B
Çevrimdışı
merhabalar
konusunu okuduğumda değerli alimlerimiz böyle buyuruyor
Hanefi'ler; yazının iki şart dahilinde söz gibi sayılabileceğini söylemişlerdir.
Bunlardan ilki, yazının sabit olmasıdır. Yani yazı kâğıt ya da tahta gibi bir şey üzerine yazılmalıdır ve okunaklı olmalıdır. Aksi takdirde o yazıya itibar edilmez.
Diğer şart ise, adresinin belli olması lazımdır. Yani, "bunu şu kadına yazıyorum" şeklinde yazının kime yazıldığı bilinmelidir. Aksi takdirde tâlak vaki olmaz.
Mâliki'ler; 'yazı tâlaka sebebdir. Kim “Ben karımı boşadım” diye yazarsa boşanmış olur' demişlerdir.
Şafii'ler ise; yazı ile boşanmak ancak şu üç şart dâhilinde mumkun olur.
Birincisi, yazı niyet ile birlikte olmalıdır. Niyet olmaksızın boşanma gerçekleşmez. Zirâ, yazı kinayedir.
İkincisi, üzerine yazı yazılan şeyin sabit olması (kâğıt gibi) gerekir.
Üçüncüsü ise, koca bunu kendisi yazmalıdır. Aksi takdirde boşanma vaki olmaz.
Hanbeli'ler ise, yazının su üzerine veya havaya olmaksızın sabit bir madde üzerine yazılması halinde boşanmanın gerçekleşeceğini söylemişlerdir. (Abdurrahman el Cezeri, Dört Mezheb Fıkhı, C. 4, sf: 289)
*****
fakat elektronik ortamda bu konular ne kadar geçerli çünkü bu belgeleri tutan hafızalar sadece veriyi + ve - elektirğe göre hesaplamasını yapıyor ve bu belli bir sıralamada olunca bir şey ifade ediyor bunun
islamda bir geçerliliği varmıdır ?
harddisk
ssd
Çözüldü - Memurluk Yemini ve Küfür İçerikli Sözleşmeleri İmzalamanın Hükmü Nedir?
esselemu aleykum! Malumunuz memurlar asaletlerini aldıklarında bir yemin ettirilir. Bu yemin tam anlamıyla küfür sözleri içermektedir. Benim sormak istediğim: Yemin törenine iştirak etmeksizin, o yemini dil ile söylemeksizin, sadece bu sözlerin yazılı olduğu kağıt parçalarını imzalamak kişiyi...
islam-tr.org
Hanefi'ler; yazının iki şart dahilinde söz gibi sayılabileceğini söylemişlerdir.
Bunlardan ilki, yazının sabit olmasıdır. Yani yazı kâğıt ya da tahta gibi bir şey üzerine yazılmalıdır ve okunaklı olmalıdır. Aksi takdirde o yazıya itibar edilmez.
Diğer şart ise, adresinin belli olması lazımdır. Yani, "bunu şu kadına yazıyorum" şeklinde yazının kime yazıldığı bilinmelidir. Aksi takdirde tâlak vaki olmaz.
Mâliki'ler; 'yazı tâlaka sebebdir. Kim “Ben karımı boşadım” diye yazarsa boşanmış olur' demişlerdir.
Şafii'ler ise; yazı ile boşanmak ancak şu üç şart dâhilinde mumkun olur.
Birincisi, yazı niyet ile birlikte olmalıdır. Niyet olmaksızın boşanma gerçekleşmez. Zirâ, yazı kinayedir.
İkincisi, üzerine yazı yazılan şeyin sabit olması (kâğıt gibi) gerekir.
Üçüncüsü ise, koca bunu kendisi yazmalıdır. Aksi takdirde boşanma vaki olmaz.
Hanbeli'ler ise, yazının su üzerine veya havaya olmaksızın sabit bir madde üzerine yazılması halinde boşanmanın gerçekleşeceğini söylemişlerdir. (Abdurrahman el Cezeri, Dört Mezheb Fıkhı, C. 4, sf: 289)
*****
fakat elektronik ortamda bu konular ne kadar geçerli çünkü bu belgeleri tutan hafızalar sadece veriyi + ve - elektirğe göre hesaplamasını yapıyor ve bu belli bir sıralamada olunca bir şey ifade ediyor bunun
islamda bir geçerliliği varmıdır ?
harddisk
Moderatör tarafında düzenlendi: