İçki, Cenabetlik Hali ve İbadetlerin Durumu (Soruya Cevap)
İçki içmek , hırsızlık yapmak, domuz eti yemek vs gibi haramlardan dolayı kişi cunub olmaz.
Cunub olma şartları sadece Meninin dışarı çıkması (ihtilam) ya da cima etmiş olması, yani erkeğin haşefesinin (sünnet miktarı) kadın cinsi uzvuna girmesi iledir.
Allah Rasûlu (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
"Erkek, kadının dört dalı (kolları ve bacakları) arasına oturur, (erkek) sünnet mahallini (kadının) sünnet mahalline bitiştirirse, (inzal vuku bulsun bulmasın) guslü gerektirir."
(Buharî, Gusl, 28; Muslim, Hayz 28; Ebû Dâvud, Terceme ve Şerhi, 1, 384).
Kişi Cunub olmuş bile olsa halinden de gusul abdesti ile kurtulunulur.
"Eğer cunub iseniz iyice temizlenin" (Maide 6)
"..Cunubken de -yolculuk halinde olmanız mustesna- boy abdesti alıncaya kadar namaza/duaya yaklaşmayın". (Nisa 43)
(".. Allah gerçeği söylemekten utanmaz...) (Ahzab 53)
Bir insanın cunub olması haram değildir ve cunub olan bir kişi de pis değildir.
Ebu Hurayra (r.anh)'nin anlattığına göre, Rasulullah (s.a.v.), Medine sokaklarından birinde kendisine rastlamıştı. Ebu Hureyre bu sırada cunub olduğu için, Rasulullah (s.a.v.)'in yanından sıvışıp gitti ve yıkandıktan sonra da geldi.
Rasulullah (s.a.v.) onun geldiğini görünce sordu: "Ey Ebu Hurayra, neredeydin?"
O da cevab verdi: "ben cunub idim, pis pis yanınızda oturmak istemedim."
Bunun üzerine Rasulullah (s.a.v.) şöyle dedi: "Subhanallah! Müslüman pis olmaz."
(Buhârî, Gusl 23, 24; Muslim, Hayz 115; Ebu Dâvud, Taharet 97; Timizî, Taharet 89; Nesâî, Taharet 172 )
Huzeyfe bin el- Yemân, bir gün Rasulullah (s.a.v.) ile karşılaştı.
Peygamberimiz onunla musafaha etmek için ona doğru elini uzattı. Huzeyfe cunub olduğunu söyledi. Rasulullah (s.a.v.) de bunun üzerine şöyle dedi: "Mu'min necis olmaz."
(Nesâî, Taharet 172 )
Ancak bu durumda olan bir insan gusul abdesti almadan bazı ibadetleri yapamamaktadır. (Namaz kılmak, Kabe'yi tavaf etmek, Kur'ân-ı Kerîm'e dokunmak ve onu taşımak)
Gudayf ibnu'l- Haris şöyle anlatıyor:
"Âişe'ye: "Rasulullah (s.a.v.) cenabetten gecenin başında mı yıkanırdı, sonunda mı?" diye sordum.
Âişe (r.anha) şöyle cevapladı: "Bazen başında, bazen de sonunda yıkanırdı."
Ben: "Allahuekber! Bu konuda genişlik veren Allah'a hamd olsun" dedim."
(Buhârî, Gusl 25, 27; Muslim, Hayz 21; Ebu Dâvud, Taharet 88, 90, Salât 343; Tirmizî, Taharet 87; Nesâî, Taharet 163, 164,165, Gusl 4, 5; Muvatta, Taharet 77 )
Alkol içen kimse, Aklı başına gelir gelmez, tevbe eder ve ilk namaza iştirak eder.
Farz ibadetin (40 gün) ibtali diye bir şey yoktur.
- Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın. Cunub iken de yolcu olanlar mustesna gusul edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta olur, veya yolculukta bulunursanız veyahut biriniz abdest bozmaktan gelince veya cinsî munasebette bulunup, su da bulamazsanız o zaman tertemiz bir toprak ile teyemmum edin. Niyetle yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şubhesiz ki Allah çok affedicidir, çok bağışlayıcıdır. (Nisa 43)
Cunub olan kişi elinden geldiğince en kısa zaman içerisinde abdest (gusul) almalıdır. Kesinlikle bir vakit namazı gusulsuz geçiremez, haramdır.
“Ey iman edenler! İçki, kumar, tapmaya mahsus dikili taşlar, fal okları ancak şeytanın amelinden birer murdardır. Onun için bunlardan kaçının ki, murada eresiniz.”
“Şeytan, içkide ve kumarda aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah'ı anmaktan ve namaz kılmaktan alıkoymak ister. Artık siz hepiniz vazgeçtiniz değil mi?” (Maide 90 - 91)
Ayrıca içki içti ya da başka bir günah işledi diye 40 gün namaz kılmamak olmaz. Olsa olsa içki içen bir insanın kıldığı namazın sevabı azalır. Diğer taraftan içki içen ya da başka bir günah işleyen kafir olmaz, günahkar olur. Zaten her gün beş vaktini kılan bir müslüman içki gibi büyük günahları işlemez. Sarhoşken namaz kılmak ise haramdır. Ancak sarhoşluk hali geçince namazlarını kılması gerekir.
Ali (r.anh), Rasûlullah'ın şöyle buyurduğunu haber vermiştir: "İçinde resim, köpek ve cunub bulunan eve melekler girmez. "
(Ebû Dâvud Libas,129; Nesâî, Tahare,167)
Rasûlullah (s.a.v.), cunublukten yıkanmak istediği zaman ilk önce namaz abdesti gibi bir abdest alır, bilâhare yıkanırmış. Nitekim Âişe (r.anha), Peygamberimizin boy abdesti alışını şöyle anlatıyor:
"Peygamber (s.a.v.) cenabetten yıkanmak istediği zaman, ellerini yıkamayla başlardı. Sonra namaz için abdest alır gibi bir abdest alırdı. Sonra ellerini suya sokub, saç diplerini oğuştururdu, bilâhare avuçları ile üç defa başına su dökerdi. En sonunda suyu tüm vücuduna dökerdi." (Buharî, Gusul, 1)
Haram (her hangibir şey) yiyenin ibadetinin kabul olmamasıyla ilgili rivayet ise "Helal lokma yiyerek Allahtan dua ederek istemekle" ilgilidir. Duaların kabul olunmasındaki sebeblerdendir. Anlattığınız olayla alakası yoktur.
Sizin açıkladığınız şeylere inananların Kuran ve sünnetten olmayan delillerini getirmesini isteyiniz
İlgili Konu :
GÜNAHTAN TEVBENİN ŞARTLARI (Soruya Cevab)
https://www.islam-tr.org/konu/gunahtan-tevbenin-sartlari-soruya-cevap.7931/
yolcu67;136521' Alıntı:Degerli kardeslerim,
Benim arkadaslarla cok sirada alkol ile tartismaya girdigim olur. Bu tartismalara son vermek icin size bi soru sormak isterim.
Alkol icmek haramdir bunu hepimiz bilmekdeyiz
Simdi benim bilmek istedigim sudur: Bir insan alkol icince tabiki haram bisey yapmis olur ve elbet tövbe etmesi gerektir. Ama alkol icince 40gün cünüp olma gibi bir olay varmidir ?
Bir arkadas alkol icmekde bulunmus ve bu yüzden camiye gitmez bu dogrumudur ?
İçki içmek , hırsızlık yapmak, domuz eti yemek vs gibi haramlardan dolayı kişi cunub olmaz.
Cunub olma şartları sadece Meninin dışarı çıkması (ihtilam) ya da cima etmiş olması, yani erkeğin haşefesinin (sünnet miktarı) kadın cinsi uzvuna girmesi iledir.
Allah Rasûlu (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
"Erkek, kadının dört dalı (kolları ve bacakları) arasına oturur, (erkek) sünnet mahallini (kadının) sünnet mahalline bitiştirirse, (inzal vuku bulsun bulmasın) guslü gerektirir."
(Buharî, Gusl, 28; Muslim, Hayz 28; Ebû Dâvud, Terceme ve Şerhi, 1, 384).
Kişi Cunub olmuş bile olsa halinden de gusul abdesti ile kurtulunulur.
"Eğer cunub iseniz iyice temizlenin" (Maide 6)
"..Cunubken de -yolculuk halinde olmanız mustesna- boy abdesti alıncaya kadar namaza/duaya yaklaşmayın". (Nisa 43)
(".. Allah gerçeği söylemekten utanmaz...) (Ahzab 53)
Bir insanın cunub olması haram değildir ve cunub olan bir kişi de pis değildir.
Ebu Hurayra (r.anh)'nin anlattığına göre, Rasulullah (s.a.v.), Medine sokaklarından birinde kendisine rastlamıştı. Ebu Hureyre bu sırada cunub olduğu için, Rasulullah (s.a.v.)'in yanından sıvışıp gitti ve yıkandıktan sonra da geldi.
Rasulullah (s.a.v.) onun geldiğini görünce sordu: "Ey Ebu Hurayra, neredeydin?"
O da cevab verdi: "ben cunub idim, pis pis yanınızda oturmak istemedim."
Bunun üzerine Rasulullah (s.a.v.) şöyle dedi: "Subhanallah! Müslüman pis olmaz."
