Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü İnternet Cafe Açmak Câiz mi?

senben Çevrimdışı

senben

Üyeliği İptal Edildi
Banned
değerli gönül daşlarım ve ilim ehli arkadaşlarım bir sualim olacak sualim şudurki internet açmak harammıdır yoksa helalmidir mekruhmudur tahrimen mekruhmu tenzihen mekruhmu şeklinde detaylı bir bilgilendirmeye ihtiyacım var bazıları çocukları gereksiz oyalamalar ile zihinleri meşkul oluyor diyor bazıları ahlaksız sitelere giriyorlar diyor nekadar aile koruması katsanda boş diyorlar vs vs vs bundan dolayı haramdır diyorlar yani bir çözüm istiyorum sizlerden şimdiden teşekkürler
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
ahi bence siz açmayın, zira burdan yazısını okuduğum kişilik mutlaka sorun yaşayacaktır. Birçok müslüman bu internet kafe işine girdi. Zaten müslümanlardan biri ne yaparsa ardından birçoğuda aynı işi yapmakda çok aceleci. Gördüğüm kişilerden anladığım kadarıyla az çok sizin dediklerizle aynı.

Filtre proğramı vs boş, ve birçok pis işe alet olunuyor,meseleyi alimlere götürsek mutlaka haramlığına dair deliller çıkar. Bunu açanların birçoğuda benden iyi biliyor ancak ne hikmetse açtıkdan sonra kapatamıyorlar, bana sorarsan ahi açma,uzak dur,sizin tabiatınıza da ters birşey, bir gün biri kötü bi siteye girse o kişinin elinizde kalmayacağından şüphe ederim...

Bu hafta kadar beklersen ilmi bir açıklama içinde bir hocaya sorarız...
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin


SORU

İnternet kafe açmayı düşünüyorum. Daha önce internet kafe açmış ya da internet kafe sahipleri bu işe bulaşmamamı tavsiye ettiler. Müşteriler gayrı ahlaki sitelere girebiliyormuş ve bunu bazen engellemek imkânsız oluyor. Hepimiz hayırda da şerr de ortak olduğumuz müddetçe ondan nasibimizin olduğunu düşünüyorum acaba işlenen bu haramlara ortak olur muyum, bu tür bir işletmeye sahip olmak ne derece doğru. Kafam çok karıştı. Yardımlarınız için şimdiden Allah razı olsun.


Yanıt:


[D]16850[/D]

?nternet Kafe Açmak Caiz mi? Audio - ilahi dinle,islami Videolar - Dini Videolar, klipler-ezgiler, kuran dinle
 
senben Çevrimdışı

senben

Üyeliği İptal Edildi
Banned
AMA AKLIMA TAKILAN NOKTA ŞU OLDU BİR BOSTANDAN BAHÇEDEN DOYANA KADAR YENE BİLİLİR ama cebine evine götüremessin diyor benim bildiğim kadarıyla hepsi haram yenmez bir müslümanın malı canı harmdır kendi vermişse gönlünce müstesna ve hayati bir tehlike yoksa bu konudada bizleri bilgilendirirseniniz seviniriz şimdiden teşekkürler
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
senben;186309' Alıntı:
AMA AKLIMA TAKILAN NOKTA ŞU OLDU BİR BOSTANDAN BAHÇEDEN DOYANA KADAR YENE BİLİLİR ama cebine evine götüremessin diyor benim bildiğim kadarıyla hepsi haram yenmez bir müslümanın malı canı harmdır kendi vermişse gönlünce müstesna ve hayati bir tehlike yoksa bu konudada bizleri bilgilendirirseniniz seviniriz şimdiden teşekkürler

İslam'da Göz Hakkı

Rasulullah s.a.v. şöyle buyurmuştur:
"Sizden herhangi birinize kölesi (işçisi) bir yemek getirecek olursa, şayet kendisi ile oturtmazsa, hiç olmazsa yesin diye bir veya birkaç lokma versin."
( Buhari, itk 18 - Etime 55 ; İbn Mace, Etime 19; Musned 1, 446 - II, 259 )

Tirmizi

Bir Kimsenin (Başkasına Ait Bir Bahçedeki Ağaçların Dallarından Yere)Düşenleri Yiyebileceğini Söyleyenler(in Delili Olan Hadis)

2622. ...Ebû Rafi b. Amr' nin amcasından rivayet olunmuştur; dedi ki: Ben çocuktum. Ensarın hurmalarını taşlıyordum. Peygamber (s.a.v.)'ın huzuruna getirildim.
"Ey çocuk, hurmaları niçin taşlıyorsun?" buyurdu.
Ben de; düşürdüklerimi yiyorum (da onun için taşlıyorum) diye cevap verdim. (Peygamber s.a.v. de)
"Hurma ağaçlarını taşlama, altlarına dökülenleri ye" buyurdu. Sonra çocuğun başını okşayıp; "-Ey Allahım bunun karnını doyur" diye dua etti.
(Tirmizi, buyu 54; İbn Mâce, ticâret 67; Ahmed b. Hanbel, V.31.
Sunen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 10/141.)


Ö.N. Bilmen'de bu mevzuda şunları kaydetmiştir: "Yollarda, bostanlarda, ağaçların altlarında bulunan başaklar, mayveler hakkında da lukata hükümleri caizdir. Maamafih bu hususta tafsilat vardır. Şöyle ki;
Yazın şehirlerde ağaçların altlarına dökülen meyveler sahipleri tarafından serâhaten veya adeti vechi ile delâleten ibâhe edilmiş ise, alınıp yiyilebilir, aksi durumda yiyilemez haramdır.
Şehirlerde bahçe ve bostan içinde bulunan meyveler ceviz vesaire gibi bozulmayıp kalabilecek şeylerden ise, sahiplerinin seraheten izinleri bulunmadıkça alınamaz. Çabuk bozulacak şeylerden ise muhtar olan kavle göre seraheten veya adeten men edilmemiş olunca alınıp yiyilebilir. Diğer bir kavli göre de sahiplerinin rızaları bilinmedikçe alınıp yiyilemez.
Bu vaziyet olunca bakılır; eğer meyveler bozulmayıp kalabilecek şeylerden ise sahiplerinin izinleri bilinmedikçe alınıp yiyilemez. Fakat bozulacak şeylerden ise, -muhtar olan kavle göre- men edildiği tebeyyün edilmedikçe alınıp yiyilebilir.
Ağaç üzerinde bulunan meyvalara gelince bunlar, her nerede bulunurlarsa bulunsun, sahiplerinin izinleri olmadıkça efdal olan alınıp yenilmemesidir. Meğer ki pek mebzul olup da yiyilmeleri sahiplerine ağır gelmesin. O halde, o meyvalardan bir miktar alınıp orada yiyilebilir. Fakat toplanıp başka bir yere götürülemez. Bu caiz değildir.
Akar ırmak suları üzerinde bulunan meyveleri çok olsa da toplayıp yemek caizdir. Çünkü bunlar bu halde bırakılsa çabuk bozulurlar, bunları toplamaya delâleten izin vardır. Fakat böyle su üzerinde bulunan ağaçlara gelince bakılır. Eğer sudan çıkarılacakları zaman kıymetli bulunmayacak şeyler ise alınmaları helal olur. Fakat kıymetli bulunacak şeyler ise helal olmaz, haklarında lukata muamelesi yapılır. Yollara dökülmüş olan ağaç yaprakları eğer dut yaprakları gibi kendisiyle istifade olunacak şeyler ise, bunları toplayıp almak caiz değildir. Aksi takdirde kıymetini sahibine borçlu olurlar. Fakat istifade olunmayacak şeyler ise, toplanıp alınabilirler, ödenmeleri lazım gelmez.
Ekin tarlalarında veya karpuz, ve salata bostanlarında ekinler alındıktan ve karpuzlarla salatalar toplandıktan sonra başkalarının toplanmalarına adeten izin verilmiş olan başak vesaire döküntülerini toplamak caizdir.

Büyük İslam İlmihali, s, 453-454.
Sunen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 10 /142-143.




Sahibinden izinsiz sağmalı hayvanlar sağılabilir mi?

1296- Semure b. Cundub (r.a.)’den rivâyet edildiğine göre Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
Sizden biriniz sağmalı hayvanların bulunduğu bir sürüye uğradığında sahibi orada ise ondan izin alsın kendisine izin verildiğinde sütü sağıp içsin sürü başında kimse yoksa üç sefer seslenip sahibini arasın cevap veren olursa ondan izin alsın, hiç kimse cevap vermez ise sağıp içsin fakat kabına doldurup götürmesin.
(Tirmizi : Buyû 60, (1296)) ; (Ebû Dâvûd, Cihad: 85)

ž Tirmîzî: Bu konuda Ömer ve Ebû Saîd’den de hadis rivâyet edilmiştir.
Tirmîzî: Semure hadisi hasen garibtir. Bazı ilim adamlarının uygulaması bu hadise göredir. Ahmed ve İshâk bunlardandır.
Tirmîzî: Ali el Medînî diyor ki: Hasan’ın, Semure’den hadis işittiği doğrudur. Bazı hadisçiler Hasan’ın, Semure’den rivâyeti hakkında söz etmişler ve “Semure’nin sahifesinden hadis rivâyet ediyor” demişlerdir.



Ebu Davud

86. Bir Kimse Herhangi Bir Sağmal Hayvanı Sahibinin İzni Olmadan Sağamaz Diyenlerin Delili
2623. ...Abdullah b. Ömer'den rivayet olunduğuna göre Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:
"Sakın bir kimse (sahibinin) izni olmadan başka birinin davarını sağmasın. Biriniz kilerine varılıp da hazinesinin kırılıp zahiresinin sarıl(ıp alın)masını hoş görür mü? İnsanların hayvanlarının memeleri de onlara yiyeceklerini biriktirir. Binaenaleyh kimse izin almadıkça diğer bir kimsenin davarını sağmasın.”
(Buhari, lukata 8; Muslim, lukata 13; İbn Mâce, ticâre 68; Muvatta, istizan 17; Tirmizi, buyu 59; Ahmed b. Hanbel, II, 6, 57.
Sunen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 10/143)

Açıklama :
Mâşiye; deve, sığır, koyun ve keçi anlamlarında kullanılırsa da daha ziyâde koyun için kullanılır.
Meşrebe ise içinde buğday, un gibi yiyecek maddelerinin saklandığı anbar veya kiler demektir.
Duru; kelimesi "Dur' kelimesinin çoğuludur. Sağmal hayvanların memeleri için kullanılır. 2619 numaralı hadis-i şerifin şerhinde de açıkladığımız gibi Hanefilerle, Şâfiîlere, Mâlikilere ve Cumhur-ı ulemâya göre izinsiz hiç bir kimse, birinin bağ ve bahçesinden yemiş yiyemez; davarının sütünü içemez. Meğer ki muztar kala. O zaman zaruret miktarı yiyip içebilir. Bu zevat cevaz bildiren hadisler hakkında muhtelif yönlerden cevaplar vermişlerdir.

a) Kurtubi: "Malum kaide ile amel etmek daha iyidir" demiştir.
b) Nehy bildiren hadis, cevaz hadisinden daha sahihtir.
c) Cevaz bildiren hadisler âdete nazaran mal sahiplerinin razı olduklarının bilinmesine hamledilirler.
d) Cevaz meselesi zaruret zamanlarına hamledilir. Nitekim İslâm'ın ilk zamanlarında hal böyle idi.

Bu hususta Tahâvî de şunları söylemiştir: "Bu hadisler misafir kabul etmenin vâcib olduğu zamanlara mahsustur. Rasûlullah (s.a.v.) bunu emir buyurmuş, gelen misafiri kabul etmeyi hane sahibine vacip kılmıştır. Bila-here vücup neshedilerek hükmü kaldırılınca adı geçen hadislerin hükmü de kalkmıştır."
Hicret esnasında Peygamber (s.a.v.) ile Hz. Ebu Bekr'in içtikleri süt hakkında Kurtubî; Bu, koyun sahibine bir idlal (yani nazı geçme) idi. Çünkü Hz. Ebû Bekir onu tanıyordu. Yahut o çobanın oradan geçenlere süt takdim edilmesine izin verdiğini biliyordu.Yahut o süt kendisine eman verilmemiş bir harbiye ait olduğu için içmişlerdi, diyor. Bu hususta daha başka sözler de söylenmiştir.


Bazı Hükümler

1. Hadis-i şeref zahire biriktirmenin mutlak surette câiz olmadığını söyleyenlerin aleyhine delildir.
2. Süte yiyecek denilebilir. Binaenaleyh, yiyecek yememeğe yemin eden bir kimse süt içmekle yeminini bozmuş olur. Ancak sütü yiyecek saymamaya niyet etmişse yemini bozulmaz.
3. Sağmal koyun, süt karşılığı satılabilir. Fukaha sağmal koyunun süt ve sair yiyeceklerle peşinen veya veresiye satılıp satılamayacağı hususunda ihtilaf etmişlerdir, tmam Malik'e göre, koyunun memesinde süt bulunmamak ve peşin olmak şartı ile sağmal bir koyunu süt mukabilinde satmakta beis yoktur. Koyunun memesinde süt bulunursa, süt mukabilinde peşin satmak caiz değildir. Koyun sağmal değilse peşin ve veresiye satılabilir.
Hanefilerle imam Şafiî'ye göre sağmal koyunu, yiyecek mukabili veresiye satmak caiz değildir. İmam Şafiî memesinde süt olan koyunun süt mukabilinde hiç bir suretle satılamayacağına kaildir.
4. Kıyasın sahih olabilmesi için fer'in asla her hususta musâvî olması şart değildir. Zira muhafaza hususunda meme hazineye müsavi değildir; bununla beraber peygamber (s.a.v.) izinsiz sağmanın haram olması babında memeyi yiyecek hazinesi hükmünde saymıştır.
5. Bir meseleyi zihinlere iyi yerleştirmek için ata sözlerinden istifâde caizdir.

( Davudoğlu Ahmed, Sahihi Muslim Tercumesi ve Şerhi, VII, 440-442.

Sunen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 10/ 144-145 )

Men Eden Hadis :

"Kimse kardeşinin hayvanını, iznini almadan sağmasın. Sizden kim, odasına başkalarının girip hazinelerini kırmasından, yiyeceklerini saçıp dağıtmasından hoşlanır? Tıpkı bunun gibi, hayvanlarının memeleri de onlar için yiyeceklerinin hazineleri durumundadır. Öyleyse kimse izin almadan başkasının hayvanını sağmasın."
(Buhârî, Lukata 8; Muslim, Lukata 13, (1726); Muvatta, İsti'zân 17, (2, 971); Ebû Dâvud, Cihâd 95, (2623)

Hadisine göre İbnu Abdilberr der ki: "Bu hadis müslümanın, bir diğer müslümanın izni olmadan herhangi bir şeyini almayı yasaklamaktadır. Burada özellikle süt'ün zikredilmesi, süt hususunda insanların gevşek davranmaları sebebiyledir. Böylece sütten daha evlâ olan mala karşı onunla uyarıda bulunmuştur.

İbnu'l-Arabî, âdete göre hareket edilmesini tercih eder ve der ki:
Hicaz, Şam vs. beldelerde halkın âdeti, bu meselede, bizim beldenin aksine, müsamaha ve hoşgörüydü.
(Rivayetler ve bilgiler için bkz: Prof. Dr. İbrahim Canan, Kutub-i Site, 6/267, 11/173 )

Buna göre bir yerde ekinlerden, hayvanların sütlerinden ve ağaçların meyvelerinden sahibinin izni olmadan yemek adet olmuş ve kimse buna karşı çıkmıyorsa toplayıp götürmemek şartıyla yemek caiz olur. Ancak böyle bir adet yoksa sahibinin izni olmadan yemek caiz değildir.
 
senben Çevrimdışı

senben

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Sakın bir kimse (sahibinin) izni olmadan başka birinin davarı*nı sağmasın. Biriniz kilerine varılıp da hazinesinin kırılıp zahiresinin sanl(ıp alın)masını hoş görür mü? İnsanların hayvanlarının memele*ri de onlara yiyeceklerini biriktirir. Binaenaleyh kimse izin almadık*ça diğer bir kimsenin davannı sağmasın.”
(Buhari, lukata 8; Muslim, lukata 13; İbn Mâce, ticâre 68; Muvatta, istizan 17; Tirmizi, buyu 59; Ahmed b. Hanbel, II, 6, 57.
Sunen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 10/143)
bu hadis cevaz veren hadisten daha sahih buna göre alınmaz ve cumhuru ulamaya görede alınmaz ve sağılmaz Hanefilerle, Şâfiîlere, Mâlikilere ve Cumhur-ı ulemâ*ya göre izinsiz hiç bir kimse, birinin bağ ve bahçesinden yemiş yiyemez; davarının sütünü içemez. Meğer ki muztar kala. O zaman zaruret miktarı yiyip içebilir.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
İNTERNET CAFE AÇMA ŞARTLARI


İçkisiz istirahat ve eğlence yeri (İNTERNET KAFE) açmak ve işletmek isteyen gerçek kişinin bizzat kendisi, şirket veya diğer özel hukuk tüzel kişilerin yetkili temsilcisi, dilekçe ile mahallin en büyük mülki amirine başvuru dilekçesine;

A) İçkisiz istirahat ve eğlence yerini açacak ve işletecek gerçek kişi veya ortakları bakımından; Nüfus cüzdanı örneği. İkametgah belgesi, Bulaşıcı hastalığı bulunmadığına dair uzman hekimden alınacak sağlık raporu, Adli sicil belgesi ve 5 adet renkli fotoğraf...

