Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Hanefi Mezhebine Göre İmanın Tarifi Nasıldır?

tewhidwetakwa Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Screenshot_20221227_233901.jpg
Selamun aleyküm bazan en basit bir meselede takılabiliyorum ama bu sefer çıkmaz sokağa girdim işin içinden çıkamadım Benim anlamadığım mesele şu fotoyu okursanız kalbiyle tastik eden ama diliyle ikrar etmeyen kişi kafirdir benim anlamadığım meselede bir insan diliyle ikrar etmezse neden kalbiyle tastik ederki kalp ile tastik imandır. tabiki alimlerimiz akaidde yanlış yaptı demeyeceğim ama kalbiyle tasdik eden bir kişi neden diliyle ikrar etmezki böyle bir insan topluluğu varmıdır acaba

Bu meseleleye kafam basmıyor bana yarıdmcı olursanız iyi olur :(
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Tasdik dediğimiz şey inanmak, kabul etmek, onaylamak.Bir kişi yakinen Allah'ı ve Rasul'ünü tasdik edebilir.Fakat dünyevi hırs olsun, kavmiyetçilik olsun , kibir olsun bu sebeplerle ikrar etmeyebilir.Kalben bunun doğruluğunu bilir ama dil ve azalarla bunu yerine getirmez.Bunu ilan etmez.

Mesela Ebu Talip Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in peygamber olduğunu biliyordu.Ama kelime-i şehadeti getirmedi kavminin dini üzere öldü.

Herakliyus Ebu Süfyan soru sorduğunda peygamberin peygamber olduğunu anladı ama kelime-i şehadet getirip tabi olmadı.

Firavun yakinen Musa Aleyhisselam'ın getirdiklerinin hak olduğunu biliyordu ama kibir, saltanat hırsı vs. onu engelledi.
 
tewhidwetakwa Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Tasdik dediğimiz şey inanmak, kabul etmek, onaylamak.Bir kişi yakinen Allah'ı ve Rasul'ünü tasdik edebilir.Fakat dünyevi hırs olsun, kavmiyetçilik olsun , kibir olsun bu sebeplerle ikrar etmeyebilir.Kalben bunun doğruluğunu bilir ama dil ve azalarla bunu yerine getirmez.Bunu ilan etmez.

Mesela Ebu Talip Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in peygamber olduğunu biliyordu.Ama kelime-i şehadeti getirmedi kavminin dini üzere öldü.

Herakliyus Ebu Süfyan soru sorduğunda peygamberin peygamber olduğunu anladı ama kelime-i şehadet getirip tabi olmadı.

Firavun yakinen Musa Aleyhisselam'ın getirdiklerinin hak olduğunu biliyordu ama kibir, saltanat hırsı vs. onu engelledi.
Anladım yani kişinin bilmesi inanması anlamına geliyor. Buda tasdik oluyor
Ben ise burdaki tasdiki kişinin kalben inanıp ama onaylaması anlamında anlıyordum hep Allah swt razı olsun axi bu şekilde düşünmemiştim
 
عبد الرحمن Çevrimdışı

عبد الرحمن

قُل آمَنتُ بِاللهِ ثُمَّ استَقِم
İslam-TR Üyesi
Anladım yani kişinin bilmesi inanması anlamına geliyor. Buda tasdik oluyor
Ben ise burdaki tasdiki kişinin kalben inanıp ama onaylaması anlamında anlıyordum hep Allah swt razı olsun axi bu şekilde düşünmemiştim

Anladığın şekliyle doğru kardeşim. Tasdik etmek, doğrulamak, inanmak demektir. Bir şeyin doğruluğunu bilmeye ise ilim denir. Bu ikisi birbirinen farklı kavramlar Hanefi mezhebinde! İlim tasdiğin içinde vardır, ancak ilim kendi başına tasdik değildir. Tasdik olması için kişi bildiğini kalben doğrulması gerekir, yani iradesini imana tevcih etmesi gerekir. Ali el-Kari iman "ilim ve ikrardır" denmesini daha uygun bulmuştur, böylece tasdiğin ilim üzere kurulu bir kabul olduğu daha iyi ifade edilir. Tasdik ve ikrar dendiğinde ise ikrarın yokluğu örneğin konuşamama gibi özürlerden dolayı olabilir, der Ali el-Kari.

Buna göre Ebu Talip, Herakliyus ve Firavun risâletin doğruluğunu bilmelerine rağmen tasdik etmemişler, inkar etmişlerdir, denir. Hanefiler bunların tasdik ettiğini söylemezler. Bazıları tasdik kelimesini ilim yani bilme manasında kullanıyorlar, ancak bu Hanefilerin usulünde böyle değildir.

