Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Fahreddin er-Râzî'nin Tefsirine Dayanarak Laiklerin Bir Kısmını Tekfir Etmesek Olur mu?

M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Konular içiçe olunca kafam karışmadı desem yalan olur.
Halkın durumunu merak ettim ben. ilk mesajda sondaki paragrafta sorulan.
Halk da kısımlara ayrılır.
İslam şeriatını isteyen, bunu reddetmeyen, bazı nasları tevil eden, bazı şeyler kendisine gizli kalan kişilerle

Laik olan, Allah'ın şeriatını istemeyen, reddeden kişiler aynı değildir.
Laikler oy kullanmasa da kafirdir.
Bahsettiğim ilk gruptakiler de Allahu A'lem mazeretlidir.Hüccet ikamesi gerekir.
 
Vasat Çevrimdışı

Vasat

Üye
İslam-TR Üyesi
Laikler de kısım kısım görünüyor. Bugüne kadar kendine hem müslüman hem laik diyen 2 kişi tanıdım. Biri sözde müslüman ne namaz ne başka birşey. Şeriat çağımıza uygun değildir diyerek laiklik savunuyor. Buna kafir derim çünkü şeriatı gericilik görüyor.

Öteki namazında biri. Ülke halkı ateist müslüman karışık olduğu için laiklik adaleti sağlar diyor. Buna sessiz kalıyorum. Şeriatı hor görmüyor çünkü.
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Laikler de kısım kısım görünüyor. Bugüne kadar kendine hem müslüman hem laik diyen 2 kişi tanıdım. Biri sözde müslüman ne namaz ne başka birşey. Şeriat çağımıza uygun değildir diyerek laiklik savunuyor. Buna kafir derim çünkü şeriatı gericilik görüyor.

Öteki namazında biri. Ülke halkı ateist müslüman karışık olduğu için laiklik adaleti sağlar diyor. Buna sessiz kalıyorum. Şeriatı hor görmüyor çünkü.
O kişinin laiklikten razı olması başlı başına küfür zaten.Laikliği istemesi zaten başlı başına küfür.İslam şeriatını hor görmemesi ayrı bir konu laikliği istemesi, razı olması, laikleri desteklemesi ayrı bir şey.

Bir kişide farklı farklı küfür türleri olabilir.Dikkat etmek gerekiyor.
 
Ebu Tahir Çevrimdışı

Ebu Tahir

لا إله إلا الله
İslam-TR Üyesi
Laikler de kısım kısım görünüyor. Bugüne kadar kendine hem müslüman hem laik diyen 2 kişi tanıdım. Biri sözde müslüman ne namaz ne başka birşey. Şeriat çağımıza uygun değildir diyerek laiklik savunuyor. Buna kafir derim çünkü şeriatı gericilik görüyor.

Öteki namazında biri. Ülke halkı ateist müslüman karışık olduğu için laiklik adaleti sağlar diyor. Buna sessiz kalıyorum. Şeriatı hor görmüyor çünkü.
Kardeşim laiklik çok açık ve nettir kapalı bir konu değildir.laiklik ve eşittir din devlete karışamaz.bunuda her laik senden benden daha iyi biliyor o yüzden her laik müşriktir her müşrik laiktir….

 
Vasat Çevrimdışı

Vasat

Üye
İslam-TR Üyesi
O kişinin laiklikten razı olması başlı başına küfür zaten.Laikliği istemesi zaten başlı başına küfür.İslam şeriatını hor görmemesi ayrı bir konu laikliği istemesi, razı olması, laikleri desteklemesi ayrı bir şey.

Bir kişide farklı farklı küfür türleri olabilir.Dikkat etmek gerekiyor.
Kardeşim laiklik çok açık ve nettir kapalı bir konu değildir.laiklik ve eşittir din devlete karışamaz.bunuda her laik senden benden daha iyi biliyor o yüzden her laik müşriktir her müşrik laiktir….

Bunlara hak veriyorum ama laikim diyenler gerçekten laikliği kitaplardaki tarifteki gibimi anlıyor başka birşeymi sanıyor ondan emin değilim. Cahillikleri islamla sınırlı değil bence laikliği anlamayanda var gibi.

Bu konuştuğum amcanın yaşı 70e yakındı yaşı yüzündende çekimserim çünkü neyi neden savundukları belli değil. Yaşı büyük olunca rahatça konuşulmuyorda.
 
Son düzenleme:
عبد الرحمن Çevrimdışı

عبد الرحمن

قُل آمَنتُ بِاللهِ ثُمَّ استَقِم
İslam-TR Üyesi
Bu inkar değildir kardeşim.Küfrü sadece inkarla sınırlama yanılgısına düşüyorsun.

Hayır ancak küfür bazılarında inkar iledir, bazılarında kibir ve ret ile. Herkesin küfrü İblis'in küfrü gibi değildir.

Önceki verdiğin misallerdeki şahısların küfrü tasdiğin eksik olması iledir. Ve tasdik ilimden farklıdır. Firavun bilmiş olabilir ama tasdik etmemiştir. İmanın sahih olması için bilmek ve tasdik etmek gerekir.
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hayır ancak küfür bazılarında inkar iledir, bazılarında kibir ve ret ile. Herkesin küfrü İblis'in küfrü gibi değildir.

Önceki verdiğin misallerdeki şahısların küfrü tasdiğin eksik olması iledir. Ve tasdik ilimden farklıdır. Firavun bilmiş olabilir ama tasdik etmemiştir. İmanın sahih olması için bilmek ve tasdik etmek gerekir.
Herkesin küfrü İblis'in küfrü gibi değil.Küfür türleri farklı farklıdır zaten.Lakin orada geçen yakîn kelimesi zaten bilgi ve tasdik'in en üst seviyesi olduğunu söylüyor alimler.
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt