Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Bu Rivayetlerde Ne Anlatılmak İsteniyor?

A Çevrimdışı

Ahmed1

Üyeliği İptal Edildi
Banned
أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ يَتَنَفَّسُ فِي الْحَمْدِ ، ثَلاثَ مَرَّاتٍ

Nebi(sallallahu aleyhi vesellem) hamd'da üç kere nefes ederdi.(Abdurrezzak,Musannef,Bâbi ta'lîmil kur'ani ve fadlihi,no:5876)

أَنَّ أَبَا هُرَيْرَةَ ، كَانَ يَتَنَفَّسُ فِي فَاتِحَةِ الْكِتَابِ ، أَوِ الْحَمْدِ للَّهِ ثَلاثَ مَرَّاتٍ

Ebu Hureyre(radiyallahu anh) Fatiha suresinde -yahut- Elhamdulillah'da üç kere nefes ederdi.(Zehebî,Mu'cemuş-şeyhul-kebîr,no:458)

Bu rivayetlerde ne anlatılmak isteniyor.Yardımcı olur musunuz?

 
dua sadık Çevrimdışı

dua sadık

Üye
İslam-TR Üyesi
şöyle olabilir;

"Nebi sav fatiha suresini üç kere durarak tilavet ederdi."
 
A Çevrimdışı

Ahmed1

Üyeliği İptal Edildi
Banned
şöyle olabilir;

"Nebi sav fatiha suresini üç kere durarak tilavet ederdi."

Ben öyle çevirdim.Ama bu sahih rivayetlere birebir terstir.

Çünkü Efendimiz(sav) ' Fatihayı okuduğunda , 'Elhamdulillah' der dururdu.Sonra 'Errahmanirrahim' der dururdu.Sonra Maliki yevmiddin der dururdu.......böyle okurdu.

Bunu Arapça bir fetva sitesine sorduğumda bana bunun Peygamberimizin su içmesiyle alakalı olduğunu söylediler.

Ayrıca Türkçe site olan wwww.sorularlaislamiyet.com sitesine sorduğumda onlarda rivayeti şöyle çevirdiler.

Hz. Peygamber (su içerken) üç nefeste içiyordu. Ve her bir içim sonunda hamd ediyor ve hamd ederken de teneffüs ediyordu/nefes alıyordu.

Ben diyorum ki :
Fakat ne şaşırtıcıdır ki bu rivayet 'Kitabul Eşribe(İçecekler kitabı)' de geçmiyor.

Ta'limul Kur'an ve fadlihi (Kuranı öğrenmek ve onun fazileti babında geçiyor.Burada bu rivayetin neden İçecekler bölümünde olmadığı sorusu akla geliyor.

Bu rivayet 'Nebi(sav) Fatiha ile üç kere nefes eder/üflerdi.' şeklinde olması da muhtemeldir.Fatiha ile tedavi'nin olduğu ve ücretinin caiz olduğu bir rivayet bunu destekliyor.

Ayrıca bu rivayetten önceki rivayette Hz.Ömer'in فَأَرِيدُوا اللَّهَ بِأَعْمَالِكُمْ وَقِرَاءَتِكُمْ' Amellerinizi ve Kıraatinizi Allahtan isteyin(Yani Kuran'ı Allah rızası için okuyun,öğrenin)' sözü de rivayetin bu anlamda olduğunu tamamen destekliyor.
 
E Çevrimdışı

emirha_K

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
kardeş burada yeteneffesu fiili, teneffese fiilinin müzarisi teneffese fiilinin manası:Nefes alıp vermek Allah'u a'lem peygamberin fatiha süresini tilavet edip bedenine üflemesi ile alakalı ikinci rivayetin de bu manada olduğunu düşünüyorum.
 
dua sadık Çevrimdışı

dua sadık

Üye
İslam-TR Üyesi
kardeş burada yeteneffesu fiili, teneffese fiilinin müzarisi teneffese fiilinin manası:Nefes alıp vermek Allah'u a'lem peygamberin fatiha süresini tilavet edip bedenine üflemesi ile alakalı ikinci rivayetin de bu manada olduğunu düşünüyorum.

evet bu doğru olabilir
 
dua sadık Çevrimdışı

dua sadık

Üye
İslam-TR Üyesi
Ben öyle çevirdim.Ama bu sahih rivayetlere birebir terstir.

Çünkü Efendimiz(sav) ' Fatihayı okuduğunda , 'Elhamdulillah' der dururdu.Sonra 'Errahmanirrahim' der dururdu.Sonra Maliki yevmiddin der dururdu.......böyle okurdu.

Bunu Arapça bir fetva sitesine sorduğumda bana bunun Peygamberimizin su içmesiyle alakalı olduğunu söylediler.

Ayrıca Türkçe site olan wwww.sorularlaislamiyet.com sitesine sorduğumda onlarda rivayeti şöyle çevirdiler.

Hz. Peygamber (su içerken) üç nefeste içiyordu. Ve her bir içim sonunda hamd ediyor ve hamd ederken de teneffüs ediyordu/nefes alıyordu.

Ben diyorum ki :
Fakat ne şaşırtıcıdır ki bu rivayet 'Kitabul Eşribe(İçecekler kitabı)' de geçmiyor.

Ta'limul Kur'an ve fadlihi (Kuranı öğrenmek ve onun fazileti babında geçiyor.Burada bu rivayetin neden İçecekler bölümünde olmadığı sorusu akla geliyor.

Bu rivayet 'Nebi(sav) Fatiha ile üç kere nefes eder/üflerdi.' şeklinde olması da muhtemeldir.Fatiha ile tedavi'nin olduğu ve ücretinin caiz olduğu bir rivayet bunu destekliyor.

Ayrıca bu rivayetten önceki rivayette Hz.Ömer'in فَأَرِيدُوا اللَّهَ بِأَعْمَالِكُمْ وَقِرَاءَتِكُمْ' Amellerinizi ve Kıraatinizi Allahtan isteyin(Yani Kuran'ı Allah rızası için okuyun,öğrenin)' sözü de rivayetin bu anlamda olduğunu tamamen destekliyor.

kuranın faziletleri bölümünde geçtiği için bu mana aklıma gelmişti.
ama diğer sahih rivayetlere ters düşmesi de düşündürdü beni ancak belki bu şekilde de bir okuması vardır, bilinmeyen bir rivayet olabilir diye de düşünerek bu mana da olabilir diye düşünmüştim. ama bu yorumları daha mantıklı buldum. inşaallah doğru bir sonuca ulaşırız.
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ يَتَنَفَّسُ فِي الْحَمْدِ ، ثَلاثَ مَرَّاتٍ

Nebi(sallallahu aleyhi vesellem) hamd'da üç kere nefes ederdi.(Abdurrezzak,Musannef,Bâbi ta'lîmil kur'ani ve fadlihi,no:5876)

أَنَّ أَبَا هُرَيْرَةَ ، كَانَ يَتَنَفَّسُ فِي فَاتِحَةِ الْكِتَابِ ، أَوِ الْحَمْدِ للَّهِ ثَلاثَ مَرَّاتٍ

Ebu Hureyre(radiyallahu anh) Fatiha suresinde -yahut- Elhamdulillah'da üç kere nefes ederdi.(Zehebî,Mu'cemuş-şeyhul-kebîr,no:458)

Bu rivayetlerde ne anlatılmak isteniyor.Yardımcı olur musunuz?

Abdurrezzak'ın Musannefine baktım fakat bu hadise rastlamadım (fadailul kuran bölümünde). Sıhhati hakkında birşey söyleyemem.
Tercüme kısmına gelince, benim bildiğim tennefes fiili 'nefes alıp vermekle' alakalı. Lisanularaba baktım oda öyle diyor. Mesela tennefes bil umk deyince 'derin nefes al' deriz öyle değil mi? Bundan dolayı ikinci mesajında belirttiğin sorularla islamiyetin tercümesi uygun geliyor. Fakat kesin konuşamam, bu sesli düşünmektir (maksat fikir vermek). Emirhan_k kardeş senin yaptığın tercüme kesin yanlış.
 
A Çevrimdışı

Ahmed1

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Abdurrezzak'ın Musannefine baktım fakat bu hadise rastlamadım (fadailul kuran bölümünde). Sıhhati hakkında birşey söyleyemem.
Tercüme kısmına gelince, benim bildiğim tennefes fiili 'nefes alıp vermekle' alakalı. Lisanularaba baktım oda öyle diyor. Mesela tennefes bil umk deyince 'derin nefes al' deriz öyle değil mi? Bundan dolayı ikinci mesajında belirttiğin sorularla islamiyetin tercümesi uygun geliyor. Fakat kesin konuşamam, bu sesli düşünmektir (maksat fikir vermek). Emirhan_k kardeş senin yaptığın tercüme kesin yanlış.

1-Bu rivayet Ta'limul Kur'an ve fadlihi (Kuranı öğrenmek ve onun fazileti) babında geçiyor.Eğer su içmekle alakalı olsaydı Musannef sahibi Abdurrezzak mutlaka bu rivayeti Kitabul Eşribe(İçecekler kitabı) bölümüne koyardı.Zira İmam Müslim gibi muhaddisler Peygamberimizin suyu üç nefeste içtiğine dair rivayetleri hep Kitabul Eşribe(İçecekler kitabı)'nda zikretmiştir. Dolayısıyla içecekle ilgili birşey olması bana mantıklı gelmedi.

2-Bu rivayeti tam manada anlamak için يَتَنَفَّسُ (Nefes eder) fiilinin ne manada kullanıldığını iyi bilmek gerekir.

Bu fiil sözlükte şu anlamlara geliyor :

nefes alıp vermek , dinlenmek, nefesi dışarı vermek,üflemek, tan yeri ağarmak , yorgunluk almak , rahat etmek , yel güzel güzel esmek , yay çatlamak , sabah yeri açılıp aydınlamak.

Yukarıdaki anlamlardan hangisi hadiste ifade ediliyor.Öncelikle bunu bulmak lazım.

3-Ben derim ki : Hadisteki 'Teneffüs' : Nefesi dışarı vermek olabilir.

Bu sebeple eğer nefesi dışarı veriyor anlamı var ise rivayetin içecekler ile ilgili olması bence muhtemel değildir.

------------*********************SONUÇ*********************----------------------------

BİRİNCİ İHTİMAL

A-Yukarıdaki bilgilere ve diğer rivayetlere göre bu rivayette Fatiha ile üflemeyi anlatıyor olabilir.

İKİNCİ İHTİMAL

B-Rivayette geçen 'fîl hamdi' kelimesini 'hamd ile,hamd ederek' manasında alırsak.İşte o zaman 'Su içerken hamd ederek üç kere teneffüs ediyordu.' olur. İşte böyle olursa su içme ile ilgili olur.

عن أبي هريرة : أن رسول الله كان يشرب في ثلاثة أنفاس إذا أدنى الإناء إلى فيه سمى الله فإذا أخره حمد الله يفعل به ثلاث مرات

Zira Taberâni Evsat'da şöyle rivayet ediyor:
Hz. Peygamber suyu üç içimde içiyordu. Kabı ağzına yaklaştırdığında Besmele çekiyor; kabı ağzından uzaklaştırdığında ise hamd ediyordu. Ve bunu üç defa tekrarlıyordu.” (Taberani, el-Evsat, 1/257)
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
1-Bu rivayet Ta'limul Kur'an ve fadlihi (Kuranı öğrenmek ve onun fazileti) babında geçiyor.Eğer su içmekle alakalı olsaydı Musannef sahibi Abdurrezzak mutlaka bu rivayeti Kitabul Eşribe(İçecekler kitabı) bölümüne koyardı.Zira İmam Müslim gibi muhaddisler Peygamberimizin suyu üç nefeste içtiğine dair rivayetleri hep Kitabul Eşribe(İçecekler kitabı)'nda zikretmiştir. Dolayısıyla içecekle ilgili birşey olması bana mantıklı gelmedi.

2-Bu rivayeti tam manada anlamak için يَتَنَفَّسُ (Nefes eder) fiilinin ne manada kullanıldığını iyi bilmek gerekir.

Bu fiil sözlükte şu anlamlara geliyor :

nefes alıp vermek , dinlenmek, nefesi dışarı vermek,üflemek, tan yeri ağarmak , yorgunluk almak , rahat etmek , yel güzel güzel esmek , yay çatlamak , sabah yeri açılıp aydınlamak.

Yukarıdaki anlamlardan hangisi hadiste ifade ediliyor.Öncelikle bunu bulmak lazım.

3-Ben derim ki : Hadisteki 'Teneffüs' : Nefesi dışarı vermek olabilir.

Bu sebeple eğer nefesi dışarı veriyor anlamı var ise rivayetin içecekler ile ilgili olması bence muhtemel değildir.

------------*********************SONUÇ*********************----------------------------

BİRİNCİ İHTİMAL

A-Yukarıdaki bilgilere ve diğer rivayetlere göre bu rivayette Fatiha ile üflemeyi anlatıyor olabilir.

İKİNCİ İHTİMAL

B-Rivayette geçen 'fîl hamdi' kelimesini 'hamd ile,hamd ederek' manasında alırsak.İşte o zaman 'Su içerken hamd ederek üç kere teneffüs ediyordu.' olur. İşte böyle olursa su içme ile ilgili olur.

عن أبي هريرة : أن رسول الله كان يشرب في ثلاثة أنفاس إذا أدنى الإناء إلى فيه سمى الله فإذا أخره حمد الله يفعل به ثلاث مرات

Zira Taberâni Evsat'da şöyle rivayet ediyor:
Hz. Peygamber suyu üç içimde içiyordu. Kabı ağzına yaklaştırdığında Besmele çekiyor; kabı ağzından uzaklaştırdığında ise hamd ediyordu. Ve bunu üç defa tekrarlıyordu.” (Taberani, el-Evsat, 1/257)

Yok kardeşim üfleme fiili hadislerde تنفس fiili ile anlatılmıyor bilaks نفث ile anlatılıyor (bknz ilgili rivayetler). Yatmadan önce Nebi a.s. Efendimiz avuçlarını birleştirir onlara üfler ve ardından İhlas, Felak ve Nas surelerini okur sonra tüm bedenine gücü yettiği kadar mesh ederdi.

Daha önceki hadisteki 'fil hamdi lillah' ifadesi Fatiha suresine atıftır ( eliflam takısı ile geldiği için).

sen bana o hadisin Musannefteki linkini atabilirmisin? Ne öyle bir bölüme nede öyle br hadise bulamadım Musannefte.
 
A Çevrimdışı

Ahmed1

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Yok kardeşim üfleme fiili hadislerde تنفس fiili ile anlatılmıyor bilaks نفث ile anlatılıyor (bknz ilgili rivayetler). Yatmadan önce Nebi a.s. Efendimiz avuçlarını birleştirir onlara üfler ve ardından İhlas, Felak ve Nas surelerini okur sonra tüm bedenine gücü yettiği kadar mesh ederdi.

Daha önceki hadisteki 'fil hamdi lillah' ifadesi Fatiha suresine atıftır ( eliflam takısı ile geldiği için).

sen bana o hadisin Musannefteki linkini atabilirmisin? Ne öyle bir bölüme nede öyle br hadise bulamadım Musannefte.

Doğru söylüyorsun.

Fil Hamd ,daki El-Hamd Ma'rife olarak gelmiş.Maksad fatiha ise...rivayetin meali şöyle olabilir :

Nebi (sav) su içerken fatiha ile üç nefes ederek (içerdi)

Bendeki rivayetin kaynağı olan Kitap arapça olarak benim bilgisayarda duruyor.Sen İbn Ebi Şeybenin Musannefiyle benim dediğim Musannefi karıştırmış olmalısın.İbn Ebi Şeybenin Musannefinde 39.000 rivayet var.

