Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Ebu Zerka Dersinden Alıntı

M Çevrimdışı

Molla_efendi

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
essealmu aleyküm ve rahmetullahive berakatu
ebu zerkanın ilmi sitesini dinlerken bir sitemiyle karşılaştım aynen şöyle diyor..selefin fehmine dönmediğimiz zaman tıkanacağımızyerler olur bakın mesela bizim alimlerimize bu tarihte fıkıh usulünü yazan ilk alim kimdir,her nekadar rafiziler kendilerine nispet etmişlersede ehli sünnet inancına göre çok küçük ihtilaf olsada aslen kimdir ?imam şafidir er risaleyi yazmıştır ne gereği varya şart,rükun,mendup,vacip,sünnet bunlara ne gerek var..insanlar bugün Allah rasulü aleyhisalatu vesselam benim nasıl namaz kılıyor görüyorsanız öyle namaz kılın diyor işi bitirmişler ne güzel ..bütün bu yüzyıllarca yaşayan alimleri çöpe atıyorlar ne gerek var diyor işi bitirmişler ne güzel ayette geçen gibi soruyoruz bunlara 'siz hadislerin bir kısmını inkar edip bir kısmına küfürmü ediyorsunuz 'işte o senindediğin allah azze ve celle rasulüasv bir yerde fatihasının olmayanın namazının batıl olduğunu söylemiş bir yerde
subhan10.png
ekenin terketmesine cevaz vermiş..bunları nasıl ayırt edeceğiz.alimler tutmuş bunları isimlendirmiş.ama ama bu insanlardanallah hidayet versin bu noktada selefi cahil görenler var .bak ibn.teymiye,ibn kayyima bak alimlerimize mezhep imamları ashaplara bak hep bu taksimatı getirmişler.işimize geldiği yerde taksimata gidiyoruz ha!biz nasıl tevhidi 3 e ayırıyoruz dimi..işimize geldiği zaman hiç orayı düşünmüyoruz tevhidi rububiyet,uluhiyet.isim sıfat bir tane selef döneminden sahabedeb göster tevhid 3'e ayrılmış diye ama bunlar kitab ve sünnete bakmışlardır bu sonuca varmışlardır sadece isimlendirmişlerdirki insanlar anlasın yoksa sahabe döneminde racip, sünnet,mendup,bunlar hepsi bilinirdi.isimlendirilmemişti o ayrı.sahbe bilmiyormuydu allah azze ve celle hakkında inanç 3 kısımdan ayrılır diye ama isimlendirilmemiş .imam şafi ne gereği vardı yazdı o risaleyi nasıl namaz kılınır nasıl oruç tutulur ne gereği var emir vücup icab eder ,bilmem ,emrin yanında bir karine varsa vaciplikten sünnetliğe mesrup olur v.s.ne gerek vardıbu kaideye Berekat diye fıkıh usulü var onu ezberletilir nazım etmişlerdir diyorki..allaha hamd olsunki allah bu ilmi neşretti insanların dilinde amriti yazdı ve imam şafinin diliyle de kolaylaştırdı fıkıh usulü anlatılıyor.ibn useymin r.aşerh etmiş kitabı var.ilk bunu tedvin eden imam şafi ra demekki bu selefimizin menheci biz nasları selef salihin fehmine göre anlamamız lazım. diyelimki,allah kuranda 100 tane ayette nebi sav.hadisinde 100 tane hadiste 100 tane sünnet hepsinde birşeyin beyaz beyaz olduğu yazılıyor zahiren ama selef buna siyah demiştir.veya kuranda beşbin 6 bin küsür bilmem kaçtane ayet varsa bunların hepsinde birşeyin sen siyah olduğunu anlıyorsan selef buna beyaz demişse okuduğun zaman bütün hadislerdede siyah olduğunu anlıyorsun selef buna beyaz demişse beyazdır tabiri caisse sen bir ayet gördün ayette şöyle okuyorsun mesela şu kitabın rengi beyazdır bütün selef ona demişse siyah tır ozaman o siyahtır .o ayeti alırsan ayette beyaz yazdığını anlıyorsan diye işte bu sapıklığın delaletinin başlangıcı dır .aksi halde bütün selef cahilde anlayamadı sen çıktın bu ayeti anladın dimi bu çoıkar ortaya o ayet ya nesh olunmuşutr o ayet ya umumdur ona hassaslaşırılan bir rivayet vardır sen bilmiyorsundur ya mutlaktır mukayet kılınmıştır ya onu arabçadan dolayı başka bir manası vardır.bir sürü sebebler var sen onu yanlış anlamaya dair..aksi halde sen dersinki ben bakarım abi kurana beyaz sa beyaz ben onu beyaz alırım bütün ümmet ne demiş beni ilgilendirmez ozaman sen ozaman sen bunu demiş olursun o ayet hakkında bütün ümmet delaletteydi sapıtmıştı bi,rtek hakkı ben anladım.1400 sene herkese gizli kaldı bir tek kim anladı ben anladımnebi asv ne diyor benim ümmetim delalet üzere birleşmez bi kere bu kaideye ters bu hadis başlı başına nedir?ümmetin birleşmesinin icmasının hüccet olduğunu gösterir kıyasın dışında ayrı bir edilıye şerh dir bu..örnek verelim günümüzden mesela yokmu günümüzde türkiyeden özürsüz cem e cevaz verenler şimdi alleme oldukya müslümden hadiste getiriyoruz ibn abbasın v.s yeri geldimi şu lafzı kullanıyoruz biz alimlere döneriz bakarız dimi canım çok basit ne güzel biz soruyoruz bu insanlara hangi alime döndünüz hangi selefe döndünüz bu nasla bu şekilde amel ederken özürsüz cem büyük günahtır zina varya zina ediyorsun allahu alem zinadan daha günahtır daha pis birşey nerdeyse namazın terkine yakın olacak yağmur yok çamur yok cem etmiş ya ama hiç döndük baktıkmı selefin fehmine nasıl anlamışlar bu nassı biz hadislerin bir kısmına iman edip bir kısmına küfürmü ediyoruz acaba bunların hepsi selef ihtilaf etmişler biliyormuusn özürsüz cemde ne manada biliyonmu büyük günahmı yoksa harammı bunda ihtilaf etmişler büyük günah olanıtercih edenleri söyleyeyimmi ibn teymiyyer.h,imam zehebi,rh.ibn kesir r.h şeyh albani r.h...hepsi büyük günah demişler.türkiyede selefiyim diyenlere sorsan 5 tane selef alimi say diye useyminrh.bin bazrh.ve albanir.h den sayaralar onlarda ölmüştür günümüzde kim var kim yok bakmıyorlar belki fevzanıda sayarlar günümüzde albanirh.dan useymidenrh.dan daha büyük alimde vardır belki benim görüşüm ..Adamalar haklı ya! ebu hanifer.h bilmicekte senmi bilceksin haklı adam ebu hanife bilmicekte benmi bilcem bizim cevabımız çok basit dimi zahiriyiz ya allah rasulü var ebu hanife dahamı büyük tabi tabi! allah bize hidayet versin ebu hanife rh insan bizde insanız şafirh insan bizde insanız ibn teymiyerh.insan bizde insanız lafız doğru kastedilen batıl.biz ne diyoruz mualiflerin 2 türlü delili vardır ya aldıkları delil uydurmadır zayıftır batıldır yada delilleri sahihtir ama ama istidlali batildir tarih boyunca ümmetin fıkıhtaki şaz olmayan kavi olan bu ihtilaflarını dalalet diye bize yutturdular dimi tarih boyunca...şimdi bu kardeş burda kimlere göndermede bulunuyo kendisi bize ne anlatmaya çalışıyo bbize az çok açarsanız

İlimli kardeşlerimiz bu konuyu aydınlatırsa sevinirim?
 
Abu_ibrahim Çevrimdışı

Abu_ibrahim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
essealmu aleyküm ve rahmetullahive berakatu
ebu zerkanın ilmi sitesini dinlerken bir sitemiyle karşılaştım aynen şöyle diyor..selefin fehmine dönmediğimiz zaman tıkanacağımızyerler olur bakın mesela bizim alimlerimize bu tarihte fıkıh usulünü yazan ilk alim kimdir,her nekadar rafiziler kendilerine nispet etmişlersede ehli sünnet inancına göre çok küçük ihtilaf olsada aslen kimdir ?imam şafidir er risaleyi yazmıştır ne gereği varya şart,rükun,mendup,vacip,sünnet bunlara ne gerek var..insanlar bugün Allah rasulü aleyhisalatu vesselam benim nasıl namaz kılıyor görüyorsanız öyle namaz kılın diyor işi bitirmişler ne güzel ..bütün bu yüzyıllarca yaşayan alimleri çöpe atıyorlar ne gerek var diyor işi bitirmişler ne güzel ayette geçen gibi soruyoruz bunlara 'siz hadislerin bir kısmını inkar edip bir kısmına küfürmü ediyorsunuz 'işte o senindediğin allah azze ve celle rasulüasv bir yerde fatihasının olmayanın namazının batıl olduğunu söylemiş bir yerde
subhan10.png
ekenin terketmesine cevaz vermiş..bunları nasıl ayırt edeceğiz.alimler tutmuş bunları isimlendirmiş.ama ama bu insanlardanallah hidayet versin bu noktada selefi cahil görenler var .bak ibn.teymiye,ibn kayyima bak alimlerimize mezhep imamları ashaplara bak hep bu taksimatı getirmişler.işimize geldiği yerde taksimata gidiyoruz ha!biz nasıl tevhidi 3 e ayırıyoruz dimi..işimize geldiği zaman hiç orayı düşünmüyoruz tevhidi rububiyet,uluhiyet.isim sıfat bir tane selef döneminden sahabedeb göster tevhid 3'e ayrılmış diye ama bunlar kitab ve sünnete bakmışlardır bu sonuca varmışlardır sadece isimlendirmişlerdirki insanlar anlasın yoksa sahabe döneminde racip, sünnet,mendup,bunlar hepsi bilinirdi.isimlendirilmemişti o ayrı.sahbe bilmiyormuydu allah azze ve celle hakkında inanç 3 kısımdan ayrılır diye ama isimlendirilmemiş .imam şafi ne gereği vardı yazdı o risaleyi nasıl namaz kılınır nasıl oruç tutulur ne gereği var emir vücup icab eder ,bilmem ,emrin yanında bir karine varsa vaciplikten sünnetliğe mesrup olur v.s.ne gerek vardıbu kaideye Berekat diye fıkıh usulü var onu ezberletilir nazım etmişlerdir diyorki..allaha hamd olsunki allah bu ilmi neşretti insanların dilinde amriti yazdı ve imam şafinin diliyle de kolaylaştırdı fıkıh usulü anlatılıyor.ibn useymin r.aşerh etmiş kitabı var.ilk bunu tedvin eden imam şafi ra demekki bu selefimizin menheci biz nasları selef salihin fehmine göre anlamamız lazım. diyelimki,allah kuranda 100 tane ayette nebi sav.hadisinde 100 tane hadiste 100 tane sünnet hepsinde birşeyin beyaz beyaz olduğu yazılıyor zahiren ama selef buna siyah demiştir.veya kuranda beşbin 6 bin küsür bilmem kaçtane ayet varsa bunların hepsinde birşeyin sen siyah olduğunu anlıyorsan selef buna beyaz demişse okuduğun zaman bütün hadislerdede siyah olduğunu anlıyorsun selef buna beyaz demişse beyazdır tabiri caisse sen bir ayet gördün ayette şöyle okuyorsun mesela şu kitabın rengi beyazdır bütün selef ona demişse siyah tır ozaman o siyahtır .o ayeti alırsan ayette beyaz yazdığını anlıyorsan diye işte bu sapıklığın delaletinin başlangıcı dır .aksi halde bütün selef cahilde anlayamadı sen çıktın bu ayeti anladın dimi bu çoıkar ortaya o ayet ya nesh olunmuşutr o ayet ya umumdur ona hassaslaşırılan bir rivayet vardır sen bilmiyorsundur ya mutlaktır mukayet kılınmıştır ya onu arabçadan dolayı başka bir manası vardır.bir sürü sebebler var sen onu yanlış anlamaya dair..aksi halde sen dersinki ben bakarım abi kurana beyaz sa beyaz ben onu beyaz alırım bütün ümmet ne demiş beni ilgilendirmez ozaman sen ozaman sen bunu demiş olursun o ayet hakkında bütün ümmet delaletteydi sapıtmıştı bi,rtek hakkı ben anladım.1400 sene herkese gizli kaldı bir tek kim anladı ben anladımnebi asv ne diyor benim ümmetim delalet üzere birleşmez bi kere bu kaideye ters bu hadis başlı başına nedir?ümmetin birleşmesinin icmasının hüccet olduğunu gösterir kıyasın dışında ayrı bir edilıye şerh dir bu..örnek verelim günümüzden mesela yokmu günümüzde türkiyeden özürsüz cem e cevaz verenler şimdi alleme oldukya müslümden hadiste getiriyoruz ibn abbasın v.s yeri geldimi şu lafzı kullanıyoruz biz alimlere döneriz bakarız dimi canım çok basit ne güzel biz soruyoruz bu insanlara hangi alime döndünüz hangi selefe döndünüz bu nasla bu şekilde amel ederken özürsüz cem büyük günahtır zina varya zina ediyorsun allahu alem zinadan daha günahtır daha pis birşey nerdeyse namazın terkine yakın olacak yağmur yok çamur yok cem etmiş ya ama hiç döndük baktıkmı selefin fehmine nasıl anlamışlar bu nassı biz hadislerin bir kısmına iman edip bir kısmına küfürmü ediyoruz acaba bunların hepsi selef ihtilaf etmişler biliyormuusn özürsüz cemde ne manada biliyonmu büyük günahmı yoksa harammı bunda ihtilaf etmişler büyük günah olanıtercih edenleri söyleyeyimmi ibn teymiyyer.h,imam zehebi,rh.ibn kesir r.h şeyh albani r.h...hepsi büyük günah demişler.türkiyede selefiyim diyenlere sorsan 5 tane selef alimi say diye useyminrh.bin bazrh.ve albanir.h den sayaralar onlarda ölmüştür günümüzde kim var kim yok bakmıyorlar belki fevzanıda sayarlar günümüzde albanirh.dan useymidenrh.dan daha büyük alimde vardır belki benim görüşüm ..Adamalar haklı ya! ebu hanifer.h bilmicekte senmi bilceksin haklı adam ebu hanife bilmicekte benmi bilcem bizim cevabımız çok basit dimi zahiriyiz ya allah rasulü var ebu hanife dahamı büyük tabi tabi! allah bize hidayet versin ebu hanife rh insan bizde insanız şafirh insan bizde insanız ibn teymiyerh.insan bizde insanız lafız doğru kastedilen batıl.biz ne diyoruz mualiflerin 2 türlü delili vardır ya aldıkları delil uydurmadır zayıftır batıldır yada delilleri sahihtir ama ama istidlali batildir tarih boyunca ümmetin fıkıhtaki şaz olmayan kavi olan bu ihtilaflarını dalalet diye bize yutturdular dimi tarih boyunca...şimdi bu kardeş burda kimlere göndermede bulunuyo kendisi bize ne anlatmaya çalışıyo bbize az çok açarsanız

İlimli kardeşlerimiz bu konuyu aydınlatırsa sevinirim?
Ve Aleykum Selam bu soruyu baska bir sitete görmustum neyse.
bu sözlerin ne kadar batıl sözler oldukları apaçık ortadadır. Kitap ve sünnetle amel etmek istiyen hak ehline düşmanlık edenler her asırda bulunmuşlardır. Bu sözlere göre ehl-i sünnetten olan her alimin sözlerini delili olmasa dahi din edinmek gerekir!
Fakat şurasını düşünmüyorlar: Allah'ın takdiri gereği bu din ilk başladığı gibi garip hale dönecektir. bu gariplik süreci içerisinde elbette alimlerin ve fazilet sahibi kimselerin görüşleri cahiller tarafından din edinilecek, delilsiz olsa dahi alimlerin görüşleri bizatihi huccet kabul edilecektir. biz bu alimleri asla suçlayamayız. zira onlar içtihat etmişler, çoğu zaman isabet etmişler, az da olsa hata ettikleri olmuştur. ancak teker teker alimlerin hatalarını bir araya topladığımız zaman büyük yekun oluşturmuş, müslümanlar mezheplere, fırkalara bölünmüşler, bir kesimi kitap ve sünnet delillerine karşı tamamen kör hareket ederek tasavvuf yolunu tutmuşlar, Kitap ve sünnete teslim olmadıkları halde şeyhlerin her dediğine teslim olmaya işi vardırmışlar, sonra her tasavvuf grubu da kendi şeyhini rab edindiği için tarikatlere bölünmüşlerdir.
İşte yukarıda sözlerinden bir kısmını zikrettiğiniz arkadaş da, "Siz müçtehitmisiniz de Kuran mealini, Buhariyi muslimi okuyorsunuz" diyebilmiştir! Halbuki Kuranı ve hadisleri okumak için müçtehit olma şartını kim öne sürmüştür? böyle bir şart varsa müçtehit dedikleri şahıslar acaba Kuran ve hadis okumadan mı müçtehit olmuşlardır? Okudularsa ne zaman müçtehit olduklarına karar verip bunu yapmaya başlamışlardır?
Selefi cahil görmek veya alimlere hakaret etmek bidat ehlinin işidir. ama bu suçlamanın arkasında alimlere delil sormak sebebiyle bunu söyledikleri yatıyorsa yazıklar olsun! Allah "Eğer bilmiyorsanız zikir ehline sorun" buyururken delili sormamız buna dahil değil midir? hatta emrolunan şey delili sormamızdır. çünkü tevbe 31. ayetinde delile bakmadan alimlerinin fetvalarına başvuranlar ve onların helal ya da haram şeklindeki fetvalarını olduğu gibi kabul edenler, onları rab edinmekle nitelenmişlerdir.
 
Üst Ana Sayfa Alt