımda bir şey yok.» dedi.
«–Bir sinek bile olsa kurban et!» dediler. O da bir sinek kurban edip geçti ve Cehennem’e müstahak oldu.
Diğerine de:
«–Bir şey kurban et!» dediler. O ise:
«–Ben Allah’tan başka kimseye kurban kesmem!» dedi. Onu şehit ettiler, o da Cennet’e girdi.” (Ahmed, Zühd, 22; Ebû Nuaym, Hilye, I, 203.) [Senedi sâhihtir.]

Misâl burada cehennemlik olan şahsın niyeti şirk koşmak değildi. O canını kurtarmak istiyordu. Ama buna rağmen Allah'tan başkasına kurban kestiği için cehennemlik oldu. Memurluk yemininde ise kimse kimseyi canıyla tehdit etmiyor. Ortada tehdit varken bile cehennemlik olunuyorsa, tehdidin olmadığı bir meselede küfür sözü söylemek hayli hayli şirktir.

“Ey insanlar! Allah’tan (hakkıyla) sakının ve rızkınızı güzel yoldan arayın. Hiç kimse (Allah’ın kendisine takdir ettiği) rızkı -geç de olsa- elde etmeden ölmeyecektir. Öyleyse Allah’tan (hakkıyla) sakının ve rızkınızı güzel yoldan arayın. Helâl olanı alın, haram olanı bırakın!” (İbn Mâce, Ticâret, 2)


Sağ ol abi cidden tam benim kafamın içindekileri yazmışsın. Her şeye bu şekilde gerçekten kılıf bulamayız. Yani öğretmen olucam diye imanımdan olmak istemiyorum gerçekten. Benim için onca okuduğum zaman uykusuz kaldığım geceler hiç önemli değil. Dünyam için ahiretimi mahvedemem. Ama aileme karşı kendimi borçlu hissediyorum.Onca sene okuttular. Emeklerinin karşılığını vermek istiyorum. Neler yapabilirim sizce? Ya da etrafınızda özel okullarda öğretmenlik yapanlar var mı? Onlar da böyle konulara maruz kalıyorlar mı acaba bir bilginiz var mı?

O kısımda yemin olmasına dahi gerek yok,direkt "kabul ederim" ibaresi eklense bile o metne onay verilmez ayrıca sen ne olduğunun da farkındasın insanlar bilmeden bunu kabul ediyorlar.Tabii ki son karar senindir...Umarım hayırlısıyla önün açılır.

Zaten öğretmenlikte ilgili şüphelerim vardı ama yemini duyunca ve yemin metnini okuduğum anda bitti yani. Bir müslüman Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı kalacağıma diye yemin edemez. Gerçekten edemezz. Bundan sonrası için neler yapabilirim ? Şimdi devlete girmeyeceğim. Kpss işi bitti benim için. Özellerde dershanelerde acaba durum nasıl olur?
 
أهل الحديث Çevrimdışı

أهل الحديث

لا إله إلا الله
Moderatör
Sağ ol abi cidden tam benim kafamın içindekileri yazmışsın. Her şeye bu şekilde gerçekten kılıf bulamayız. Yani öğretmen olucam diye imanımdan olmak istemiyorum gerçekten. Benim için onca okuduğum zaman uykusuz kaldığım geceler hiç önemli değil. Dünyam için ahiretimi mahvedemem. Ama aileme karşı kendimi borçlu hissediyorum.Onca sene okuttular. Emeklerinin karşılığını vermek istiyorum. Neler yapabilirim sizce? Ya da etrafınızda özel okullarda öğretmenlik yapanlar var mı? Onlar da böyle konulara maruz kalıyorlar mı acaba bir bilginiz var mı?



Zaten öğretmenlikte ilgili şüphelerim vardı ama yemini duyunca ve yemin metnini okuduğum anda bitti yani. Bir müslüman Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı kalacağıma diye yemin edemez. Gerçekten edemezz. Bundan sonrası için neler yapabilirim ? Şimdi devlete girmeyeceğim. Kpss işi bitti benim için. Özellerde dershanelerde acaba durum nasıl olur?
Sen bu konuda hassasiyet göstermiş ve peşine düşmüşsün. Allah senin yolunu açar, tasalanma :)

Özel dershanelerde yemine gerek olmuyor sanırım. Pek bilgim yok ama yinede neyin, ne olduğunu iyice araştırman en doğrusu. Sadece diploma kâfi ise herhangi bir sorun olmaz.
 