Benim dediğim Musannef, Sana'nî 'nin Musannefidir.Bu kitapta 20.000 rivayet mevcut.
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim sen hadisin içinde bulunduğu bölüme takılma sen içeriğine ve manasına bak. Hadisi kitaptaki bölüme görede yorumlama. Muhaddisler bir hadis bir şeye en ufak bir delil olursa onu belirli bir bölümde zikrederler. Buharide öyle. Hadisin konusu ile hiç alakalı gibi gözükmeyen bir çok hadis bazı bölümlerde zikrediliyor. Bunu ancak alimlerin şerhlerini okuyunca öğrenebilirsin anlayabilirsin. Yoksa bizim burada bir kaç asır sonra yeterli ilmimiz olmadan bir hadisi yorumlamamız olacak şey değil.
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Doğru söylüyorsun.

Fil Hamd ,daki El-Hamd Ma'rife olarak gelmiş.Maksad fatiha ise...rivayetin meali şöyle olabilir :

Nebi (sav) su içerken fatiha ile üç nefes ederek (içerdi)

Bendeki rivayetin kaynağı olan Kitap arapça olarak benim bilgisayarda duruyor.Sen İbn Ebi Şeybenin Musannefiyle benim dediğim Musannefi karıştırmış olmalısın.İbn Ebi Şeybenin Musannefinde 39.000 rivayet var.

Benim dediğim Musannef, Sana'nî 'nin Musannefidir.Bu kitapta 20.000 rivayet mevcut.


Yok kardeşim ben sanani'ye baktım aynen dediğin rakama ve bölüme - - 1

Fil hamdi lillah ifadesinde kast ettiğim Fatiha suresi bu hadisler için geçerli أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ يَتَنَفَّسُ فِي الْحَمْدِ ، ثَلاثَ مَرَّاتٍ
أَنَّ أَبَا هُرَيْرَةَ ، كَانَ يَتَنَفَّسُ فِي فَاتِحَةِ الْكِتَابِ ، أَوِ الْحَمْدِ للَّهِ ثَلاثَ مَرَّاتٍ
taberanideki rivayet değil yani.
 
A Çevrimdışı

Ahmed1

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Kardeşim sen hadisin içinde bulunduğu bölüme takılma sen içeriğine ve manasına bak. Hadisi kitaptaki bölüme görede yorumlama. Muhaddisler bir hadis bir şeye en ufak bir delil olursa onu belirli bir bölümde zikrederler. Buharide öyle. Hadisin konusu ile hiç alakalı gibi gözükmeyen bir çok hadis bazı bölümlerde zikrediliyor. Bunu ancak alimlerin şerhlerini okuyunca öğrenebilirsin anlayabilirsin. Yoksa bizim burada bir kaç asır sonra yeterli ilmimiz olmadan bir hadisi yorumlamamız olacak şey değil. sorularla islamiyet sitesi iyi bir tercüme vermiş.

Bir hadisi çevirmek istiyorsan mutlaka bâb'a bakman lazım.Zira bu hadisin şerhini bulamadım.O halde hadisin nerde ne başlık altında geçtiği EN AZINDAN BENİM İÇİN çok önemlidir. Aynı babta geçen diğer hadisler hep kuran ile ilgili hadisler.Bu hadis'in de Kuran veya ondan bir sure veya ondan bir ayet ile ilgili olması tamamen doğal bir durumdur.
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Elhamd kelimesinin Fatiha suresine atıf olduğunu düşünürsek durum netlik kazanıyor değil mi?
 
A Çevrimdışı

Ahmed1

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Yok kardeşim ben sanani'ye baktım aynen dediğin rakama ve bölüme - - 1

Fil hamdi lillah ifadesinde kast ettiğim Fatiha suresi bu hadisler için geçerli أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ يَتَنَفَّسُ فِي الْحَمْدِ ، ثَلاثَ مَرَّاتٍ
أَنَّ أَبَا هُرَيْرَةَ ، كَانَ يَتَنَفَّسُ فِي فَاتِحَةِ الْكِتَابِ ، أَوِ الْحَمْدِ للَّهِ ثَلاثَ مَرَّاتٍ
taberanideki rivayet değil yani.

Taberâni deki rivayet başka açıdan bir rivayetdir.

Ben sonuç olarak verdiğim 2 rivayetin mealini şöyle düşünüyorum.