(Bazı Eşarilerin tasdik ilimdir demesi de aynı şekilde tasdiğin ilimden yani bilmekten ibaret olduğu anlamına gelmez. Bunu Cehm söylemiştir yalnızca. Eşari mezhebini bu şekilde anlayanlar olduysa da bu böyle değildir Eşari ulemasının kendi ifadesini esas alırsak. Örneğin Bakıllani 'tasdik, o ilimdir' derken tasdiğin ilim üzere bina edilmesinin zaruri olduğunu ifade etmek ister.)
 
tewhidwetakwa Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Uzunca cevabın için teşekkür ederim ama yine başa döndük sanırım lakin dediğim gibi ben tasdiki hep gerçekten iman etme onu onaylama diye anlamıştım bir önceki cevap veren axi de öyle olmadığını söylüyor. O halde tasdik gerçekten birşeyi onaylamaksa bu yine benim ihtilafıma nedsn oluyor.
Genel de bu kavramları araştırıp veya okudupum zaman ya araştırmacılar yada alğmler örneğin hudeybi oda tastik eden ama ikrar etmeyen kişi müslüman değildir diyor. O halde ben bunu nasıl anlamalıyım madem tastik gerçekten onaylamak iman etmek anlamına geliyor sa gayrimüslim bşri ikrar etmediği şahadet getirmediği halds kalbiyle iman etse dahi kâfirdir. Diyor alimler veya araştırmacılar benim anlmadığım meselede o ya gayrimüslim biri şahset getirmediği halde neden kalbi ile tasdik(iman) etsinki alimlerimiz hata mı yaptı? diye bşr soruda sormak zannımca Alimim etini yemek gibi birşey olsa gerek alimin etini yemek de zehirlidir. o halde sorumu Tekrar edecek olursam
Kalbiyle iman eden biri ağızıyla neden şehadet getirmezki ikrah olsa tamaam ama böyle birşeyin ikrah adı altınca olmasını boşverin alimlerimiz gayet açık açık bunu söylüyor zaten bu konuyu hakikatten kafam almıyor axi :(
 
tewhidwetakwa Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
(Bazı Eşarilerin tasdik ilimdir demesi de aynı şekilde tasdiğin ilimden yani bilmekten ibaret olduğu anlamına gelmez. Bunu Cehm söylemiştir yalnızca. Eşari mezhebini bu şekilde anlayanlar olduysa da bu böyle değildir Eşari ulemasının kendi ifadesini esas alırsak. Örneğin Bakıllani 'tasdik, o ilimdir' derken tasdiğin ilim üzere bina edilmesinin zaruri olduğunu ifade etmek ister.)
Evet tasdikin sadece ilim değilde iman kalben onaylamak olduğunu bende hep öyle anlamışımdır. Lakin bi üste yazdığım gibi axi yine sorumu tekrarlamış olucam galiba
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Evet tasdikin sadece ilim değilde iman kalben onaylamak olduğunu bende hep öyle anlamışımdır. Lakin bi üste yazdığım gibi axi yine sorumu tekrarlamış olucam galiba
Bu yazı sana bir fikir verebilir:

Şüphe yok ki amel cinsini terkeden, itaatten yüz çevirmiş ve yerine getirmekten kaçınmıştır. Böyle olunca imanın bir öğesini terkedenin imanı terkettiğine delalet eden âyetler, imanın bu iki ruknün bir araya gelmesinden meydana gelişinin bir kanıtıdır. Bu âyetlerden bazıları şunlardır:

1-"De ki: "Allah'a ve peygambere itaat edin". Yüz çevirirlerse bilsinler ki, Allah inkar edenleri sevmez." (Âl-i İmran: 32) 2-"Munafiklar: "Allah'a ve Peygambere inandık, itaat ettik" derler; sonra da bir takımı yüz çevirirler. İşte bunlar inanmış değillerdir." (Nur: 47)
3-"O, peygamberi doğrulamamış, namaz kılmamış, ama yalanlayıp yüz çevirmişti" (Kıyame: 31-32)

4-"Oraya, yalanlayıp yüz çevirmiş olan o en azgından başkası yaslanmaz." (Leyl: 15-16)

5-Allahu Teala Musa ve Harun aleyhisselamın dilinden de şöyle buyurur: "Doğrusu bize, yalanlayıp sırt çevirene azap edileceği vahyolundu." (Tá-Ha: 48)

