Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

İlmi Konu "Kıble Ehli Tekfir Edilemez " Sözünün Anlamı

ABDULHAK Çevrimdışı

ABDULHAK

الإذلال هو بعيد عنا
Admin
"KIBLE EHLİ TEKFİR EDİLEMEZ" SÖZÜNÜN ANLAMI:


İbn Humam "Hidaye Şerhi"nde şöyle diyor :

"Bil ki zikrettiğimiz havai kişilerin küfrüne hükmetmek , Ebu Hanife ve Şafii'den nakledildiği üzere : Kıble ehlinden hiç bir kimsenin tekfir edilemeyeceği yolundaki sözlerinin tevili şöyledir :
Bu inanç haddi zatında küfürdür. Bu sözü söyleyen kafir olmasa da o sözün, doğruyu aramakta gayret göstermek için gücünü sarf etmesinden ibaret olmasına binaen küfür olan sözü sarfetmektir. Ancak, böyle bir kimsenin arkasında namaz kılmanın caiz olmadığını ve batıl olduğunu söylemek bu iki sözü birleştirmez
".


Bu muşkulu ortadan kaldırmak için şöyle demek de mümkündür:


Böyle kişilerin arkasında namaz kılmanın ihtiyat olarak batıl olmasına hükmetmeleri onların küfrü ile hükmetmelerini gerektirmez. Görmüyor musun ki, bu muctehidler, Beytullah'tan olmadığına kesin hükmetmemelerine rağmen Hatim'e doğru yönelerek namaz kılan kimsenin namazının batıl olduğuna hükmetmişlerdir. Belki onlar zanları gereği olarak Hatim'in de Beytullah'tan olduğuna hükmetmişler, dolayısıyla bu duvarın arkasında tavaf etmeyi gerekli kılmışlardır.

Sonra bil ki, kıble ehlinden maksad, alemin yaratılmış olması, cesetlerin tekrar dirilmesi ve eczasının bir araya getirilmesi, Allah'ın hem bütünleri, hem de parçaları bildiği ve benzeri dini bakımdan inanılması zaruri olan inançlar üzerinde ittifak eden kimselerdir. Ömrü boyunca, bu alemin kadim olduğu, yani yaratılmamış olduğu yahut Allah'ın parçalara ait bilgisinin bulunmadığı inancı ile ömrü boyunca taat ve ibadetlerle meşgul olan bir kimse kıble ehlinden değildir. Ehl-i Sünnet'e göre Kıble ehlinden hiç kimseye kafir denilmeyeceğinden, kasdedilen küfür alâmetlerinden herhangi bir emare bulunmadıkça kıble ehline kefir denilemez.

İMAM AZAM FIKH-I EKBER
Aliyyul- Kari Şerhi, Sayfa : 297 - 298
Tercüme : Yunus Vehbi yavuz
1992 İlaveli 4. Baskı 15 ytl .
Çağrı yayınları : Tel : 0 212 516 20 80 -81 fax : 0 212 516 20 82

www.cagriyayinlari.com[email protected]
Baskı Modern Matbaası İstanbul : 1992 / 1413 h.

Yine aynı kitabta 417. sayfasinda Molla Aliyyul Kari'nin şu sözlerini aktarmak istiyorum :
Kıble ehli demek; hayatında küfür işlemeyen ve Rasulullah (s a v)'in getirdiği emirlere ve yasaklara tamamıyla uyan kimse demektir .

Ali el-Kâri (1014/1606) şöyle der: "Ehl-i kıble zarûrât-ı diniye üzerinde ittifak eden kimselerdir." (Ali el-Kâri, Şerhu'l-Fıkhı'l Ekber, 139)


Ebubekir (r.anh), Rasulullah'ın (s.a.v.) vefatından sonra Tevbe suresi 103. ayetini ;
"_Onların mallarından sadaka al ki, onunla kendilerini temizlersin, tertemiz edersin. Bir de haklarında hayır dua et. Çünkü senin duan kalblerini yatıştırır. Allah işitendir, bilendir."

Delil alarak "halifeye zekat verilmez, zekat peygambere verilir, çünkü O'nun duası bizim kalbimizi yatıştırır" diyen 5 vakit namaz kılan, oruc tutan, kurban kesen, hac eden, kelime-i şehadeteyni getiren "Kıble ehlini" (!!) kafir yerine koyup tekfir edip savaşıp öldürmüştür! İslam tarihine bu olay "ridde" olayı - "ridde" savaşı diye geçmiştir.

***


30002
Soru: Ehl-i Kıblenin Doğru Tanımı Nasıldır?

Cevab: “Ehl-i Kıbleden kasıt, tevhid (Allah’tan başka hakkıyla ibadet edilecek olmadığına şehadet) ile gelip de bir nakız (tevhidi bozan husus) ile gelmeyen kimsedir. Bu, Ehl-i Kıblenin doğru tanımıdır. Onun iki şartı vardır:

1- Kelime-i şehadet ile gelmesi – bu kabul şartıdır.
2- İslam’ı bozan hususlardan biriyle gelmemesi – bu inkar şartıdır.


Dolayısıyla tevhid ile gelmiyorsa Ehl-i Kıbleden değildir; tevhid ve onun nâkızıyla gelirse Ehl-i Kıbleden değildir.

Cehmiyye gibi Ehl-i Kıbleden olmayanlara gelince, onların diğer küfür itikadları ve amelleri yanında Allah’ın isim ve sıfatlarını inkar etmeleri olan bir nakızları vardır.

Keza bugün Rafızîler de bir nâkızın varlığından dolayı Ehl-i Kıbleden değildir. Aynısı, İslam’ı iddia eden zamanımızdaki laikler ve murted yöneticiler için de geçerlidir ki onlar da bir nâkızın varlığından dolayı Ehl-i Kıbleden değildirler. Buna modernistler, milliyetçiler, Baasçılar, demokratlar, sosyalistler ve Ehl-i Kıbleden olmayan diğer gruplar dahildir.”
(Allâme Şeyh Ali El-Hudayr (فك الله واسره)
 
Ş Çevrimdışı

şehadet81

Üye
İslam-TR Üyesi
"Kıble ehli demek ; hayatında küfür işlemeyen ve Rasulullah s a v' in getirdiği emirlere ve yasaklara tamamıyla uyan kimse demektir . "
Bu cümle yeterince net açıklamış olayı. Ebu Bekir'in zekat olayı da adeta pekiştirmiş.
 
hebbit kerrih Çevrimdışı

hebbit kerrih

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
Jezakallahu hayran
 
Üst Ana Sayfa Alt