Nebi (sav) (su içerken) hamd ile üç kere teneffüs ederek (içerdi)

Buradaki Hamd'dan maksat belki Fatiha Suresinin ilk ayeti 'Elhamdulillah' belki de Fatihanın tamamıdır.Ama tamamı olması bana daha mantıklı geliyor.Aşağıdaki rivayet bunu destekliyor.

Ebu Hureyre (ra) su içerken Fatiha suresi (yahut) Elhamdulillah ile üç kere teneffüs ederek (içerdi)


 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Taberâni deki rivayet başka açıdan bir rivayetdir.

Ben sonuç olarak verdiğim 2 rivayetin mealini şöyle düşünüyorum.

Nebi (sav) (su içerken) hamd ile üç kere teneffüs ederek (içerdi)

Buradaki Hamd'dan maksat belki Fatiha Suresinin ilk ayeti 'Elhamdulillah' belki de Fatihanın tamamıdır.

Ebu Hureyre (ra) Fatiha suresi (yahut) Elhamdulillah ile üç kere teneffüs ederek (içecek içerdi)

Değerli kardeşim bana değişik ve çeşit çeşit arapça metin getir biiznillah tercüme ederim ama ayet ve hadis tercüme edemem. Sorumluluk ister ve ben kendi Arapçamı ayet ve hadis tercüme edecek seviyede görmüyorum.

elhamd kelimesinin Fatiha suresine atıf derken bunu Fatiha suresinin bir ismi olduğu için dedim. Bildiğin gibi Fatiha suresinin bir çok ismi var bunlardan biride suratulHamd.
 
A Çevrimdışı

Ahmed1

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Değerli kardeşim bana değişik ve çeşit çeşit arapça metin getir biiznillah tercüme ederim ama ayet ve hadis tercüme edemem. Sorumluluk ister ve ben kendi Arapçamı ayet ve hadis tercüme edecek seviyede görmüyorum.

elhamd kelimesinin Fatiha suresine atıf derken bunu Fatiha suresinin bir ismi olduğu için dedim. Bildiğin gibi Fatiha suresinin bir çok ismi var bunlardan biride suratulHamd.

Bende görmüyorum.Fakat rivayetin ne şerhini ne izahını ne başka kaynaklarda geçtiğini hiçbirşeyini bulamadım.Etrafımdakilere sordum genel olarak su içmeyle alakalı olduğu söylendi.
 
İ Çevrimdışı

İbnAbbas

Üyeliği İptal Edildi
Banned
أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ يَتَنَفَّسُ فِي الْحَمْدِ ، ثَلاثَ مَرَّاتٍ

Nebi(sallallahu aleyhi vesellem) hamd'da üç kere nefes ederdi.(Abdurrezzak,Musannef,Bâbi ta'lîmil kur'ani ve fadlihi,no:5876)

أَنَّ أَبَا هُرَيْرَةَ ، كَانَ يَتَنَفَّسُ فِي فَاتِحَةِ الْكِتَابِ ، أَوِ الْحَمْدِ للَّهِ ثَلاثَ مَرَّاتٍ

Ebu Hureyre(radiyallahu anh) Fatiha suresinde -yahut- Elhamdulillah'da üç kere nefes ederdi.(Zehebî,Mu'cemuş-şeyhul-kebîr,no:458)
-----------------------------------------------------------------------------------------
Verilen bu rivayetler su içmeyle ilgili değildir.Çünkü rivayetin farklı tariklerinde hadis Fatiha suresinin fazileti bâbı diye geçiyor.El-Hamd'dan maksat ,Fatiha suresidir.Yeteneffesu fiili nefeslenmek demektir.

O halde tercüme şöyle olacaktır : Nebi(sallallahu aleyhi vesellem) Fatiha Suresi(ni okurken) üç kere nefeslenirdi.

Ebu Hureyre(radiyallahu anh) Fatiha Suresi(ni okurken yahut Elhamdulillah suresini okurken) üç kere nefeslenirdi.

Burada fî (içinde) kelimesi kullanılmıştır ki , sureyi bitirdikten sonra değilsurenin içinde aralarda nefeslendiğini, belirtmiştir.

 
Üst Ana Sayfa Alt