Şeyhülislam ibn Teymiye şöyle der: "Böylelikle yüz çevirmenin (tevelli) yalanlama demek olmadığı görülmektedir. Aksine burada yüz çevirmek itaattan uzak olmaktır. İnsanlara düşen, Resul'ün verdiği haberleri tasdik etmek ve emirlerine itaat etmektir. Tasdikin zıddı yalanlamak, itaatin zıddı da yüz çevirmektir. İşte bundan dolayı Allahu Teala: "İşte o tasdik de etmemiş, namaz da kılmamış, fakat yalanlamış ve yüz çevirmişti" (Kıyamet/31-32) buyurmaktadır. Başka yerde de Allahu Teala şöyle buyurmuştur: "Derler ki: Biz Allah'a ve Resulüne iman ve itaat ettik. Sonra onlardan bir gurup yüz çevirirler, onlar müminlerden değildirler." (Nur/47) Görüldüğü gibi amelden yüz çeviren kimseye sözlü olarak gerekeni yerine getirse bile, iman isminin verilmesi reddedilmektedir."

İbn Teymiye sözünü şöyle sürdürür: "Kur'an ve sünnette ameli olmayan kimselere mümin adının verilmesi pek çok yerde reddedilmiştir. Aynı şekilde münafık hakkında da iman adının kullanılması reddedilmiştir. Açıktan açığa düşmanlık ve muhalefet ile birlikte kalbi ile gerçeği bilen kimseye ise, hiçbir şekilde mümin adı verilmemiştir. Cehmiyye'ye göre ise, eğer bu bilgi kalbinde bulunuyor ise, o. peygamberlerin imanı gibi, kamil bir iman ile mümin kabul edilir. İsterse söylediğini söylesin, yaptığını da yapsın. Cehmiyye'ye göre kalbinden bu bilgi gitmedikçe, imanın da ondan uzaklaşması düşünülemez." (e'l-İman, s. 137, Mecmû'ul Fetâvâ 7/142)

Şeyhulislam İbn Teymiyye der ki: "İmanın, kalbin tasdikinden ibaret olduğunu kabul eden kimse şunu söylemiş olmaktadır:"Cehennemlik hiçbir kafirden Allah'ı tasdikten eser yoktur; ne ibliste ne de başkasında..."

Başka yerlerdeki Kuran nasları da, kafirlerin dünyada iken Rabbi tasdik eden kimseler olduklarına delalet etmektedir.Allah'ı yalanladığını açıkça beyan eden Firavun bile, kalben tasdik etmekte idi:"Vicdanları yakinen kabul ettiği halde, zulüm ve büyüklenme nedeniyle bunları inkar ettiler."(Neml/14)

Ya da Musa'nın Firavuna söylediği gibi : "Andolsun ki bunları - açık belgeler olarak-göklerin ve yerin Rabb'inden başkasının indirmediğini sen de biliyorsun."(İsra/102)

Buna rağmen Firavun mümin sayılmamıştı.Hatta Musa Aleyhisselam şöyle dedi: "Rabbimiz mallarını helak et, kalplerini mühürle.Onlar acıklı azabı görünceye dek iman etmesinler." (Yunus/88)

Başka bir yerde Allahu Teala kafirlerden bahsederek, onların yaratıcıyı itiraf ettiklerini bildirir: "Kendilerini yaratanın kim olduğunu sorarsan, elbette Allah'tır derler."(Zuhruf/87)
(Mecmu'ul Fetava: 7/150-152)
 
tewhidwetakwa Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bu yazı sana bir fikir verebilir:

Şüphe yok ki amel cinsini terkeden, itaatten yüz çevirmiş ve yerine getirmekten kaçınmıştır. Böyle olunca imanın bir öğesini terkedenin imanı terkettiğine delalet eden âyetler, imanın bu iki ruknün bir araya gelmesinden meydana gelişinin bir kanıtıdır. Bu âyetlerden bazıları şunlardır:

1-"De ki: "Allah'a ve peygambere itaat edin". Yüz çevirirlerse bilsinler ki, Allah inkar edenleri sevmez." (Âl-i İmran: 32) 2-"Munafiklar: "Allah'a ve Peygambere inandık, itaat ettik" derler; sonra da bir takımı yüz çevirirler. İşte bunlar inanmış değillerdir." (Nur: 47)
3-"O, peygamberi doğrulamamış, namaz kılmamış, ama yalanlayıp yüz çevirmişti" (Kıyame: 31-32)

4-"Oraya, yalanlayıp yüz çevirmiş olan o en azgından başkası yaslanmaz." (Leyl: 15-16)