B) Şirket veya diğer özel hukuk tüzel kişileri bakımından; Kuruluş ilanı, Açılması istenilen yer için yönetim kurulu karar tutanağı ve yetkili temsilciye yönetim kurulu kararıyla verilmiş yetki belgesi, Açılması istenilen yeri işletecek olan mesul müdür için yönetim kurulu kararının tasdikli sürati için (a) bendinde istenilen belgeler istenir.

C ) İş yeri bakımından ; işyeri kiralık ise noter tasdikli kira kontratı. (Noter tarafından tanzim edilecektir.), Tasdikli tapu senedi sureti, Yönetim planında aksi bir hüküm yoksa; tapuda (Yapı kullanma izin belgesinde) mesken olarak görünün yerler için kat maliklerinin oy birliği ile alacağı karar tutanağı, tapuda (Yapı kullanma izin belgesinde) iş yeri olarak görünün yerler için kat maliklerinin oy çokluğu ile alacağı karar tutanağı eklenir.

Başvuru sırasında sunulan belgelerin son altı ay içinde düzenlenmiş olması gereklidir. Belgeleri eksik ve mevzuata uygun olmayan başvurular değerlendirilmeye alınmaz. ve eksiklerin giderilmesi için 30 günlük ek süre tanınır. Bu süre sonunda eksiklerin tamamlanmaması halinde başvuru işlemden kaldırılır.

2- INTERNET CAFE AÇACAK GERÇEK KİŞİ VE VARSA ORTAKLARI İLE ÖZEL HUKUK TÜZEL KİŞİLERİN MESUL MÜDÜRLERİNDE ARANACAK ŞARTLAR

A) Banyo, Hamam, Sauna, Masaj salonu, Plaj, açık-kapalı havuz ve benzeri yerler için yirmi bir yaşını, diğer içkisiz istirahat ve eğlence yerleri için on sekiz yaşını bitirmiş ve medeni hakları kullanma ehliyetine sahip olmak.

B) Kişi güvenliği ve kamu düzeni için sürekli tehlike yarattığı gerekçesiyle daha önce işlettiği veya yönettiği aynı nitelikteki içkisiz istirahat ve eğlence yerine ait işletme izni ikiden fazla iptal edilmemiş olmak.

C) Kahvehane, kıraathane ve oyun yeri açacak kişiler için, ayrı ayrı zamanlarda kumar oynamak veya oynatmaktan dolayı üçten fazla ceza almamış olmak veya Türk Ceza Kanununun ll9. maddesine istinaden aynı suçlardan dolayı üçten fazla ön ödemede bulunmamış olmak veya l072 Sayılı Rulet, Tilt, Langırt ve Benzeri oyun Alet ve Makineleri Hakkında Kanuna muhalefetten dolayı hüküm giymemiş olmak.

Kahvehane, kıraathane ve oyun yerleri için okul öncesi eğitim, ilk ve orta öğretim ve eğitim okul bina ve tesisleri ile ilk ve orta öğretim öğrencilerinin devam ettiği kurs, dershane, özel öğretim kurumları ve bu öğrencilerin kaldığı öğrenci yurtlarına ait bina, tesis ve bunların müştemilatına 100 metreden yakın mesafede bulunmamak.

A) Taahhütnamede belirtilen kurallara uymak.

TAAHHÜTNAME;

a- Konulan emir ve yasaklara riayet edeceğim,
b- İşyeri kapatma saatlerine uyacağım,
c- 18 yaşından küçükleri almayacağım,
d- İnternet üzerinde yayın yapan WEB sitelerinde ;

1- Kumar siteleri, bahisler ve pornografik yayın içerikli sitelere erişim,
2- Devletin ülkesi ve milleti ile bölünmez bütünlüğünü zedeleyici ve anayasal düzeni yıkma amacına yönelik kurulan sitelere erişimin,
3- Her türlü suç unsuru taşıyan nitelikteki sitelerin kullanılması,
4- Lisanssız ve bandrolsüz her türlü film, bilgisayar yazılımı, bilgisayar ortamında tutulan veri ve bilgisayar oyunlarına ait CD ve benzeri ekipmanların yasadışı olarak kopyalanması, kiralanması veya kopyalanarak satılması,
5- İnternet vasıtasıyla diğer bilgisayarlara veya bilgisayar ağlarına kasten zarar verilmesi, halinde İnternet kafe belgesi iptal edilecek ve/veya önleyici tedbir olarak diğer yasalara uygulanacağını öğrendiğimden, verilecek cezaları ve kapatma işlemlerini kabul edeceğimi kabul ederim.