E Çevrimdışı

ebu _yahya

Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim konuyu tam araştır ve güvendiğin bir hocaya sor burda maalesef içeriğini bilmeden herkes fetva vermeye çalışır.Aday memurluk ve sözleşmeli memurluğun durumları farklı aday memur olunca asli memurluğa geçerken yemin edersin ama sözleşmeliden kadroya geçerken yemin yok diye biliyorum.Öğretmenlerde sözleşmeli memurdurlar aday memur olmuyorlar.3 sene sonra yemin olmadan (belki sadece imza ile belkide o da olmadan) kadrolu memur olursun.Özel günlere gelince eğer doğuda çalışırsan işin daha kolay olur fazla bakmazlar batıda da imamhatipte vs çalışırsan Allahın izniyle çok sıkıntı olmaz törende lavaboya gidersin ortadan kaybolursun vs. Allah belki iyi bir yönetici çıkarır karşına.Ha her türlü bölümünü bitir zaten atama olacağı kesin değil belki Allah nasip eder müslümanların açtığı bir okulda müslümanların çocuklarını eğitirsin.Öğretmen değilim bende bir dönem memurluk yaptım.Taviz vermen gereken şeyler karşına çıkıyor ama çalıştığım dönemde elhamdülillah Allah korudu diye düşünüyorum çok uzun durmadım.Memurluğa sıcak bakmıyorum.maddi olarak hiçbir manası kalmadı.Okulların içi boş öğrenciler öğretmenler ve veliler çöp bu okullarda birilerini eğitmek imkansız gibi ve en önemlisi zamanla o ortamda nasıl değişeceksin taviz verecek misin bilmiyorsun
 
B Çevrimdışı

bir mü'min

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim konuyu tam araştır ve güvendiğin bir hocaya sor burda maalesef içeriğini bilmeden herkes fetva vermeye çalışır.Aday memurluk ve sözleşmeli memurluğun durumları farklı aday memur olunca asli memurluğa geçerken yemin edersin ama sözleşmeliden kadroya geçerken yemin yok diye biliyorum.Öğretmenlerde sözleşmeli memurdurlar aday memur olmuyorlar.3 sene sonra yemin olmadan (belki sadece imza ile belkide o da olmadan) kadrolu memur olursun.Özel günlere gelince eğer doğuda çalışırsan işin daha kolay olur fazla bakmazlar batıda da imamhatipte vs çalışırsan Allahın izniyle çok sıkıntı olmaz törende lavaboya gidersin ortadan kaybolursun vs. Allah belki iyi bir yönetici çıkarır karşına.Ha her türlü bölümünü bitir zaten atama olacağı kesin değil belki Allah nasip eder müslümanların açtığı bir okulda müslümanların çocuklarını eğitirsin.Öğretmen değilim bende bir dönem memurluk yaptım.Taviz vermen gereken şeyler karşına çıkıyor ama çalıştığım dönemde elhamdülillah Allah korudu diye düşünüyorum çok uzun durmadım.Memurluğa sıcak bakmıyorum.maddi olarak hiçbir manası kalmadı.Okulların içi boş öğrenciler öğretmenler ve veliler çöp bu okullarda birilerini eğitmek imkansız gibi ve en önemlisi zamanla o ortamda nasıl değişeceksin taviz verecek misin bilmiyorsun

Ben de atanan bir öğretmenime işlerin nasıl yürüdüğünü sormayı düşünüyordum. Yemin olmadan oluyorsa düşünebilirim. Törenler vesaireler var kurtulmam gereken şimdi bölümüm de Türkçe olunca büyük ihtimal şiirler, yazılar hep bana yüklenecek. Ve şunu da düşünüyorum şimdi ben girmeyeceğim, bir başkası da girmeyecek ortam tam da karşı tarafa kalacak. Farklı bir mesleğe geçsen devlete girsen belki yine aynı sorunlar karşımıza çıkacak. Hep kaçacak mıyız? Aslında kaçmıyoruz kendimizi imanımızı korumaya çalışıyoruz ama bilemiyorum.
 