5-Allahu Teala Musa ve Harun aleyhisselamın dilinden de şöyle buyurur: "Doğrusu bize, yalanlayıp sırt çevirene azap edileceği vahyolundu." (Tá-Ha: 48)

Şeyhülislam ibn Teymiye şöyle der: "Böylelikle yüz çevirmenin (tevelli) yalanlama demek olmadığı görülmektedir. Aksine burada yüz çevirmek itaattan uzak olmaktır. İnsanlara düşen, Resul'ün verdiği haberleri tasdik etmek ve emirlerine itaat etmektir. Tasdikin zıddı yalanlamak, itaatin zıddı da yüz çevirmektir. İşte bundan dolayı Allahu Teala: "İşte o tasdik de etmemiş, namaz da kılmamış, fakat yalanlamış ve yüz çevirmişti" (Kıyamet/31-32) buyurmaktadır. Başka yerde de Allahu Teala şöyle buyurmuştur: "Derler ki: Biz Allah'a ve Resulüne iman ve itaat ettik. Sonra onlardan bir gurup yüz çevirirler, onlar müminlerden değildirler." (Nur/47) Görüldüğü gibi amelden yüz çeviren kimseye sözlü olarak gerekeni yerine getirse bile, iman isminin verilmesi reddedilmektedir."

İbn Teymiye sözünü şöyle sürdürür: "Kur'an ve sünnette ameli olmayan kimselere mümin adının verilmesi pek çok yerde reddedilmiştir. Aynı şekilde münafık hakkında da iman adının kullanılması reddedilmiştir. Açıktan açığa düşmanlık ve muhalefet ile birlikte kalbi ile gerçeği bilen kimseye ise, hiçbir şekilde mümin adı verilmemiştir. Cehmiyye'ye göre ise, eğer bu bilgi kalbinde bulunuyor ise, o. peygamberlerin imanı gibi, kamil bir iman ile mümin kabul edilir. İsterse söylediğini söylesin, yaptığını da yapsın. Cehmiyye'ye göre kalbinden bu bilgi gitmedikçe, imanın da ondan uzaklaşması düşünülemez." (e'l-İman, s. 137, Mecmû'ul Fetâvâ 7/142)

Şeyhulislam İbn Teymiyye der ki: "İmanın, kalbin tasdikinden ibaret olduğunu kabul eden kimse şunu söylemiş olmaktadır:"Cehennemlik hiçbir kafirden Allah'ı tasdikten eser yoktur; ne ibliste ne de başkasında..."

Başka yerlerdeki Kuran nasları da, kafirlerin dünyada iken Rabbi tasdik eden kimseler olduklarına delalet etmektedir.Allah'ı yalanladığını açıkça beyan eden Firavun bile, kalben tasdik etmekte idi:"Vicdanları yakinen kabul ettiği halde, zulüm ve büyüklenme nedeniyle bunları inkar ettiler."(Neml/14)

Ya da Musa'nın Firavuna söylediği gibi : "Andolsun ki bunları - açık belgeler olarak-göklerin ve yerin Rabb'inden başkasının indirmediğini sen de biliyorsun."(İsra/102)

Buna rağmen Firavun mümin sayılmamıştı.Hatta Musa Aleyhisselam şöyle dedi: "Rabbimiz mallarını helak et, kalplerini mühürle.Onlar acıklı azabı görünceye dek iman etmesinler." (Yunus/88)

Başka bir yerde Allahu Teala kafirlerden bahsederek, onların yaratıcıyı itiraf ettiklerini bildirir: "Kendilerini yaratanın kim olduğunu sorarsan, elbette Allah'tır derler."(Zuhruf/87)
(Mecmu'ul Fetava: 7/150-152)
Axi Allah suphenehu ve teala razı olsun lakin bu yazı benim sorduğum sorunun tam tersi ben diliyle ikrar etmeyen neden tastik etsin ki ki tasdikin hakiki manada iman olduğu anlaşılıyor artık soruma çok zıt bir yazı maalesef çünkü yazıda münafıkkardan bahsediyor münafıklar dil ile ikrar edip kalp ile tasdik (iman) etmeyen insanlardır Biliyorsun zaten Yinede teşekkür ederim kayıtsız kalmadığın için Allahın cc izni ile hakkı bulacağız inşAllah
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Axi Allah suphenehu ve teala razı olsun lakin bu yazı benim sorduğum sorunun tam tersi ben diliyle ikrar etmeyen neden tastik etsin ki ki tasdikin hakiki manada iman olduğu anlaşılıyor artık soruma çok zıt bir yazı maalesef çünkü yazıda münafıkkardan bahsediyor münafıklar dil ile ikrar edip kalp ile tasdik (iman) etmeyen insanlardır Biliyorsun zaten Yinede teşekkür ederim kayıtsız kalmadığın için Allahın cc izni ile hakkı bulacağız inşAllah
Hayır kardeşim yazıda bilakis tasdikin hakiki manada iman olmadığından bahsediyor.