3) INTERNET KAFETERYA VEYA OYUN YERı OLARAK RUHSAT ALMAK İSTEYENLERDE ARANACAK ŞARTLAR

İnternet üzerinde yayın yapan web sitelerinde,

1- Kumar siteleri, bahisler, ve pornografik yayın içerikli sitelere erişim
2- Devletin ülkesi ve milleti ile bölünmez bütünlüğünü zedeleyici ve anayasal düzeni yıkma amacına yönelik kurulan sitelere erişimin
3- Her türlü suç unsuru taşıyan nitelikteki sitelerin kullanılması
4- Lisansız ve bandrolsüz her türlü film, bilgisayar yazılımı, bilgisayar ortamında tutulan veri ve bilgisayar oyunlarına ait cd ve benzeri ekipmanların yasa dışı olarak kopyalanması, kiralanması veya kopyalanarak satılması,
5-İnternet vasıtasıyla diğer bilgisayarlara veya bilgisayar ağlarına kasten zarar verilmesi halinde İnternet kafe belgesi iptal edilecek ve/ veya önleyici tedbir olarak diğer yasalar uygulanacaktır. Taahhütnamede belirtilen kurallara uymak.


İSTANBUL VALİLİĞİNİN CAFE AÇMA ŞARTLARI

Başvuru Koşulları: Umuma Açık Yerler

İNTERNET CAFELERDE ASILMASI GEREKEN PANOLAR

1- İlgili Kanun Gereği Sigara İçilmesi Yasaktır.
2- İlgili Kanun Gereği Suç Unsuru Taşıyan Nitelikteki Sitelerin Kullanılması Yasaktır.
3- 12 Yaşından Küçüklerin Girmesi Yasaktır.
4- 18 Yaşından Küçüklerin Saat 20.00'den Sonra Yanında Ailesi Olmadan Girmesi Yasaktır.


OYUN YERİ :
Kumar ve Kazanç kastı bulunmamak şartı ile bilgi ve maharet arttırıcı, beden ve zeka geliştirici nitelikte oyunların oynandığı veya oynatıldığı, bu amaçla imal edilmiş otomatik veya yarı otomatik, mekanik veya elektronik oyun alet ve makineleri ile televizyon veya video oyunları ve bunların benzerlerinin bulundurulup çalıştırıldığı yer

OYUN YERİ KRİTERLERİ
a- İşyerinin kendine has yangın çıkışı bulunacaktır.
b- Diğer umuma açık yerlerde aranan şartlar aranacaktır.
c- Oyun salonlarında bulundurulacak makine sayısında sınırlama aranmayacaktır.
d- Oyun makineleri ile elektrik tesisatı topraklandırılacaktır.
e- Isıtma, soğutma ve havalandırma tesisatı bulunacaktır.
f- Bay ve bayanlar için ayrı ayrı WC bulunacaktır.
g- Makinelerin mekanik ses ayarlaması yapılacaktır.
h- Temizlik işleriyle uğraşan sürekli personel çalıştırılarak, makinelerin ve bulundukları mekanın günlük temizliği mutlaka yapılacaktır.
ı- Oyun yerlerinin açılmasına izin verilirken resmi veya özel okul binalarından kapıdan kapıya 100 metre uzaklıkta bulunması ve okullar dışındaki diğer özel öğretim kurumlarıyla aynı binada bulunmama zorunluluğu vardır.

İÇKİSİZ İSTİRAHAT VE EĞLENCE YERİ :

Halkın tektek veya toplu halde, geçici bir süre hoşça vakit geçirmesi, eğlenmesi, dinlenmesi ve/veya konaklaması için açılan yer.

İÇKİLİ İSTİRAHAT VE EĞLENCE YERİ :
Halkın tektek veya toplu halde, geçici bir süre hoşça vakit geçirmesi, eğlenmesi, dinlenmesi ve/veya konaklaması için açılan yer.