(Buhârî, Gusl 23, 24; Muslim, Hayz 115; Ebu Dâvud, Taharet 97; Timizî, Taharet 89; Nesâî, Taharet 172 )
Huzeyfe bin el- Yemân, bir gün Rasulullah (s.a.v.) ile karşılaştı.
Peygamberimiz onunla musafaha etmek için ona doğru elini uzattı. Huzeyfe cunub olduğunu söyledi. Rasulullah (s.a.v.) de bunun üzerine şöyle dedi: "Mu'min necis olmaz."
(Nesâî, Taharet 172 )
Ancak bu durumda olan bir insan gusul abdesti almadan bazı ibadetleri yapamamaktadır. (Namaz kılmak, Kabe'yi tavaf etmek, Kur'ân-ı Kerîm'e dokunmak ve onu taşımak)
Gudayf ibnu'l- Haris şöyle anlatıyor:
"Âişe'ye: "Rasulullah (s.a.v.) cenabetten gecenin başında mı yıkanırdı, sonunda mı?" diye sordum.
Âişe (r.anha) şöyle cevapladı: "Bazen başında, bazen de sonunda yıkanırdı."
Ben: "Allahuekber! Bu konuda genişlik veren Allah'a hamd olsun" dedim."
(Buhârî, Gusl 25, 27; Muslim, Hayz 21; Ebu Dâvud, Taharet 88, 90, Salât 343; Tirmizî, Taharet 87; Nesâî, Taharet 163, 164,165, Gusl 4, 5; Muvatta, Taharet 77 )
Alkol içen kimse, Aklı başına gelir gelmez, tevbe eder ve ilk namaza iştirak eder.
Farz ibadetin (40 gün) ibtali diye bir şey yoktur.
- Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın. Cunub iken de yolcu olanlar mustesna gusul edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta olur, veya yolculukta bulunursanız veyahut biriniz abdest bozmaktan gelince veya cinsî munasebette bulunup, su da bulamazsanız o zaman tertemiz bir toprak ile teyemmum edin. Niyetle yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şubhesiz ki Allah çok affedicidir, çok bağışlayıcıdır. (Nisa 43)
Cunub olan kişi elinden geldiğince en kısa zaman içerisinde abdest (gusul) almalıdır. Kesinlikle bir vakit namazı gusulsuz geçiremez, haramdır.
“Ey iman edenler! İçki, kumar, tapmaya mahsus dikili taşlar, fal okları ancak şeytanın amelinden birer murdardır. Onun için bunlardan kaçının ki, murada eresiniz.”
“Şeytan, içkide ve kumarda aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah'ı anmaktan ve namaz kılmaktan alıkoymak ister. Artık siz hepiniz vazgeçtiniz değil mi?” (Maide 90 - 91)
Ayrıca içki içti ya da başka bir günah işledi diye 40 gün namaz kılmamak olmaz. Olsa olsa içki içen bir insanın kıldığı namazın sevabı azalır. Diğer taraftan içki içen ya da başka bir günah işleyen kafir olmaz, günahkar olur. Zaten her gün beş vaktini kılan bir müslüman içki gibi büyük günahları işlemez. Sarhoşken namaz kılmak ise haramdır. Ancak sarhoşluk hali geçince namazlarını kılması gerekir.
Ali (r.anh), Rasûlullah'ın şöyle buyurduğunu haber vermiştir: "İçinde resim, köpek ve cunub bulunan eve melekler girmez. "
(Ebû Dâvud Libas,129; Nesâî, Tahare,167)
Rasûlullah (s.a.v.), cunublukten yıkanmak istediği zaman ilk önce namaz abdesti gibi bir abdest alır, bilâhare yıkanırmış. Nitekim Âişe (r.anha), Peygamberimizin boy abdesti alışını şöyle anlatıyor:
"Peygamber (s.a.v.) cenabetten yıkanmak istediği zaman, ellerini yıkamayla başlardı. Sonra namaz için abdest alır gibi bir abdest alırdı. Sonra ellerini suya sokub, saç diplerini oğuştururdu, bilâhare avuçları ile üç defa başına su dökerdi. En sonunda suyu tüm vücuduna dökerdi." (Buharî, Gusul, 1)
Haram (her hangibir şey) yiyenin ibadetinin kabul olmamasıyla ilgili rivayet ise "Helal lokma yiyerek Allahtan dua ederek istemekle" ilgilidir. Duaların kabul olunmasındaki sebeblerdendir. Anlattığınız olayla alakası yoktur.
Sizin açıkladığınız şeylere inananların Kuran ve sünnetten olmayan delillerini getirmesini isteyiniz
İlgili Konu :
GÜNAHTAN TEVBENİN ŞARTLARI (Soruya Cevab)
https://www.islam-tr.org/konu/gunahtan-tevbenin-sartlari-soruya-cevap.7931/