E Çevrimdışı

ebu _yahya

Üye
İslam-TR Üyesi
Çok iyi değerlendirmek lazım.Bu işe girdikten sonra çevre baskısı kendini güvene almış olma psikolojisi vs. Kestirip atman çok zor.Açıkçası maddi manevi şu an devlette öğretmenliğin insana hiçbir şey katmayacağını düşünüyorum.Bu sistem patladı patlayacak Allahu alim son demlerini yaşıyor.Bu durumda ben olsam devletten ziyade alternatif işler düşünürdüm.
 
Repentant Çevrimdışı

Repentant

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bundan sonrası için neler yapabilirim ? Şimdi devlete girmeyeceğim. Kpss işi bitti benim için.

Kardeş ben de girecektim girmedim ama benim maddi durumum iyiydi.Belki sen darlıktasındır ve öğretmenlik benim anlamadığım bir alan o yüzden bundan sonrası hususunda bir şey diyemeyeceğim,umuyorum karşına güzel fırsatlar çıkar,Allah yardımcın olsun... (y)(y)
 
Lavandula19 Çevrimdışı

Lavandula19

وَلَمْ أَكُنۢ بِدُعَآئِكَ رَبِّ شَقِيًّا
İslam-TR Üyesi
Ailesinde hem devlette hem özelde birçok öğretmen olan biri olarak, devletten uzak durma kararınızı perçinliyorum soruyu soran kardeşim. Özel okul ve dersane konusunda ise şirk ve başka masiyetlerden uzak durabilme fırsatınızın istisnaî olsa da mevcut olduğunu düşünüyorum, Allahu alem. Lakin eğitim sisteminin sütunları ortada malumunuz. İmam hatipler bir nebze iyi görünür dışarıdan ama "en iyi durumdakilerine" dair çok gözlemim var, onlar da sistemin pençesinde.

"Nispeten rahat" bir özel okulda bile umduğunuzu bulamayabilme ihtimaliniz var. Bunu öğretmenliğin hayalini çok kurmuş biri olduğunuz için söylüyorum. Ben hayatımın bir bölümünde şehir merkezinden uzak, dindar(!) kişilerin kurduğu ve çalıştığı bir okulda (fetöden alakasız) okudum, hocalarımdan biri de ailedendi. Tüm bunlara karşın, sistemin nefesi hep ensemizdeydi. Sıyrılamadık, antikemalist öğretmenler bile sıyrılamadı. Müfredat aynı müfredat, belirli gün ve haftalar aynı belirli gün ve haftalar. Ve kısa sürede hocaların tavizleri normalleşti, mücadele etmemek sabretmek oldu. Hani deniyor ya, biz olmazsak orada kim olacak diye. Biz oraya girince de hak batıl ayrışması sağlanamıyor işte. Çorba oluyor iyice. Biz onlardan ayrışmazsak kendimize nasıl yeteceğiz, kendi eğitim merkezlerimizi nasıl geliştireceğiz? Tevhid ehli öğretmenlerimiz bile kendilerine devlet bünyesinde yer edinirse nasıl bir plan dahilinde çocuklarımıza eğitim öğretim vereceğiz?
Ben soruları sorarak iktifa ettim, bu şüpheyi ilim ehli daha iyi izale eder.

Gözlemlerimi dile getirdim zira araştırırken yaşanmışlıklar da karar vermenizde işinize yarar diye düşündüm.
-> Şimdilik özel dersle başlanıp çevre genişlerken alternatifler değerlendirilebilir.

Hassas bir dönüm noktası. Önünüzde kendi Kızıldeniz'iniz var. Lakin orada boğulacak olan mu'minler değil, kafir düzenler ve bekçileri olacak. Sakin kalın, sizin niyetiniz bizce halis inşaallah. Allah azze ve celle hayırlı yollar açsın.

Şuara 60-67:
Güneş’in doğmasıyla, (Firavun ve ordusu) onların peşine düştü.
İki topluluk birbirini görünce, Musa’nın arkadaşları: “Kesinlikle biz yakalandık.” demişlerdi.
(Musa) demişti ki: “Asla! Rabbim benimle beraberdir ve mutlaka bana yol gösterecektir.”
Musa’ya: “Asanı denize vur!” diye vahyetmiştik. (Asasını vurdu) ve deniz yarıldı. Her bir parçası büyük bir dağ gibiydi.
Diğerlerini (Firavun ve askerlerini) de oraya yakınlaştırdık.
Musa’yı ve beraberinde olanların tümünü kurtardık.
Sonra diğerlerini (denizde) boğduk.
Şüphesiz ki bunda, (Allah’ın dostlarına yardım edip düşmanları helak edeceğine dair) ayet vardır. Onların çoğu mümin değildir.
 
أهل الحديث Çevrimdışı

أهل الحديث

لا إله إلا الله
Moderatör
Hani deniyor ya, biz olmazsak orada kim olacak diye. Biz oraya girince de hak batıl ayrışması sağlanamıyor işte. Çorba oluyor iyice. Biz onlardan ayrışmazsak kendimize nasıl yeteceğiz, kendi eğitim merkezlerimizi nasıl geliştireceğiz?
Bu söze katî bir şekilde katılıyorum. "Biz orada olmazsak kim olacak?" lafı düşüncesizce söylenmiş saçma sapan bir laftır. Hadi diyelim ki böyle düşündük, gelecek nesilleri küfrün pençesinden kurtarmak maksadıyla dedik ve girdik bu işin içine. Bunu yapamazsın, bu işin yolu/usûlü bu değil çünkü. Putu koruma kanunu çıkarmışlar ama öyle bir kanun ki kendi yazılarından tut, eşinin hatıratına kadar her şeyi gizliyorlar. Neredeyse putu koruma kanununa putun kendisi muhalefet ediyor diyecekler.

Bunu okulda anlatmak/sakındırmak bir yana, okul dışında bir yerde imâ bile etsen büyük yaygara koparırlar. Bir taviz verirsin, iki taviz verirsin, sonunda seni de sistemin içinde eritirler, Allah muhafaza. Yani "Ben etliye sütlüye karışmam, alırım maaşımı, bakarım işime" düşüncesinin pek mümkünatı yok.

فَلَا تُطِعِ الْمُكَذِّب۪ينَ
وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَيُدْهِنُونَ

"O hâlde yalanlayanlara boyun eğme."

"Onlar isterler ki, sen yumuşak davranasın(taviz veresin) da onlar da sana yumuşak davransınlar." (Kalem 8, 9)

Ebu Hureyre'den rivayetle Rasûlullahﷺ şöyle buyurdu;
“Ahir zamanda zalim amirler / yöneticiler, fasık vezirler, hain hâkimler ve yalancı âlimler olur. Her kim o zamana yetişirse, sakın onlar için ne vergi memuru-haznedarı, ne yetki sahibi bir yönetici-yardımcı, ne de güvenlik-emniyet memuru olmasın.” (Mecmauz-Zevaid, 5/233)


Başka bir hadis ise şöyledir;
“Allah’ın emir ve yasaklarına aykırı olan yerde kula itaat edilmez.” (Mecmauz-Zevaid, 5/226; 9/177)

Huzeyfe(ra) anlatıyor: Rasûlullahﷺ şöyle buyurdu;
“İlerde başınıza geçecek bazı âmirler / yetkililer olacak, hem zulmederler hem de yalan söylerler. Kim onların yalanlarını tasdik eder ve zulümlerine yardımcı olursa, o benden değil, ben de ondan değilim . O kimse, Kevser havuzuna da gidemez. Fakat onların yalanlarını tasdik etmeyen ve zulümlerinde onlara yardımcı olmayan kimse ise, o da bendendir, ben de ondanım ve o Kevser havuzuna da gider.”(Mecmau’z-zevaid, 5/248).
 
Üst Ana Sayfa Alt