Şeyhulislam İbn Teymiyye der ki: "İmanın, kalbin tasdikinden ibaret olduğunu kabul eden kimse şunu söylemiş olmaktadır:"Cehennemlik hiçbir kafirden Allah'ı tasdikten eser yoktur; ne ibliste ne de başkasında..."

Başka yerlerdeki Kuran nasları da, kafirlerin dünyada iken Rabbi tasdik eden kimseler olduklarına delalet etmektedir.Allah'ı yalanladığını açıkça beyan eden Firavun bile, kalben tasdik etmekte idi:"Vicdanları yakinen kabul ettiği halde, zulüm ve büyüklenme nedeniyle bunları inkar ettiler."(Neml/14)


Şu kısımda da şundan bahsediyor: Şeyhülislam ibn Teymiye şöyle der: "Böylelikle yüz çevirmenin (tevelli) yalanlama demek olmadığı görülmektedir. Aksine burada yüz çevirmek itaattan uzak olmaktır. İnsanlara düşen, Resul'ün verdiği haberleri tasdik etmek ve emirlerine itaat etmektir. Tasdikin zıddı yalanlamak, itaatin zıddı da yüz çevirmektir. İşte bundan dolayı Allahu Teala: "İşte o tasdik de etmemiş, namaz da kılmamış, fakat yalanlamış ve yüz çevirmişti" (Kıyamet/31-32) buyurmaktadır. Başka yerde de Allahu Teala şöyle buyurmuştur: "Derler ki: Biz Allah'a ve Resulüne iman ve itaat ettik. Sonra onlardan bir gurup yüz çevirirler, onlar müminlerden değildirler." (Nur/47) Görüldüğü gibi amelden yüz çeviren kimseye sözlü olarak gerekeni yerine getirse bile, iman isminin verilmesi reddedilmektedir."


Yani burada Şeyhulislam tasdikin zıttı yalanlamaktır diyor.Eğer tasdik tam bir iman olsaydı Allah münafıkların kalbi olarak tasdiği geçtim dil ile inandıklarını söyledikleri halde itaatten yüz çevirdikleri için onların bu iddiasını kabul etmiyor.

Yani selefe göre iman, Kalp ile tasdik dil ile ikrar ve organlarla ameldir.

Ayette firavun için Allah Subhanehu ve Teala şöyle buyuruyor: "Vicdanları yakinen kabul ettiği halde, zulüm ve büyüklenme nedeniyle bunları inkar ettiler."(Neml/14)
Yakin bilginin ve tasdikin en üst derecesidir.
 
tewhidwetakwa Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
O halde benim anlamadığıma göre firavun taddik ediyordu Allahualem senin yazdığın yazıyı şimdi daha iyi anladım bunu destekleyen makalelerde var ekran fotoğrafı atacağım tabi benim burda cahilliğim tasdikin ne anlama gelmesi onu bğlmemem oldu Tasdik eğer Gönülden iman etmek anlamına yani inanmak kabuk etmek anlamında geliyorsa o halde benim sorduğum soru çözülmemiş olacak Allahualem Lakin yazıya bakarsak Tasdik gönülden iman etmek anlamına gelmiyor. O halde firavun da yahudiler de rasulullahın hak olduğunu biliyorsa onların bilmesi bile tasdik etmek anlamına geliyor. ALLAHUAlem buda benim sorumu çözüme kavuşturuyor.

O halde demiştim ya dil ile ikrar etmeyen kişi neden kalp ile tasdik etsinki kalp ile tasdik etmek gerçek bir iman değilse sadece bilmekse o halde dil ile ikrar etmeyen ama kalp ile tasdik eden bir kişide normaldir yani kafir bir insan fravun örneği gibi o zaman şu anlaşılıyor kafir dahi tasdik edebilir. Gönderdiğim fotoğraflarda yazıya delil oluyor.
O halde kalp ile tasdik gerçek anlamda bir iman değilse sadece bilmekse Allahualem bu konuda çözüme kavuşuyor.