MESUL MÜDÜR : Açılması izne bağlı umuma açık istirahat ve eğlence yerinin yönetilmesi ile sorumlu olmak üzere işletmeci tarafından tayin edilen kişi.

Gerekli Belgeler...

İNTERNET CAFE AÇACAKLAR İÇİN BELGELER

1- Kaymakamlık Makamına Dilekçe (İlk defa açacaklar) Devirlerde (devir ettim-devir aldım şeklinde)
2- Nüfus cüzdanı örneği. (Kahvehanelerde 18 yaşını bitirmiş olmak.)
3- İkametgah belgesi.
4- Adli sicil belgesi (C.Bş.Sav.'dan) Sabıka varsa mahkeme kararları.
5- 8 adet renkli fotoğraf (son altı ay içinde çekilmiş)
6- İş yeri kiralık ise kira kontratının tasdikli fotokopisi (Aslının Noter veya Yetkili memur tarafından tasdiki)CİLT:, SAHİFE, ADA., PARSEL, MAHALLE., BAĞIMSIZ BÖLÜM. yazılacak
7- Tapu senedi sureti (Aslının Noter yada Yetkili Memur tarafından tasdiki.)
8- Yönetim planında aksine bir hüküm yoksa,tapuda mesken olarak görünen yerler için kat maliklerinin oy birliği ile alacağı karar tutanağı. Tapuda işyeri olarak görünen yerler için muvafakat aranmamaktadır. (Aslının Memur tarafından tasdiki.)

09-Şirketler diğer özel hukuk tüzel kişileri bakımından :
a- Kuruluş ilanı,
b- Açılması istenilen yer için,yönetim kurulu karar tutanağı ve yetkili temsilciye yönetim kurulu kararıyla verilmiş yetki belgesi.
c- Açılması istenilen yeri işletecek olan mesul müdür için yönetim kurulu kararının tasdikli sureti. (Aslının Yetkili Memur tarafından tasdiki.)


OYUN YERİ AÇACAKLAR İÇİN BELGELER

1- Kaymakamlık Makamına Dilekçe (İlk defa açacaklar) Devirlerde (devir ettim-devir aldım şeklinde)
2- Nüfus cüzdanı örneği. (Kahvehanelerde 18 yaşını bitirmiş olmak.)
3- İkametgah belgesi.
4- Adli sicil belgesi (C.Bş.Sav.dan) Sabıka varsa mahkeme kararları.
5- 8 adet renkli fotoğraf (son altı ay içinde çekilmiş)
6- İş yeri kiralık ise kira kontratının tasdikli fotokopisi (Aslının Noter veya Yetkili memur tarafından tasdiki) CİLT:, SAHİFE, ADA., PARSEL, MAHALLE., BAĞIMSIZ BÖLÜM. yazılacak
7- Tapu senedi sureti (Aslının Noter yada Yetkili Memur tarafından tasdiki.)
8- Yönetim planında aksine bir hüküm yoksa, tapuda mesken olarak görünen yerler için kat maliklerinin oy birliği ile alacağı karar tutanağı. Tapuda işyeri olarak görünen yerler için muvafakat aranmamaktadır. (Aslının Memur tarafından tasdiki.)
9-Şirketler diğer özel hukuk tüzel kişileri bakımından :
a- Kuruluş ilanı,
b- Açılması istenilen yer için,yönetim kurulu karar tutanağı ve yetkili temsilciye yönetim kurulu kararıyla verilmiş yetki belgesi.
c- Açılması istenilen yeri işletecek olan mesul müdür için yönetim kurulu kararının tasdikli sureti. (Aslının Yetkili Memur tarafından tasdiki.)


İÇKİSİZ YER AÇACAKLAR İÇİN BELGELER İçkisiz istirahat ve eğlence yeri açmak ve işletmek isteyen gerçek kişinin bizzat kendisi, şirket veya diğer özel hukuk tüzel kişilerin yetkili temsilcisi, dilekçe ile mahallin en büyük mülki amirine başvurur. Başvuru dilekçesine;

a) İçkisiz istirahat ve eğlence yerini açacak ve işletecek gerçek kişi veya ortakları bakımından;

1- Nüfus cüzdan örneği,
2- İkametgâh belgesi,
3- (Değişik-21.12.2003/6449) Bulaşıcı hastalıkları olmadığına dair resmi hekimden alınacak sağlık raporu,
4- Adli sicil belgesi,
5- Renkli fotoğraf,

b) Şirket veya diğer özel hukuk tüzel kişileri bakımından;
1- Kuruluş ilanı,
2- Açılması istenilen yer için, yönetim kurulu karar tutanağı ve yetkili temsilciye yönetim kurulu kararıyla verilmiş yetki belgesi,
3-Açılması istenilen yeri işletecek olan mesul müdür için, yönetim kurulu kararının tasdikli sureti ve (a) bendinde belirtilen belgeler,

c) İş yeri bakımından;
1- İş yeri kiralık ise Noterden veya Yetkili Memurdan tasdikli kira kontratı,
2- Noterden veya Yetkili Memurdan Tasdikli tapu senedi sureti,
3- Yönetim planında aksine bir hüküm yoksa; tapuda mesken olarak görünen yerler için kat maliklerinin oy birliği ile ele alacağı karar tutanağı, tapuda iş yeri olarak görünen yerler için ise muvafakat aranmamaktadır. (EGM, 22.10.2002 gün ve 511 sayılı Danıştay Kararı) eklenir.


Başvuru sırasında sunulan belgelerin son altı ay içinde düzenlenmiş olması gereklidir. Belgeleri eksik veya mevzuata uygun olmayan başvurular değerlendirmeye alınmaz ve eksikliklerin tamamlanması için otuz günlük ek süre tanınır. Bu süre sonunda eksikliklerin tamamlanmaması halinde başvuru işlemden kaldırılır. (Değişik-21.12.2003/6449) İçkisiz istirahat ve eğlence yerinin devri halinde, yeni işletici şahıs hakkında yapılacak tahkikatla birlikte tapu kayıtlarında herhangi bir değişiklik olup olmadığı ve kira kontratının usulüne göre yapılıp yapılmadığı incelenir. Devir işlemlerinde, devralmak isteyen kişinin başvurusu sonuçlanana kadar işletme ruhsat sahibinin sorumluluğundadır...
 
I Çevrimdışı

ibn teymiyye

Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum,
kardeşler, ben kendi kanaatimi söyleyeyim(Hoca efendi ses kaydında kanaatini söylemiş) : Elbette hakkında kessin nass olmayan bir konuda kanaatimi belirtmek istiyorum. Fakat konu hakkında direkt nass olmadığı için şu hadise ''Kadı, Fetvayı verse de sen yine kalbine danış''(Ahmed B. Hanbel e-Musned) atıfta bulunmak istiyorum. Fıkıhta bilinen bir kuraldır, bazen kötü olan (hades anlamında) ile iyi olan karışırsa, kişi iyi olanı kastedederek kullanmasına cevaz verilebilir. Bu minvalde, İnternet kafenin haram olduğunu söylemek, Allahu a'lem isabetli olmadığını kessin nass olmadığından dolayı isabet etmediğini söylemek gerek. Fakat buna mekruh, vb hükümler verilmesi onun daha iyi anlaşılacağını ifade eder. Hoca efendi de zaten kendisi diyor ki '' internetin kendisi haram değil'' biz de sorarız:
Haram li aynihi olmayan bir şey için hangi usul ile haram li ğayrihi denilir. Ve haram li ğayrihi de fetva kat'i olarak ifade kullanmayı mı gerektirir yoksa fetvanın ucu açık mı bırakılır. Örneğin, Bıçak satmak, bıçak kötü işte de kullanılabilir, hayırlı işte de kullanılabilir. bunun fayda zarar yönüne baktığımızda fetvanın verileceği yönü de anlarız. İnternet kafenin haram olduğunu söylemek, anladığım kadarı ile kur'an'da içkinin faydasının(ki çok az bir faydası var) oranı ile aynı olmalı. Peki internet kafe için bardağın boş tarafına bakmaktansa dolu tarafını da görmek daha ehvendir derim. Hoca efendi, alternetiften bahsediyor. Ben de derim ki:
bence alternatifi inşaat köşesinde aramaktansa örneğin içeriye kamera döşetmek vb müstehcen siteler için önlem almak veya kafeye gelen kişilere risale, çay ikram edip insanlara oradan davet-tebliği yapmak... vb
Not: Benim internet kafem yok. Ve internet kafe de işletmiyorum, kafe açmak veya kafe işletmek gibi bir niyetim de yok fakat bu mesleğin hayırlı bir şekilde kullanılabileceğine inanıyorum...
 
Üst Ana Sayfa Alt