İşte benim iftilafıma neden olanda tasdiki bilmemek oldu heralde

Yazıyı anlayamamışım başta kusura bakma axi cezakallahu hayran kesira

Tabi sorun çözüldü ama biri çıkıpta hayır tasdik gerçekten gerçek bir imandır derse o halde sorun heralde hiç bir zaman çözülemez Allahualem yani ozaman kafir neden tastik etsinki düşün artık kafir kelime i şahadet getirmiyor ama kalbiyle iman ediyor işte buda benim tasdiki hep gerçekten iman etmek gibi anlamamdan kaynakladı Allah bizi mutmain etsin bu konuda Allahumumme amin
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20221228_230550_com.google.android.apps.books.jpg
    Screenshot_20221228_230550_com.google.android.apps.books.jpg
    72.7 KB · Görüntüleme: 63
  • Screenshot_20221228_230601_com.google.android.apps.books.jpg
    Screenshot_20221228_230601_com.google.android.apps.books.jpg
    72.7 KB · Görüntüleme: 63
Son düzenleme:
tewhidwetakwa Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Hayır kardeşim yazıda bilakis tasdikin hakiki manada iman olmadığından bahsediyor.

Şeyhulislam İbn Teymiyye der ki: "İmanın, kalbin tasdikinden ibaret olduğunu kabul eden kimse şunu söylemiş olmaktadır:"Cehennemlik hiçbir kafirden Allah'ı tasdikten eser yoktur; ne ibliste ne de başkasında..."

Başka yerlerdeki Kuran nasları da, kafirlerin dünyada iken Rabbi tasdik eden kimseler olduklarına delalet etmektedir.Allah'ı yalanladığını açıkça beyan eden Firavun bile, kalben tasdik etmekte idi:"Vicdanları yakinen kabul ettiği halde, zulüm ve büyüklenme nedeniyle bunları inkar ettiler."(Neml/14)


Şu kısımda da şundan bahsediyor: Şeyhülislam ibn Teymiye şöyle der: "Böylelikle yüz çevirmenin (tevelli) yalanlama demek olmadığı görülmektedir. Aksine burada yüz çevirmek itaattan uzak olmaktır. İnsanlara düşen, Resul'ün verdiği haberleri tasdik etmek ve emirlerine itaat etmektir. Tasdikin zıddı yalanlamak, itaatin zıddı da yüz çevirmektir. İşte bundan dolayı Allahu Teala: "İşte o tasdik de etmemiş, namaz da kılmamış, fakat yalanlamış ve yüz çevirmişti" (Kıyamet/31-32) buyurmaktadır. Başka yerde de Allahu Teala şöyle buyurmuştur: "Derler ki: Biz Allah'a ve Resulüne iman ve itaat ettik. Sonra onlardan bir gurup yüz çevirirler, onlar müminlerden değildirler." (Nur/47) Görüldüğü gibi amelden yüz çeviren kimseye sözlü olarak gerekeni yerine getirse bile, iman isminin verilmesi reddedilmektedir."


Yani burada Şeyhulislam tasdikin zıttı yalanlamaktır diyor.Eğer tasdik tam bir iman olsaydı Allah münafıkların kalbi olarak tasdiği geçtim dil ile inandıklarını söyledikleri halde itaatten yüz çevirdikleri için onların bu iddiasını kabul etmiyor.

Yani selefe göre iman, Kalp ile tasdik dil ile ikrar ve organlarla ameldir.

Ayette firavun için Allah Subhanehu ve Teala şöyle buyuruyor: "Vicdanları yakinen kabul ettiği halde, zulüm ve büyüklenme nedeniyle bunları inkar ettiler."(Neml/14)
Yakin bilginin ve tasdikin en üst derecesidir.
Cevaplamadan direk yazdım ama Üsteki yazıyı okursun axi bu forumlardada en sıkıntılı şey yazdığın yazıyı silememek olsa gerek
 
tewhidwetakwa Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
O halde benim anlamadığıma göre firavun taddik ediyordu Allahualem senin yazdığın yazıyı şimdi daha iyi anladım bunu destekleyen makalelerde var ekran fotoğrafı atacağım tabi benim burda cahilliğim tasdikin ne anlama gelmesi onu bğlmemem oldu Tasdik eğer Gönülden iman etmek anlamına yani inanmak kabuk etmek anlamında geliyorsa o halde benim sorduğum soru çözülmemiş olacak Allahualem Lakin yazıya bakarsak Tasdik gönülden iman etmek anlamına gelmiyor. O halde firavun da yahudiler de rasulullahın hak olduğunu biliyorsa onların bilmesi bile tasdik etmek anlamına geliyor. ALLAHUAlem buda benim sorumu çözüme kavuşturuyor.

O halde demiştim ya dil ile ikrar etmeyen kişi neden kalp ile tasdik etsinki kalp ile tasdik etmek gerçek bir iman değilse sadece bilmekse o halde dil ile ikrar etmeyen ama kalp ile tasdik eden bir kişide normaldir yani kafir bir insan fravun örneği gibi o zaman şu anlaşılıyor kafir dahi tasdik edebilir. Gönderdiğim fotoğraflarda yazıya delil oluyor.
O halde kalp ile tasdik gerçek anlamda bir iman değilse sadece bilmekse Allahualem bu konuda çözüme kavuşuyor.

İşte benim iftilafıma neden olanda tasdiki bilmemek oldu heralde

Yazıyı anlayamamışım başta kusura bakma axi cezakallahu hayran kesira

Tabi sorun çözüldü ama biri çıkıpta hayır tasdik gerçekten gerçek bir imandır derse o halde sorun heralde hiç bir zaman çözülemez Allahualem yani ozaman kafir neden tastik etsinki düşün artık kafir kelime i şahadet getirmiyor ama kalbiyle iman ediyor işte buda benim tasdiki hep gerçekten iman etmek gibi anlamamdan kaynakladı Allah bizi mutmain etsin bu konuda Allahumumme amin
Tabii birde şöyle birşey var imanın gerçekten tasdik olması var aslında bu ihtilafı bir konu tasdikin ne anlama geldiğini tam olarak kesin bilmek lazım

Screenshot_20221228_233817.jpg
 
tewhidwetakwa Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Tabii birde şöyle birşey var imanın gerçekten tasdik olması var aslında bu ihtilafı bir konu tasdikin ne anlama geldiğini tam olarak kesin bilmek lazım

Ekli dosyayı görüntüle 30180
Veyahut tasdik sadece bimekse o halde şahadet getiren bir kişi bilmesi onu iman dairesine sokar lakin buda ihtilafı o halde şahdet gerir kişi tasdil etmiş oluyor biliyor çünkü bu duduma görede herkezin içinde imam olması gerekiyor.Allahuaalem bedeviler ayetini hayırla

Bedeviler: "İnandık" dediler, de ki: "İnanmadınız ama İslam olduk deyin; inanç henüz gönüllerinize yerleşmedi; eğer Allah'a ve Peygamberine itaat ederseniz, işlediklerinizden bir şey eksilmez; doğrusu Allah, bağışlar, merhamet eder." Bedevîlerİman ettikdediler.
Hucurat/14
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Tabii birde şöyle birşey var imanın gerçekten tasdik olması var aslında bu ihtilafı bir konu tasdikin ne anlama geldiğini tam olarak kesin bilmek lazım

Ekli dosyayı görüntüle 30180

Farketmiyorki İman ve tasdik kavramları ayrılıyor.Bu konuda Şeyhulislam İbn Teymiyye kelimeleri karşılaştırarak açıklıyor.Yani sadece tasdik iman olsaydı o halde cehmiyyenin dediği kalp ile tasdik edip dil ile ikrar etmese de ve amel işlemese de o kişi mümin olurdu.
 
tewhidwetakwa Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Veyahut tasdik sadece bimekse o halde şahadet getiren bir kişi bilmesi onu iman dairesine sokar lakin buda ihtilafı o halde şahdet gerir kişi tasdil etmiş oluyor biliyor çünkü bu duduma görede herkezin içinde imam olması gerekiyor.Allahuaalem bedeviler ayetini hayırla

Bedeviler: "İnandık" dediler, de ki: "İnanmadınız ama İslam olduk deyin; inanç henüz gönüllerinize yerleşmedi; eğer Allah'a ve Peygamberine itaat ederseniz, işlediklerinizden bir şey eksilmez; doğrusu Allah, bağışlar, merhamet eder." Bedevîlerİman ettikdediler.
Hucurat/14
Tabii ben bir önceki yazıyı yazdım ama yazdıktan sonra aklıma geldi

Dil ile ikrar/tastik tabii o halde bedevilerin içine iman girmesi için amel etmeleri mi gerekir tabii onların durumunu bilmiyorum

İkrar/tasdik/amel tabi kafamı karıştırmamak için devam yazmaya hakkını helal et kadeşim
 
tewhidwetakwa Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Farketmiyorki İman ve tasdik kavramları ayrılıyor.Bu konuda Şeyhulislam İbn Teymiyye kelimeleri karşılaştırarak açıklıyor.Yani sadece tasdik iman olsaydı o halde cehmiyyenin dediği kalp ile tasdik edip dil ile ikrar etmese de ve amel işlemese de o kişi mümin olurdu.
Evet evet kardeşim aynen öyle o halde burda kafanı karıştırmak istemem bedeviler ayetini attım ama bir açıklama geçmek zorundayım senin dediğine göre sadece ikrar ve tasdik olmaz amel şart evet bedeviler o halde dil ile ikrar ettiler AllahuAlem tasdik bilmekse bedevilerr tasdik etti dil ile ikrar ettiler tabi kuranda Allah cc namaza iman diyor yani amelde kişiyi imana götürür tabi Allah suphenehu ve teala en doğrusunu bilir. Bedeviler ayetinde bedeviler ikrar tasdiği tamamsa o halde amel gerekiyorki iman içlerine girsin tabi bu sadece konuyu ilmi bir değerlendirmedir yoksa ayeti kafama gmre tefsir edecek değilim Allah cc bizi hakka yöneltsin yok eğer tabii sadece bir görüş tasdik imansa o halde yine bedevilerin içlerine imanın girmesi için tasdik gerekiyor. Tabii cehmiye olmaya niyetim yok dediğim gibi amel şart bu zaten bizim olmazsa olmazımızdır amelin şartı
 
İmam Ebu Hanif Çevrimdışı

İmam Ebu Hanif

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Tüm Ümmeti Alakadar eden çok önemli bir konu klasik bir selefy nin aklından hiç çıkmayan saçma sapan bir konu aç kitaba bak ne yazıyorsa o şu ebu Hanife üzerinde ne kadar çok duruyor bu selefi kardeşler ya ben bile bu kadar çok merak etmiyorum
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Tüm Ümmeti Alakadar eden çok önemli bir konu klasik bir selefy nin aklından hiç çıkmayan saçma sapan bir konu aç kitaba bak ne yazıyorsa o şu ebu Hanife üzerinde ne kadar çok duruyor bu selefi kardeşler ya ben bile bu kadar çok merak etmiyorum

Seni ne ilgilendiriyor kardeş? Adamın kafası karışmış bilgilenmek istemiş.Bu mesele evet ümmeti alakadar eden bir mesele.Bu mesele yüzünden(irca anlayışı) toplumlar bozuldu.Şirk, küfür, günah hafife alındı.Bugunkü duruma gelindi.Haramı haram kabul etmiyorlar helali helal kabul etmiyorlar.Bunun temelleri bu anlayışla atıldı.

Allah'tan kork! Alimlerin sayfalar dolusu kitap yazdığı meseleleri bu kadar küçümseme.
 
tewhidwetakwa Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Tüm Ümmeti Alakadar eden çok önemli bir konu klasik bir selefy nin aklından hiç çıkmayan saçma sapan bir konu aç kitaba bak ne yazıyorsa o şu ebu Hanife üzerinde ne kadar çok duruyor bu selefi kardeşler ya ben bile bu kadar çok merak etmiyorum
Kardeşim daha önce seninle tartışmıştım ben hatırla bence birdaha tartışmayalım istersen bu mesele öyle bir meseleki Allaha svt yemin olsun şuan selefi olamayan tüm hanefiler amel sade ikrar ve tasdiktir diyor.

Saçma sapan dediğin şey iman esasları madem o kadar eminsin hadi dök ilmini bedevi ayetinden tasdikin gerçek bir iman mı yoksa bilmek mi hükmünü çıkar o zaman

Kardeşim saçma sapan diye küçümseyemezsin yorum yapmaman daha hayırlı olacaktır
 
tewhidwetakwa Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Seni ne ilgilendiriyor kardeş? Adamın kafası karışmış bilgilenmek istemiş.Bu mesele evet ümmeti alakadar eden bir mesele.Bu mesele yüzünden(irca anlayışı) toplumlar bozuldu.Şirk, küfür, günah hafife alındı.Bugunkü duruma gelindi.Haramı haram kabul etmiyorlar helali helal kabul etmiyorlar.Bunun temelleri bu anlayışla atıldı.

Allah'tan kork! Alimlerin sayfalar dolusu kitap yazdığı meseleleri bu kadar küçümseme.
Evet ameli imandan bir cüz saysalardı günahladında dinden çıkarac
aç kitaba bak ne yazıyorsa o şu ebu Hanife üzerinde ne kadar çok duruyor bu selefi kardeşler ya ben bile bu kadar çok merak etmiyorum
Kitap'ı aç bak demesi kolay kitapda tasdikin gerçek bir imandır yada tasdik sadece bilmektir. Diye geçen bab mı var Allah sv aşkına sen ne saçmalıyorsun

Sen kimsin kardeş yani sen merak etsen ne olacak merak ermezsen ne olacak
 
Üst Ana Sayfa Alt